اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نفت در آستانه نشست اوپک پلاس 53 دلار شد

در آستانه نشست اوپک پلاس و امید به کاهش بیشتر تولید و اجرای محرک های مالی بانک های مرکزی در جهان، قیمت نفت امروز به 53.12 دلار در هر بشکه رسید.

نفت در آستانه نشست اوپک پلاس 53 دلار شد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز به علت انتظار برای اقدام بانک های مرکزی در اجرای محرک های مالی با هدف جبران تاثیرات شیوع ویروس کرونا و تقویت خوش بینی برای اعمال کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک در این هفته، قیمت نفت باز هم افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با  1.38 دلار افزایش 53.12 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با  1.22 دلار افزایش 48.13 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی امروز بیش از 3 درصد افزایش یافتند.

هر دو شاخص نفتی برنت و WTI تاحدی در دو روز گذشته، کاهش های خود را جبران کردند. این دو شاخص از ابتدای سال 2020 تاکنون به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضا برای نفت، 20 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

وزیر اقتصادی فرانسه در روز دوشنبه گفت وزرای اقتصادی جی7 این هفته در مورد بهترین راه برای آرام کردن تاثیر شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصادی گفتگو خواهند کرد.

این صحبت ها در حالی گفته شد که بانک های مرکزی بزرگ در جهان به اجرای محرک های پولی و مالی متعهد شدند.

در بحبوحه نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا، چند عضو اوپک در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت هستند. در ابتدا پیشنهاد کاهش 600 هزار بشکه ای علاوه بر توافق موجود ارائه شده بود که این رقم را به یک میلیون بشکه افزایش داده اند.

انتظار می رود، اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در نشست آخر هفته خود میزان بیشتری تولیدشان را کاهش دهند. این گروه توافق کرده بودند که تا پایان ماه مارس روزانه 1.7 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی در سنگاپور گفت ازسرگیری تدریجی فعالیت های تجاری در چین نیز قیمت نفت را افزایش داده است.

بر اساس بررسی رویترز، انتظار می رود، ذخایر نفت آمریکا، بزرگ ترین مصرف کننده و تولیدکننده نفت جهان که برای ششمین هفته متوالی 3.3 میلیون بشکه افزایش یابد درحالی که پیش بینی می شود ذخایر محصولات پالایشی کاهش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول