اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت حزب لیبرمن از قانون جلوگیری از نخست وزیری مجدد نتانیاهو

حزب اسرائیل بیتنا اعلام کرد از قانونی که مانع از نخست وزیری مجدد نتانیاهو می شود حمایت خواهد کرد.

حمایت حزب لیبرمن از قانون جلوگیری از نخست وزیری مجدد نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «اسرائیل بیتنا» روز پنجشنبه اعلام کرد از قانونی که مانع از نامزد شدن «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه می‌شود حمایت خواهد کرد.

در صورتی که حزب اسرائیل بیتنا از این قانون حمایت کند، این قانون حمایت اکثریت کنست را به همراه خواهد داشت.

حزب اسرائیل بیتنا در نشست کنست از پیشبرد دو قانون خبر داد که نخست محدود شدن دوره نخست وزیری هر شخص به دو دوره و قانون دوم جلوگیری از نامزد شدن عضو کنست برای نخست وزیری در صورتی که دارای اتهامات قانونی باشد.

پیشبرد این دو قانون به طور مستقیم نتانیاهو را هدف قرار داده که تا کنون 4 دوره نخست وزیر بوده و با اتهاماتی نظیر رشوه، فساد و خیانت به اعتماد مواجه است.

همچنین «احمد الطیبی» رئیس فراکسیون فهرست مشترک کنست (عرب‌های کنست) که پانزده کرسی در بیست و سومین کنست رژیم صهیونیستی داراست تاکید کرد که این فراکسیون در حال تهیه پیش‌نویس قانونی است که  مانع از این می‌شود که رئیس اسرائیل وظیفه تشکیل کابینه  را به هر کسی که مرتکب جرم شده است، واگذار کند.

«آویخای مندلبلیت» مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی ماه گذشته کیفرخواستی را علیه نتانیاهو به اتهام رشوه خواری، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد ارائه داد  و قرار است محاکمه وی در این اتهام ها در ۱۷ مارس آغاز شود اما انتظار می‌رود که ماه ها به طول انجامد و در قانون رژیم‌صهیونیستی بندی وجود ندارد که مانع از تشکیل کابینه توسط نخست‌وزیری شود که در حال محاکمه است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول