اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی‌ تا 16 اسفند/هوا گرم‌تر می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و دما نیز افزایش می‌یابد که به دلیل آرام بودن جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت.

افزایش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی‌ تا 16 اسفند/هوا گرم‌تر می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و دما نیز افزایش می‌یابد که به دلیل آرام بودن جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت. 

وی افزود:‌ از اواخر وقت روز جمعه 16 اسفند و روز شنبه 17 اسفند، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی نقاط غربی کشور، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات این مناطق بارش برف نیز خواهیم داشت؛ طی همین مدت در استان‌های واقع در البرز مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان گفت: روز یکشنبه 18 اسفند شاهد رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق و  جنوب‌شرق کشور خواهیم بود و روز دوشنبه این سامانه از کشور خارج  می‌شود. 

وی بیان کرد: روز شنبه 17 اسفند وزش باد شدید و گرد و خاک در استانهای خوزستان و ایلام خواهم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت فردا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه و اهواز با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد با دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

وی همچنین بیان کرد: روز شنبه 17 اسفند به علت وزش باد شدید موقت در دریای خزر، ارتفاع موج تا یک‌ونیم متر پیش‌بینی و توصیه می‌شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی جلوگیری شود و فعالیت شیلات و عملیات‌های دریایی به ویژه صنایع فراساحل موقتاً متوقف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول