اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کرونا در کمین زنجانی‌ها/ راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به پیگیری اقدامات پیشگیرانه و همچنین مراقبت از موارد مشکوک گفت: با وجود همه اقدامات، بسیار نگران هستم، چرا که مردم توجه کافی به شرایط و هشدارها را ندارند و همچنان زندگی روزمره و عادی دارند.

کرونا در کمین زنجانی‌ها/ راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس، مشاهده رفتار مردم در قبال یک موضوع بهداشتی و اجتماعی، موجبات نگرانی را فراهم کرده است، به طوری که این شرایط موجب نگرانی مسؤولان بهداشتی هم شده است، به طوری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با ابراز شگفتی و نگرانی ار رفتار مردم در قبال این موضوع، تاکید می‌کند، نگران خارج شدن امور از کنترل و یک همه‌گیری غیرقابل کنترل است، چرا که مردم به مانند شرایط عادی رفتار می‌کنند و در معابر و مراکز خرید حضور فعالانه دارند.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه موارد مثبت کرونا در سطح کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود، اظهار کرد: همه موارد مورد نظر در مورد کنترل امور البته با روش سیاست کنترل عدم تمرکز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به پیگیری اقدامات پیشگیرانه و همچنین مراقبت از موارد مشکوک افزود: با وجود همه اقدامات، بسیار نگران هستم، چرا که مردم توجه کافی به شرایط و هشدارها را ندارند و همچنان زندگی روزمره و عادی دارند.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگرانی بیجا به مردم القا شود، ادامه داد: از طرف دیگر، مردم نباید خود را به بیخالی بزنند و موضوع را کم اهمیت و نادیده بگیرند که مهم‌ترین آن حضور متناوب در بیرون از منزل است که این امر نگرانی از بروز بیماری در سطح وسیع را موجب شده است.

قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد کمبود مواد بهداشتی گفت: ضدعفونی کننده در سطح وسیعی در سطح شهر توزیع شده است و از طرفی ضدعفونی کننده‌های پایه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مردم عادی با آب و صابون و وایتکس می‌توانند زندگی عادی خود را اداره کنند، ادامه داد: کمبودهای موجود در حوزه تخصصی است که با پیگری انجام شده در حال رفع است.

وی تاکید کرد: ترکیب یک به 9 و یک به 49 وایتکس و آب، پاسخگوی امور عادی زندگی برای ضدعفونی کردن درب و سطوح کافی است.

قزلباش با بیان اینکه ظرفیت تولید لوازم بهداشتی از جمله تولید الکل در استان 20 برابر شده است و به زودی در سطح وسیع توزیع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه توزیع ماسک فعلا در بین مردم انجام نمی‌شود، ادامه داد: توزیع ماسک در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و داروخانه‌های شهری انجام خواهد شد تا در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد ضمن اینکه واقعا توصیه ما استفاده درست از ماسک است، چرا که استفاده نادرست از ماسک می‌تواند عامل آلودگی باشد.

وی با بیان اینکه مرکز تشخیص کرونا آزمایشگاه انستیتو پاستور بوده است، افزود: به دلیل شرایط ویژه و افزایش نمونه‌ها، اختیار انجام آزمایشات به مراکز برخی از استان‌ها داده شده است و زنجان هم در صدد راه‌اندازی مرکز انجام آزمایش کرونا است که تا پایان هفته این مهم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول