اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آواربرداری در 62 روستای زلزله‌زده خوی به پایان رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: آواربرداری 62 روستای زلزله بخش قُطور خوی به اتمام رسیده و 100 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در منطقه حضور دارند.

آواربرداری در 62 روستای زلزله‌زده خوی به پایان رسید

آیدین رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: بر اثر وقوع ۲ زمین‌لرزه با قدرت بالا و بیش از ۳۰ پس‌لرزه در منطقه قطور خوی و سلماس، به ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد.

وی تصریح کرد: بر اثر زمین‌لرزه‌های به وقوع پیوسته مورد فوتی نداشتیم و ۱۲۷ نفر دچار آسیب شدند که ۱۰ نفر بستری و مابقی افراد به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوب عمل کردند.

رحمانی افزود: نقش‌آفرینی سپاه و مرزبانی در ایجاد آرامش و توزیع اقلام امدادی بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است؛ به طوری‌که تاکنون ۵ هزار چادر، ۴۵۰۰ وسیله گرمایشی و ۴۵۰۰ جیره غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

وی گفت: برای بیش از ۴ هزار راس دام مکان نگهداری ایجاد شد و با هماهنگی دامپزشکی، بهداشت و محیط‌زیست بیش از ۸۰۰ راس دام تلف شده نیز به صورت بهداشتی دفن شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردم نوعدوست کشور و استان مشارکت خوبی برای کمک رسانی به ‌زلزله‌زدگان دارند و تصاویر زیبایی از ایثار و همدلی را در منطقه رقم زده‌اند، اظهار کرد: مقرر  شد این کمک‌ها با نظارت فرمانداری و بخشداری و توسط هلال‌احمر و نظارت بهداشت به طور عادلانه در بین مردم توزیع شود.

رحمانی تصریح کرد: برای حل مشکل تغذیه آسیب دیدگان با توجه به حساسیت مسئله به جهت احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار و نیز بحث کرونا مقدمات تهیه غذای بهداشتی فراهم شد و امروز نیز با کمک نهادهایی چون سپاه و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) و  مردم، روزانه نزدیک به ۴ هزار پرس غذای گرم در منطقه توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور سرعت بخشی به روند آواربرداری تعداد ماشین‌آلات سنگین به ۱۰۰ دستگاه رسید و تاکنون مراحل آواربرداری ۶۲ روستا با وجود محدودیت راه‌های دسترسی و شرایط جغرافیایی منطقه انجام شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول