اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کرونا» اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه را در نوروز ۹۹ تعطیل کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است.

«کرونا» اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه را در نوروز ۹۹ تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، اظهار داشت: این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و همچنین برنامه‌های شاخص نوروزگاهی هم در این ایام لغو شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به جای بسته‌های فرهنگی، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی به مسافران احتمالی که وارد استان می‌شوند، اهدا خواهد شد، یادآور شد: همکاران ما در ستاد خدمات سفر نوروز 99 در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر و مسافران را راهنمایی می‌کنند.

قادری در ادامه با بیان اینکه امسال به جای تبلیغات کاغذی، اپلیکیشن جامع گردشگری استان برای مسافران ارسال می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر اطلاعات کامل گردشگری، صنایع دستی و تاسیسات گردشگری، متون آموزشی در راستای مقابله با کرونا به مسافران و گردشگران آموزش داده می‌شود.

این محوطه‌ها شامل سایت جهانی بیستون، طاق‌بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 4 هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده و تنها اثر جهانی استان کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول