اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس بسیج مداحان سپاه استان تهران آسمانی شد/ کتاب زندگی نامه حاج‌ابوالقاسمی منتشر می‌شود

محمد حاج ابوالقاسمی از مداحان پیشکسوت و پیرغلامان اهل بیت(ع) و مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران پس از تحمل سال‌ها عارضه شیمیایی دیشب دارفانی را وداع گفت.

رئیس بسیج مداحان سپاه استان تهران آسمانی شد/ کتاب زندگی نامه حاج‌ابوالقاسمی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محمد حاج‌ابوالقاسمی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و جانبازان سرافراز شیمیایی که از چند روز پیش در بیمارستان بقیة الله(عج) تهران بستری شده بود شب گذشته آسمانی شد.

مرحوم محمد حاج‌ابوالقاسمی متولید سال ۱۳۳۶ برادر همسر شهید کاظم نجفی رستگار بود که از سال ۵۸ وارد سپاه شد و دارای سوابق فراوانی است که می‌توان به فرماندهی سپاه و نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌های ری، فیروزکوه، دماوند، اسلامشهر و ساوجبلاغ، فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷، مسؤولیت ستاد اطلاعات عملیات تیپ ۱۱۰خاتم، دبیر ستاد پشتیبانی جنگ، فرمانده پادگان توحید، عضو و مشاور عالی خانه ایثارگران، مشاور فرماندار شهرستان ری، مسؤولیت شورای هیأت مذهبی شهرستان ری اشاره کرد که با مسؤولیت سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از بین ما پر کشید.

فرمانده دلاور محمد حاج‌ابوالقاسمی در برگزاری انتخابات باشکوه شهرستان ری نقش ویژه‌ای داشت و بعد از آن دچار سرماخوردگی شد و با توجه به عفونت شدید ریوی چند روزی در بیمارستان بستری بود و در نهایت پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض جراحت ناشی از جنگ در مناطق فکه و رواقیه، به یاران شهیدش پیوست.

کتاب زندگی نامه حاج‌ابوالقاسمی منتشر می‌شود

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: مرحوم محمد حاج‌ابوالقاسمی مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) از اهالی قدیم تهران و ری و از رزمندگان برجسته دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به نقش وی به عنوان فرمانده گردان تخریب لشکر تهران، ادامه داد: حاج‌ابوالقاسمی بعد جنگ مسؤولیت‌های قابل توجهی از جمله در ناحیه مقاومت بسیج دماوند، فیروزکوه و ری داشته است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران به نقش وی در مداحی و هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: این فرمانده دلاور دفاع مقدس از مداحان قدیمی تهران و دوران جنگ بود که شاگردان زیادی تربیت کرد و اقدامات ارزشمند وی در هیأت‌ها به عنوان مسؤول هیئت رزمندگان شهرری و برگزاری جلسات آموزش مداحی فراموش نمی‌شود.

سردار حسن زاده با یادآوری نقش این مرحوم در امورات خیر و خداپسندانه، خاطرنشان کرد: عموم مردم و به خصوص جوانان از حضور این شخصیت تمام عیار و فراگیر حس مثبت و معنوی می‌گرفتند.

وی با اشاره به پیام خانواده این مرحوم تصریح کرد: مراسم خاصی در این ایام درگیری کشور با کرونا برای حفظ سلامتی مردم برگزار نمی‌شود ولی با  فضاسازی تبلیغاتی شهری و استفاده از فضای مجازی، زندگی نامه و فعالیت‌های برجسته محمد حاج‌ابوالقاسمی منعکس خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران از انتشار کتاب زندگی نامه این پیرغلام اهل بیت(ع) و پیشکسوت دفاع مقدس خبر داد و گفت: اهم کارها، برنامه‌ها و ابعاد مرحوم در دوران نوجوانی، جوانی، دفاع مقدس و عرصه هیأت و مداحی در این کتاب در کمتر از سه ماه منتشر می‌شود.

سردار حسن زاده مرحوم حاج‌ابوالقاسمی را الگویی شایسته در دفاع مقدس و برای جامعه مداحان برشمرد و اضافه کرد: وی همیشه تمام اصول و موازین اخلاقی، شرعی، سنتی و انقلابی را در تمام امور خود رعایت می‌کرد و تلاش زیادی برای تربیت مداحان داشت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حاج‌ابوالقاسمی جراحت‌های خود را پیگیری نکرده بود، یادآور شد: اکثر قدیمی‌ها و مداحان اهل بیت(ع) او را شناخته و احترام خاصی قائل بودند و در بین بسیجیان، حزب الهی‌ها و هیئتی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشت.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با بیان اینکه این جانباز سرافراز با اعلام بیمارستان بر اثر ایست قلبی روز گذشته از میان ما رفت، عنوان داشت: در آینده که فضاهای مربوط به بیماری‌ها فروکش کند و محدودیت‌ها و تجمعات برطرف شد، مراسم ارزشمندی در خور شأن وی برگزار می‌شود.

پیام خانواده برای عدم برگزاری مراسم

خانواده، هیأت رزمندگان اسلام و هیأت پیروان شهدای کربلا صبح امروز در پیامی ابراز داشتند: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند«یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری، یک حسنه است؛ در نقطه مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری، یک سیئه است. خدای متعال ما را موظف کرده که نسبت به سلامت خودمان، دیگران و مردم، ما احساس مسؤولیت کنیم»

باعنایت به سیره آن فرمانده مجاهد در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و به منظور پرهیز از هرگونه تجمع، با احساس مسؤولیت برای سلامت مردم عزیزمان بادلی غمبار و قلبی مالامال از این مصیبت جانکاه اعلام می‌شود تا اطلاع ثانوی هیچ گونه مراسم و یادبودی برگزار نمی‌شود. لذا از عموم مردم شهید پرور و قدردان تقاضا می‌شود از حضور در حسینیه پیروان شهدای کربلا و بیوت منسوبین مرحوم خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/گ۱/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول