اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عملیات گسترده محلول‌پاشی و ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی روستاهای گلستان

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: براساس دستور استاندار گلستان، عملیات گسترده محلول‌پاشی و ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی روستاهای استان، در ده‌ها روستای گلستان انجام شده و همچنین در حال انجام است.

عملیات گسترده محلول‌پاشی و ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی روستاهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی نصیبی اظهار کرد: بیش از ۴۶ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و با توجه به آسیب‌پذیری این مناطق، پس از دستور حق‌شناس استاندار گلستان، به فوریت هماهنگی با بخشداران انجام و عملیات اجرایی برای محلول‌پاشی با استفاده از تمام امکانات موجود اعم از نیروی انسانی و ماشین‌آلات دهیاری‌ها و ادوات کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به گستردگی روستاها و تفاوت تراکم جمعیت در مناطق متعدد روستایی استان، پیش‌بینی می‌شود طی دو روز و نیم نخست با برنامه‌ریزی بخشداری‌ها محلول‌پاشی و ضدعفونی در تمام روستاها صورت پذیرد، البته به دهیاران تاکید شده ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی به صورت مستمر و تا زمان رفع خطر همه روزه انجام شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان خاطرنشان کرد: به بخشداران تاکید شده، اجرای این طرح براساس نقشه معابر روستا و با اولویت مناطق پرتردد انجام شده و دهیاران در اجرای طرح، سایر مکان‌های عمومی پرتردد و حتی در صورت نیاز منازل را در نظر داشته باشند.

علی نصیبی گفت: در اجرای این طرح و ساخت محلول حتما نظر کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان‌ها اخذ شده و در یک همگرایی مناسب، از ظرفیت نهادهای مختلف روستا در اجرا استفاده شود.

وی ادامه داد: بخشداران ملزم به برنامه‌ریزی، رصد و پیگیری اجرای مناسب این طرح بوده و نیاز است گزارش عملکرد روزانه ساعت ۹ هر شب برای جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم در اختیار اداره کل روستایی و شوراها استانداری قرار گیرد.

وی گفت: در ایام مبارزه با شیوع بیماری کرونا، دهیاران ملزم به رعایت تمام دستورالعمل‌های صادره و خدمات‌رسانی متناسب با شرایط با لحاظ بخشنامه‌های صادره هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با اشاره به جایگاه دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها گفت: در وضعیت فعلی، اولویت‌کاری جلوگیری از شیوع و ریشه‌کن کردن این بیماری بوده و دهیاران و شوراها در کنار یکدیگر با هماهنگی بخشداری‌ها باید اولویت اول کاری خود را بر این مهم استوار کنند.

نصیبی گفت: با توجه به ناپایداری هوا طی روزهای آینده، آمادگی برای کاهش خطرات بحران احتمالی نیز یک ضرورت است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول