اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه از نظر میزان شیوع «کرونا» در شرایط مطلوبی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه و مشارکت بسیار مطلوب مردم، خوشبختانه هم اکنون به لحاظ آمار ابتلا به کرونا، جزء استان‌هایی هستیم که در شرایط مناسبی قرار داریم.

کرمانشاه از نظر میزان شیوع «کرونا» در شرایط مطلوبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست ستاد مدیریت کروناویروس امروز در محل کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی به ریاست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور معاون سیاسی استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دادستان کرمانشاه، مدیران کل بازرسی و دیوان محاسبات، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران کل پدافند غیرعامل و روابط عمومی استانداری و معاونان و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست، به مردم توصیه کرد که در خانه بمانید که بهترین راهکار برای مراقبت است.

محمودرضا مرادی افزود: با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه و مشارکت بسیار مطلوب مردم خوشبختانه هم اکنون به لحاظ آماری جزء استان‌هایی هستیم که در شرایط مناسبی قرار داریم.

وی اضافه کرد: خدمتگزاران و جهادگران سلامت در صف مقدم با تمام وجود برای خدمت به مردم و بیماران آمادگی کامل دارند و عبور از این بحران با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

مرادی افزود: پیش‌بینی امکانات لازم برای ارائه خدمات در این بحران برای خدمتگزاری به بیماران احتمالی انجام شده است و برای مدیریت این بحران نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت بهداشت فردی و انجام اقدامات پیشگیرانه هستیم.

این مسؤول تصریح کرد: حضور فعال و مدیریت استاندار کرمانشاه در تمامی مراحل این بحران در کنار همراهی همه دستگاه‌های اجرایی سبب شده امروز امکان خدمت‌رسانی به مردم تسهیل و میسر شود و پیش‌بینی‌های لازم هم انجام شده است.

استاندار: دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک کنند

استاندار کرمانشاه نیز مشارکت مردم کرمانشاه در انجام اقدامات پیشگیرانه را بسیار مناسب دانست و از همه پزشکان، پرستاران ایثارگر و پرتلاش که در صف اول مبارزه با کرونا قرار دارند،تشکر و قدردانی کرد.

بازوند با قدردانی از مدیریت و معاونان دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ اندیشیدن تمهیدات لازم و اقدامات موثر در مقابله با کروناویروس در استان، افزود: از مردم استان کرمانشاه که اهمیت و ضرورت موضوع را درک کرده‌اند و همه با هم، همراه و همدل با تمام امکانات در حال انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت بهداشت فردی هستند، تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: به یقین مشارکت مردمی سبب شده که امروز وضعیت پیشگیری در استان کرمانشاه از دیگر استان‌ها مناسب‌تر است.

بازوند متذکر شد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنند.

نشست‌های اداری تا حدامکان کاهش یابد

 دادستان کرمانشاه نیز، اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم و تلاش های اصحاب رسانه برای آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با کرونا بسیار مناسب داریم و توقع داریم این رفتار به صورت مستمر با رویکرد پیشگیرانه ادامه یابد.

محمدحسین صادقی تصریح کرد: مردم در انجام مراسم ها با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع همراهی لازم را برای پیشگیری داشته باشند.

وی گفت: مطالبات عمومی مردم را باید مدنظر داشته باشیم و برای تأمین به موقع اقلام بهداشتی با همکاری نهادهای ذی ربط تدبیر لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 250 نفر از زندانیان را بدون سخت‌گیری برای اخذ تضمین مرخصی داده‌ایم و این گروه افرادی هستند که دارای شرایط لازم برای آزادی هستند سایر زندانیان که دارای جرایم خاص و برای امنیت جامعه خطرآفرین هستند، امکان برخورداری از این طرح را ندارند، اما اقدامات لازم برای پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی در حال انجام است.

صادقی متذکر شد: نشست‌های اداری تا حدامکان کاهش یابد و صرفا در موارد ضروری جلسه‌ها تشکیل شود.

شبکه توزیع مواد بهداشتی ساماندهی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه، اضافه کرد: برای تأمین اقلام بهداشتی و امکانات لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه تمامی ظرفیت‌های استان را پای کار آورده‌ایم.

الهی‌تبار تاکید کرد: برای افزایش سطح تولید باید تلاش شود که موانع تولیدکنندگان مواد بهداشتی رفع و برداشته و شبکه توزیع نیز ساماندهی شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا ویروس در استان کرمانشاه با تاکید بر ادامه رفتار مردم در انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی به صورت مستمر، گفت: مصوبات و توصیه‌های استاندار و همراهی دستگاه‌های نظارتی، قضایی مناسب و مطلوب است و از این همکاری تشکر می‌کنم. 

ابراهیم شکیبا افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها تلاش بسیار قابل تقدیری دارند که باید این روند ادامه یابد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول