اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو ساف:دوستان روس در حال هماهنگی برای دیدار مستقیم حماس و فتح در غزه هستند

یکی از اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، روسیه قصد دارد تلاش‌های خود برای آشتی میان گروه‌هایی فلسطینی را به نتیجه برساند و هماهنگی‌هایی با حماس برای دیدار مستقیم با فتح در غزه داشته است.

عضو ساف:دوستان روس در حال هماهنگی برای دیدار مستقیم حماس و فتح در غزه هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که یکشنبه جاری به روسیه رفته، اعلام کرد، برای تحقق وحدت ملی داخلی فلسطین چهار پیشنهاد به مسکو داده است.

«احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در واکنش به همین موضوع اعلام کرد: دوستان روس بر بازگشت وحدت و پایان اختلافات (در فلسطین) متمرکز هستند، ما تأکید کرده‌ایم که گزینه اساسی اجرای توافق 2017 است؛ در اینجا "فلسطین" گفت‌وگویی را آغاز می‌کنیم و برای رفتن به غزه آماده هستیم.

وی به رادیو «صوت فلسطین» گفت: آنچه من دیدار روس‌ها با حماس فهمیدم این بود که یک هماهنگی از جانب دوستان روس با حماس به منظور آغاز مذاکره مستقیم با جنبش فتح در نوار غزه صورت گرفته و پس از آنکه دیداری با تمام قوای سیاسی برای توافق بر سر گام‌های ملموس برای پایان اختلافات خواهد بود تا اجرای توافق سال ۲۰۱۷ باشد.

مجدلانی تأکید کرد که روسیه دوباره در تلاش است تا تلاش‌های سال گذشته خود برای تحقق آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی را از سر بگیرد.
«حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز که اکنون در مسکوست و باید هیأت حماس در این شهر دیدار کرد،اعلام کرد، هیأتی از جهاد اسلامی هفته آینده درقالب تلاش‌های روسیه برای نهایی کردن آشتی فلسطینی، وارد مسکو خواهند شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول