اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پلتفرم شبکه اجتماعی شاد آماده شد/ ایجاد مدرسه مجازی در چند روز آینده

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پلتفرم شبکه اجتماعی شاد آماده شده است، گفت: در چند روز آینده دانش‌آموزان در کنار مدرسه حقیقی خود، مدرسه مجازی خواهند داشت.

پلتفرم شبکه اجتماعی شاد آماده شد/ ایجاد مدرسه مجازی در چند روز آینده

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در شبکه یک سیما با تبریک هفته امور تربیتی به مربیان و معاونان پرورشی و تربیتی اظهار کرد: امیدوارم سیستم‌ آموزشی ما هر روز پویاتر باشد و بتواند در جهت پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان حرکت کند.

وی ادامه داد: روزهای خوبی خواهد آمد و کرونا هم سپری خواهد شد و روزهای سخت گفته می‌شود هیچ وقت دوام نمی‌آورند اما آدم های سخت می‌ایستند و ایستادگی می‌کنند هر روز هم آغاز یک زندگی خوب و شیرین و فرصت خوب برای آموختن و یاد گرفتن است.

کمرئی اضافه کرد: خانواده‌ها امید داشته باشند که بچه‌هایشان در یک فضای یادگیری خوب قرار دارند و می توانند از موقعیت‌های یادگیری استفاده کنند و دانش‌آموزان با نشاط برای یادگیری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به هر حال مدرسه تنها جایی نیست که از آن یاد می‌گیریم و امروز هرجا که فرصت یادگیری در آن باشد، مدرسه است؛ چه بسا مدرسه ای باشد که در آن یادگیری و تربیت اتفاق نیفتد و نتوانیم اسم آن را مدرسه بگذاریم اما محیط هایی باشند که بیش از مدرسه به ما یاد دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: امروز به هر حال در اطراف ما فرصت‌ها و موقعیت‌های خوبی فراهم است و به ما کمک می‌کند تا آنچه در اختیار نداریم را جبران کنیم.

وی گفت: تجربه‌های خوبی در زمینه آموزش در فضای مجازی، آموزش از راه دور، آموزش الکترونیک و غیره داریم که امروز این تجربه به کمک ما آمده و می‌توانیم خلأیی که در زمان تعطیلی مدارس هست را برطرف کنیم.

کمرئی به آموزش در شبکه آموزش برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش مجازی در حال حاضر در دنیا مرسوم است و یکی از آموزش‌های مناسب برای انتقال دانش به دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

وی افزود: هیچوقت آموزش در فضای مجازی جایگزین محیط واقعی تربیت و یادگیری که در بین تعاملات دانش آموز و محیط یادگیری و فضای پیدا و پنهان مدرسه انجام می‌شود، نمی‌رسد اما فرصت خوبی برای انتقال دانش است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند اقدام را در این وزارتخانه پیش‌بینی کردیم تا دانش‌آموزان در تعطیلات از آموزش عقب نمانند، اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی مدارس، استان‌ها و مدارس موظفند که زمان آموزش از دست رفته را جبران کنند که در گام اول آموزش فراگیر و عادلانه را با کمک و همکاری خوب صدا و سیما آماده کردیم و برنامه‌های خوبی را تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۸۴ برنامه در فرصت‌های ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ای در هفته در اختیار ما قرار گرفته شده است و هر روز 12 نوبت آموزش از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ داریم و این آموزش‌ها در زمان دایر بودن مدارس نیز ادامه خواهد داشت.

کمرئی با بیان اینکه فرصت ضبط این برنامه‌ها وجود دارد ضمن اینکه این برنامه‌ها در تلوبیون هم بارگذاری می‌شود، افزود: در یک پژوهش مشاهده کردم که تدریس علوم پایه ریاضی و فیزیک با استفاده از روش‌های تلویزیونی، نمایشی تصویری مورد بررسی قرار گرفته بود و آنجا تحلیل شده بود که حتی می‌تواند اثربخش‌تر از آموزش حضوری باشد البته اشاره کردم هیچ چیز جای تعامل بین معلم و دانش‌آموز در فضای آموزشی را نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: به دلیل جذابیت هایی که می‌توان در تلویزیون برای آموزش ایجاد کرد، این امکان وجود دارد که اطلاعات زیادی را در یک زمان معین ارائه دهیم؛ ما 75 دقیقه درس فیزیک را به بچه ها ارائه می‌دهیم و اکنون باید در ۲۵ دقیقه فشرده کنیم پس به نکات مهمی می‌پردازیم و طبیعتاً می‌تواند برای دانش‌آموزان جذابیت داشته باشد که پای تلویزیون بنشینند و یاد بگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متن‌های دیداری در تلویزیون برای دانش‌آموزان ارتباط بیشتری دارد و گفته می‌شود بیش از ۷۵ درصد یادگیری از طریق دیداری انجام می‌شود ضمن اینکه دانش‌آموزان یادداشت برداری هم می‌کنند و ضبط شده برنامه‌ها را دوباره هم می‌بینند که در یادگیری مؤثر است بنابراین آموزش تلویزیونی فرصت بی‌نظیری برای آموزش و پرورش ، خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب معلمان بر چه اساسی است، گفت: از بین معلمانی که توانایی بیشتری دارند، مولفان و سرگروه‌های درسی در استان‌ها، این معلمان انتخاب شدند؛ البته این برنامه‌ها به صورت زنده پخش می‌شود و بر این اساس، معلمانی که به سهولت می توانستند رفت و آمد کنند یعنی از تهران، شهرستان های استان تهران و البرز انتخاب شدند.

کمرئی افزود: گروه‌های ارزیابی نیز داریم که در زمانی که این برنامه‌ها پخش می‌شوند، شاخص‌هایی را دارند و بر اساس آن معلمان را ارزیابی می‌کنند.

وی درباره آموزش‌های مجازی نیز گفت: پلتفرم شبکه اجتماعی شاد آماده شده است و به احتمال قریب در چند روز آینده دانش‌آموزان در کنار مدرسه حقیقی خود، مدرسه مجازی خواهند داشت، به عبارت دیگر 107 هزار مدرسه حقیقی داریم و 107 هزار مدرسه مجازی نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول