اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طلابی که با تیمم جان‌باختگان کرونایی هم‌نشین ملائک می‌شوند

طی این روزها که مدافعان سلامت شب و روز کار مراقبت و درمان بیماران کرونایی را عهده دارند، هستند طلابی که با غسل و تیمم اموات تلاش می‌کنند با کسب توشه، هم‌نشین ملائک شوند.

طلابی که با تیمم جان‌باختگان کرونایی هم‌نشین ملائک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بیش از ۱۰ روز از شیوع کرونا ویروس در کشور به‌ویژه استان گیلان می‌گذرد و با توجه به‌سرعت شیوع ویروس، ابتلای مردم به آن و تعداد بالای بهبودیافتگی با تلاش کادر درمان، متأسفانه کشندگی آن نیز قابل‌توجه بوده است.

با توجه به مخاطره‌آمیز بودن کرونا ویروس ازجمله در بین جان‌باختگان و به‌منظور پیشگیری از سرایت آن به دیگران، عده‌ای ممکن است حاضر به رعایت آداب اسلامی برای غسل، کفن‌ودفن میت نباشند و لازم است این مهم توسط اسلام شناسان اهل‌فن که البته اهل جهاد بوده و تنها با خدا معامله‌گر باشند، سپرده شود.

در روایات و تعابیر دینی پاداش فراوانی برای غسل دهندگان میت بیان شده و این اقدام ارزشمند آن‌ها به عاملی جهت دور شدن از آتش آخرت، نور هدایت‌کننده به بهشت و آمرزش گناهان غیر کبیره یک سال غسل دهنده و یا تیمم کننده میت دانسته‌اند.

هرچند با مرور این روزهای اخبار در جراید و رسانه‌ها، بیشترین تصاویر از مدافعان سلامت که به‌حق بهترین واژه و درخور نیز برایشان هست، دیده می‌شود اما دراین‌بین، افراد دیگری نیز هستند که مسؤولیت شرعی بر گردن دارند و مجاهدانه عمل می‌کنند ولی هیچ نام و نشانی از آن‌ها نیست و این قشر، طلاب و روحانیانی هستند که وظیفه غسل و تیمم اموات ازجمله جان‌باختگانکرونایی را طی این روزها بر عهده دارند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضا محمدنژاد، یکی از روحانیون بسیجی و جهادی در رشت است که این روزها بنا بر فرایض اسلام و هم‌چنین تأکید آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان مبنی بر تیمم بدل از غسل اموات ناشی از فوت کرونا پا به عرصه گذاشته و به وظیفه شرعی خود واقف است.

این طلبه پس از شیوع کرونا و کشتار تنی چند از گیلانیان، اولین نفر در استان هست که داوطلبانه به میدان آمد و با پذیرش تمامی مخاطرات زیستی، مسؤولیت شرعی تیمم بدل از غسل اموات کرونایی را در بیمارستان رازی رشت بر عهده گرفت.

محمدنژاد در گفت‌و‌گویی که به‌صورت تلفنی با خبرنگار فارس داشته حضور خود در این صحنه را وظیفه شرعی و دینی خود برشمرده و بیان کرده که باید در این شرایط نیز مردم به‌ویژه طلبه‌ها در کنار یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه از روی انسان‌دوستی و برادری مسؤولیت تیمم بدل از غسل اموات کرونایی را برعهده‌گرفته معتقد است همه باید در جهت توشه اندوزی آخرت خود در شرایط حساس و بحرانی کنار یکدیگر باشند.

این طلبه بسیجی و جهادگر با فراهم شدن حضورش در بیمارستان رازی آمادگی خود را برای حضور ۲۴ ساعته اعلام کرده و در این مسیر نیز در حال فراخوان طلاب دیگر جهت حضور برای این اقدام شرعی و الهی است.

گفتنی است علاوه بر این طلبه حاضر در میدان، حجت‌الاسلام چهری نیز در امر تیمم اموات ناشی از فوت کرونا ویروس نیز حضور دارد و‌ طلاب دیگری نیز برای حضور در نوبت‌های دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند.

بنا بر تعابیر شیعی و‌ ائمه معصومین علیهم‌السلام، میت چون با فرشتگان ملاقات می‌کند باید پاک باشد و همچنین به غسل و تیمم دهنده میّت نیز سفارش شده تا غسل کند چون غسال نیز قرار است با ملائک ملاقات داشته باشد و این نشان از اجر بالای غسال‌ها را می‌دهد.

تأکیدات اسلام به انسان حتی پس از مرگ نشان از ارزش بالای مسلمانان دارد و از طرفی دیگر دستورات و رهنمودهایی که برای میت و غسل دهنده آن ذکرشده بیانگر ارزش کار افرادی همچون حجت‌الاسلام محمدنژادها است که تلاش می‌کنند از هر طریقی زنبیل عمر خود را از توشه عمل صالح پر کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول