اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه‌اندازی پویش «هر محله یک هیأت» در کرمانشاه برای مقابله با کرونا/ 65 هیأت تا کنون پای کار آمده‌اند

دبیر پویش «هر هیأت یک محله» در استان کرمانشاه گفت: هیأت‌های مذهبی استان در ضدعفونی کردن و گندزدایی سطح شهر‌ها و کمک به کادرپزشکی در بیمارستان‌ها در راستای مقابله با کرونا حضوری پررنگ دارند.

راه‌اندازی پویش «هر محله یک هیأت» در کرمانشاه برای مقابله با کرونا/ 65 هیأت تا کنون پای کار آمده‌اند

به گزارش خبری فارس از کرمانشاه، برای شکست ویروس کرونا، همکاری مردم از الزامات است هر چقدر همکاری پررنگ باشد زمان مبارزه کوتاه‌تر خواهد بود و غفلت مردم در این راستا زمان مبارزه را طولانی خواهد کرد که به دنبال آن علاوه بر تشدید مشکلات در حوزه سلامت، گرفتاری‌های بسیاری از لحاظ اقتصادی دامن‌گیر مردم و کشور خواهد شد.

از این رو همه پا به میدان گذاشته‌اند هرکس به نوبه خود پویش‌های همدلی و همراهی را برای شکست کرونا راه‌اندازی کرده‌، هیئأت مذهبی کرمانشاه با راه‌اندازی پویش «هر محله یک هیأت» ضدعفونی و گندزدایی، محله‌های پرتردد استان را داوطلبانه برعهده گرفته‌اند، که برای اطلاع بیشتر از چگونگی عملکرد این پویش در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به سراغ  سلمان یاوری، دبیر پویش هر هیأت یک محله در استان کرمانشاه رفته‌ایم.

فارس: به عنوان اولین سوال، لطفا از چگونگی راه‌اندازی پویش «هر محله یک هیأت» بگوئید؟

یاوری: هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه در ضدعفونی کردن و گندزدایی سطح  شهر‌ها حضوری پررنگ دارند.

پس از توصیه‌های پزشکی صورت گرفته برای عدم شکل گیری تجمعات مختلف؛ هیأت‌های مذهبی هم با عمل به این خواسته وزارت بهداشت و با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث جوانان دارند گرد هم جمع شدند و تصمیم بر این شد که در کنار تعظیم شعائر حسینی، نقش‌آفرینی اجتماعی مناسبی برای خدمت به مردم در بحث ویروس کرونا داشته باشند. این پویش با هماهنگی جامعه ایمانی مشعر و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حال انجام است و نیروهای هیأتی چند روزی است با حضور در نقاط مختلف شهر اقدام به ضدعفونی کردن معابر و مراکز پرتردد می کنند.

فارس: چند هیأت مذهبی در این پویش مشارکت دارند؟

یاوری: با تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی حدود 65 هیأت تا کنون پای کار آمده‌اند و پیش‌بینی ما این است که طی ساعات آینده به بیش از 100 هیأت فعال در این زمینه برسیم.

فارس: هزینه‌ها را چگونه تامین می‌کند؟

یاوری: اصلی‌ترین مرکز حمایت کننده، خیرین هیأتی هستند.

هزینه‌های پمپ‌ها و مواد ضد‌عفونی کننده خریداری شده توسط هیأت‌های مذهبی و با حمایت مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، اداره بهداشت و سلامت اجتماعی شهرداری کرمانشاه و برخی دیگر از دوستان تامین شد، اما محل اصلی تامین اعتبار خود هیأت‌های مذهبی هستند.

فارس: هدف از راه‌اندازی پویش هر هیأت یک محله چیست؟

یاوری: هدف از این طرح این بود که نشان بدهیم هیأت‌های مذهبی در هر صورتی کنار مردم و خادم مردم هستند، چه در بحث سیل و زلزله و چه در بحث ویروس منحوس کرونا.

البته کار هیأت‌های مذهبی در همین حد باقی نمانده و با حضور در بیمارستان‌ها به کادر پزشکی کمک خواهند کرد.

همچنین حضور در عرصه جنگ نرم و فضای سایبر از دیگر برنامه‌های هیئت های مذهبی خواهد بود.

فارس: تا چه زمانی این پویش فعال خواهد بود؟

یاوری: حضور هیأت‌های مذهبی در سطح شهر را برای فاز اول یک هفته‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم که با توجه به توصیه‌های پزشکی در صورت نیاز این مدت تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/پ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول