اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جهاد از سنگرهای سوریه تا گناوه/ کمر همت بندری‌ها برای سلامتی مردم+ عکس و فیلم

در ساختمان هیئت آل یاسین گناوه تعدادی از بانوان و جوانان گروه جهادی خاکریز آستین همت را بالا زده و هزار ماسک به طور روزانه تولید می‌کنند و بین تمام مردم شهرستان گناوه به صورت رایگان توزیع خواهند کرد.

جهاد از سنگرهای سوریه تا گناوه/ کمر همت بندری‌ها برای سلامتی مردم+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جبهه جنگ جدیدی در کشور با هجوم همه جانبه ویروس کرونا بخش عظیمی از ایران را درگیر خود کرده‌ است، دشمنی ناشناخته که قابل دیدن نیست و در برابر هیچ سنگری متوقف نمی‌شود و تنها سپر دفاعی در برابر حمله آن رعایت بهداشت فردی و جمعی است.

درحالی که دو هفته از اعلام نخستین خبر شیوع کرونا ویروس در کشور گذشته است و عده زیادی به این بیماری مبتلا شده و چند ده نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند، عده‌ای منفعت طلب که همواره در کمین نشسته‌اند تا فرصتی پیش آید و از آب گل آلود ماهی بگیرند بلافاصله شبکه‌های تارعنکبوتی به هم پیوسته و زنجیروار از مبدا تولید کالا تا توزیع و خرده فروشی آن تشکیل داده تا با افزایش قیمت و خالی کردن جیب مردم درمانده، منفعتی بدست آورند.

این عده ابتدا با احتکار جنس و انبار کردن آن باعث کاهش عرضه کالای مورد نیاز مردم می‌شوند و با گذشت چند روزی که تقاضای مردم افزایش یافت، کالاها را با قیمت چند برابر وارد بازار کرده و به بهانه اینکه تولید و عرضه کالا در کشور کمتر از تقاضا است زالو صفتانه به افزایش ثروت خود می‌پردازند.

ضربه سخت بر پیکره سودجویان اقلام بهداشتی

شبکه سودجویان به بازار تجهیزات بهداشتی ضروری برای پیشگیری از گسترش این ویروس نظیر ماسک، محلول و ژل الکلی، دستکش، دستمال کاغذی، صابون و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده ورود کردند و با کاهش عرضه و پس از چند روز با ورود تدریجی این اقلام به بازار آنها را با قیمت چند برابر به مردم فروختند هر چند که در چند روز اخیر با ورود دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی و کشف انبارهای احتکار کنندگان ضربات سختی به پیکره‌ آن‌ها وارد شده است اما هنوز این شبکه وجود دارد و کالاهای پیشگیری از ویروس کرونا به سختی و در بعضی موارد با قیمتی بالا به دست مردم می‌رسد.

جهاد در  بندر گناوه زنده هست

شیوع ویروس کرونا در کشور و کمیاب و نایاب شدن ماسک در داروخانه‌ها علی‌الخصوص در شهرستان گناوه، تعدادی از جوانان انقلابی و جهادی در این شهر را وادار به ساخت ماسک و توزیع رایگان آن بین شهروندان کرده است.

در ساختمان هیئت آل یاسین گناوه تعدادی از بانوان و جوانان گروه جهادی خاکریز، جهادی وار آستین همت را بالا زده و هزار ماسک به طور روزانه تولید می‌کنند و بین تمام مردم شهرستان گناوه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و همچنین گردشگرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند، به صورت رایگان توزیع خواهند کرد.

در و دیوار این هیئت مملو از صدای چرخ دوخت بانوانی است زنده بودن جهاد را تداعی می‌کند، کسانیکه آمده‌اند با کارهای کوچک، قدم های بزرگی را برای هموطنان خود بردارند.

کمر همت جهادگران برای سلامتی مردم

جهادگران گناوه‌ای با وجود اینکه هنوز موردی از ابتلا به کرونا در شهرستان گناوه و استان بوشهر گزارش نشده، اما برای همدلی کمر همت بستند تا با همکاری هم، خدمتی به مردم کشور و استان بوشهر کنند و با ساخت ماسک از گسترش ویروس پیشگیری و باعث حفظ سلامت شهروندان شوند.

امروز سومین روزی است که درکارگاه موقتی که برای تولید ماسک درهیئت آل یاسین گناوه برگزار شده تولید ماسک انجام می‌شود و از روز ۱۱ اسفند که فراخوان برای شرکت در این کار خداپسندانه در گروه‌ها انجام شد، داوطلبان و جهادگران بسیاری تصمیم به ملحق شدن به این گروه جهادی گرفتند، این جهادگران صبح و عصر در دوشیفت کار می‌کنند که در یک روز چیزی حدود هزار ماسک را تولید می‌کنند.

از سنگرهای سوریه تا گناوه، جهاد ادامه دارد

اسماعیل عبدالهی سرپرست گروه جهادی خاکریز گناوه را برعهده دارد، زندگی او با مبارزات گره خورده، یک روز با لباس رزم در مقابل داعشیان و تکفیری‌ها در سوریه، یک روز مقابل دشمنی ناشناخته و پنهان به نام ویروس کرونا؛ مدافع حرمی که عشق به مبارزه با دشمن آشکار و پنهان در وجودش تجلی یافته و از سنگرهای سوریه و دفاع از حرم آمده تا نمونه دیگری از جهاد را در جبهه‌ای دیگر با همسنگران جهادی خود ادامه دهد.

در این گزارش ویدئویی اسماعیل عبدالهی سرپرست گروه جهادی خاکریز گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان گناوه از ساخت ماسک و توزیع آن بین شهروندان می‌گوید.

 

اسماعیل عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور به ماسک و مواد ضدعفونی کننده جهت مبارزه با ویروس کرونا دارد، ما نیز طبق وظیفه‌ای که داشتیم و فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند گروه‌های جهادی باید در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشند، یک حقی برگردن ما وجود داشت که در این مسیر هم ورود کنیم.

فعالیت 40 جهادگر در خاکریز گناوه

مسؤول گروه جهادی خاکریز گناوه ادامه می‌دهد: خوشبختانه با فراخوان‌ها که در فضای مجازی و فضای عمومی انجام دادیم، چهل نفر از بانوان تیم جهادی کوثر زیرمجموعه گروه خاکریز گناوه به جمع ما ملحق شدند که هم اکنون در حال دوخت ماسک هستند.

وی در رابطه با شغل افراد مشغول به کار در این کارگاه، می‌گوید: این افرادی که در اینجا کار می‌کنند از اقشار مختلف جامعه در این جمع حضور دارند، از کارمند و اداری تا خانه‌دار همچنین بانوان بسیجی و خانواده رزمندگان و ایثارگران در جمع ما حضور دارند.

عبدالهی عنوان می‌کند: در ابتدا کار را با 15 نفر نیروی جهادی شروع کردیم و اکنون جمع ما به 40 نفر رسیده که ان شاالله با توجه به نیاز شهرستان و کمک‌های نقدی که مردم ما به ما می‌کنند می‌توانیم میزان تولید را افزایش دهیم.

تولید روزانه 1000 ماسک

مسؤول این گروه جهادی در رابطه با میزان تولید ماسک به طور روزانه و نحوه توزیع این ماسک‌ها تا به دست سودجویان نیافتد، می‌گوید: روزانه هزار ماسک تولید می‌کنیم و با هماهنگی‌هایی که با فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) شهرستان گناوه داشتیم، با توجه به اینکه هر فرمانده پایگاه بسیج از آمار ساکنان محله اطلاعات بیشتری دارد توزیع این ماسک‌ها توسط پایگاه‌های بسیج محلات شهرستان گناوه صورت گیرد.

وی افزود: چیزی که شرعا برگردن ما است و ما را بعنوان یک سرباز وفادار با انقلاب و نظام در این خط نگه داشته، تعهدی است که نسبت به شهدایمان داریم و حقی است که این عزیزان با خون خود برگردن ما گذاشته‌اند.

این مدافع حرم ادامه داد: من به مردم عزیزمان قول می‌دهم همانطور که در تمام عرصه‌ها نیروهای بسیجی، ارزشی و مردمی حضور دارند، مثل یک سرباز وفادار به اسلام، انقلاب و ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای ماها در خط مقدم تمام بحران‌های داخلی و خارجی حضور داریم و بر همه‌ی آن‌ها غلبه خواهیم کرد.

به گزارش فارس، کارگاه‌های کوچک دوخت ماسک این روزها به همان جبهه‌های مقامت در وسعتی کوچک تبدیل شده است، حضور مردان و بانوان به شکل جهادی و خودجوش همه و همه یادآور جبهه و جنگ است، همچون روزهایی که خانم‌ها جمع می‌شدند برای رزمندگان موادغذایی و دستکش و اقلام مورد نیاز را درست می‌کردند و می‌فرستادند، اینجا همان جاییست که انسانیت و ایثار بین تمام اقشار جامعه دیده می‌شود.

گزارش: امیرحسین جلال‌پور

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول