اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: ظرفیت تولید ماسک را تا آخر هفته به ۳۰۰ هزار در روز می‌رسانیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت تولید ماسک را تا آخر هفته به ۳۰۰ هزار در روز می‌رسانیم که این میزان تولید در دنیا کم نظیر است.

ستاری: ظرفیت تولید ماسک را تا آخر هفته به ۳۰۰ هزار در روز می‌رسانیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه مقابله با ویروس کرونا که صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: از ابتدای اتفاقاتی که در این حوزه افتاد این معاونت به صورت جدی با همکاری سازمان غذا و دارو، هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش بنیان روی موضوع کار می‌کنند.

وی افزود: بخش‌هایی به تولید انبوه رسیده و در حوزه تولید ماسک خطوط تولید و بخش های دیگر داریم. روزانه وضعیت تولید ماسک n۹۵ و n ۹۹ را برای بیمارستان‌ها داریم.

وی افزود: امیدواریم تا آخر همین هفته با هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ظرفیت تولید ماسک را به ۳۰۰ هزار در روز برسانیم که این ظرفیت را در دنیا کمتر داریم. کارخانه‌ها و دستگاه‌های ساخت تولید ماسک در داخل کشور است و فقط چند کشور در دنیا دستگاه ساخت کاغذ فیلتر نانویی زیر ۳ دهم میکرون را دارند که ویروس‌ها نمی‌توانند از این فیلتر عبور کنند. در این مدت کم توانستیم به این ظرفیت برسیم که جای تشکر دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ تمام  تولیدات کارخانه تولید ماسک و دستگاه‌های آن و فیلتر‌ نانو ساخت داخل است.

وی درباره کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا گفت:  معاونت علمی از زمان ورود ویروس کرونا به کشور  روی کیت‌های تشخیصی فعالیت کرده و قرار است اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد. 

ستاری افزود: با توجه توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا تولید کیت‌ها با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام است و از ظرفیت تمام شرکت ‌های دانش‌بنیان استفاده شده است و آنها در مقابله با این موضوع بسیج شده‌اند.  

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اتفاقات خوبی افتاده استارتاپ ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در حوزه IT، نرم‌افزار و  تولید محتوا وارد شده‌اند و همکاری جدی با معاونت علمی در این زمینه دارند و این شرکت‌ها توانسته‌اند پاسخگوی بازار خوب در حوزه تولید محتوا باشند. 

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم همگام و با حمایت مردم و همکاری جدی وزارت بهداشت اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول