اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازدید «تاکایف» از مناطق درگیری قومی اخیر در قزاقستان + تصاویر

رئیس جمهور قزاقستان از منطقه «کاردای» که محل درگیری قومی اخیر این کشور بود، بازدید کرد.

بازدید «تاکایف» از مناطق درگیری قومی اخیر در قزاقستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامارت تاکایف»  رئیس جمهور قزاقستان به منظور بررسی وضعیت منطقه «کاردای» استان «ژامبیل» این کشور که در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی به صحنه درگیری قومی تبدیل شده بود، از این منطقه بازدید کرد.

تاکایف ضمن بازدید از این منطقه با مردم دیدار و در خصوص اتفاق اخیر و زمینه های از بین بردن خشونت و همزیستی مسالمت آمیز نمایندگان اقوام مختلف در قزاقستان گفت و گو کرد.

وی با اشاره به درگیری قومی بین قزاق ها و دونغان ها (چینی تباران مسلمان) که در 6-7 ماه فوریه اتفاق در روستای «مسانچی» این منطقه افتاده و منجر به کشته شدن 11 نفر و زخم برداشتن ده ها نفر شد، گفت: وقوع این اتفاق در منطقه کاردای بدون اغراق مردم قزاقستان را شوک‌زده و توجه همه دنیا را به خود جلب کرد. این درگیری خسارات زیادی به دولت و مردم ما وارد کرد.

به گفته رئیس جمهور قزاقستان، مسئولان جدید استان ژامبیل باید موانعی را که مخل پیشرفت منطقه می باشند از بین برده و اقدامات لازم را برای بهبود رفاه مردم انجام دهد.

تاکایف اظهار داشت: طبیعی است که چنانچه درگیری و خونریزی اتفاق بیفتد هیچ گونه پیشرفتی امکان پذیر نخواهد بود. متأسفانه مسئولان پیشین استان متوجه این موضوع نبودند و به این دلیل من همه آنها از جمله مسئولین نهادهای امنیتی و انتظامی را برکنار کردم. امید است که رهبری جدید استان از احتمال وقوع بی ثباتی در منطقه جلوگیری کرده و انگیزه های جدیدی برای توسعه آن فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به قانون تاکید کرد و از نهادهای امنیتی و انتظامی خواست تا جلو پدیده رشوه خواری در میان مقامات محلی گرفته و تجارت غیرقانونی فرا مرزی را مسدود کنند.

تاکایف تصریح کرد: در این منطقه تعدادی به طور جدی به قاچاق مشغول بودند و گروه دیگری نیز می خواست در این تجارت سهم داشته باشد. خلاصه برای در اختیار گرفتن منابع درآمدهای غیرقانونی بین دو گروه جنایی درگیری اتفاق افتاد که در نتیجه تعداد قابل توجهی از مردم خسارات دیده و 11 نفر هم کشته شد. حالا دیگر نهادهای قضایی وظیفه دارند منطبق با قانون همه جنایتکاران را بدون توجه به تعلق قومی آنها مورد مجازات قرار دهند.

 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول