اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به2 برابر حد مجاز رسید

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گردوخاک سبب شد تا امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 314 میکروگرم بر مترمکعب، معادل 2 برابر حد مجاز برسد.

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به2 برابر حد مجاز رسید

محمود دیانتی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زابل به 21 متر بر ثانیه معادل 76 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 8 هزار متر رساند.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز و فردا در سطح استان بویژه نواحی شمالی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به ریزش هوای سرد از عرض های شمالی، تا اواسط هفته آینده کاهش دما و تداوم سرمای شبانه به ویژه در نیمه شمالی استان انتظار می رود.

دیانتی گفت: دیروز در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان نیز وزش باد شدید رخ داد که گردوغبار آن شعاع دید افقی در ایرانشهر، نصرت آباد و زاهدان را به شدت کاهش داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون از سرعت وزش باد در زاهدان کاسته شده و شرایط کیفی هوا نیز در حالت عادی قرار دارد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول