اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عیدی چند جوان اصفهانی به کودکان/«برو کرو» تا پایان اسفندماه عرضه می‌شود

«برو کرو» درتلاش است که با آموزش نکات بهداشتی در درجه اول به کودکان و نوجوانان و در درجه بعد به بزرگ‌سالان، از شیوع کرونا پیشگیری کند و از سوی دیگر به آموزش مقابله و برخورد صحیح با استرس و اضطراب این بیماری برای مبتلایان و حتی عموم مردم بپردازد.

عیدی چند جوان اصفهانی به کودکان/«برو کرو» تا پایان اسفندماه عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خبرهای خوب هرروز و در هر موقعیتی، بسیار هستند، حتی در موقعیت‌های جنگ، بیماری و مرگ، شاید مشکل از غبار چشم‌ها و کدورت دل‌ها باشد که این زیبایی‌ها را نمی‌بینیم و لذت نمی‌بریم، چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید که اگر غبار بددلی و عینک بدبینی را از چشم‌ها بزداییم، به مقام «ما رایت الا جمیلا» می‌رسیم.

عرصه جهاد فی سبیل الله به وسعت توانایی‌ها، علایق و امکانات انسان‌ها است و جبهه این نبرد، موضوعات و اتفاقات روز خواهد بود، گاهی باید لباس زرم به تن کرد و تفنگ به‌دست گرفت تا ظلم را کشته و انسانیت و آزادی را زنده کنیم، گاهی ردای علم پوشیده و قلم در دست بگیریم، زمانی بیل بر دوش، سیل و زلزله را از خانه مردم بیرون کنیم و زمانی مقابل ویروس کرونا بایستیم.

موج مهربانی و فداکاری را در کوچه و خیابان‌های ایران می‌توان دید

در تمام این عرصه‌ها، هرکسی با تخصص و توانایی خود باید به میدان بیاید تا در رقابت انسانیت و آزادگی عقب نماند، همان‌طوری که در خصوص ویروس کرونا و مقابله با آن، در ایران عزیز، جبهه‌های مختلفی تشکیل‌شده است، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دربی دارو و درمان هستند، تولیدکنندگان، مواد ضدعفونی به ثمر می‌رسانند، نیروهای امنیتی و قضایی سودجویان و محتکران را رسوا می‌کنند.

عده‌ای عابر بانک‌ها را ضدعفونی می‌کنند تا هم‌وطنانشان آلوده نشوند، برخی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بین مردم و مخصوصاً نیازمندان پخش می‌کنند و تعدادی هم به کمک شهرداری، آتش‌نشانی، سپاه، بسیج و ... خیابان‌ها را ضدعفونی می‌کنند.

عده‌ای هم به فکر اوقات فراغت خانواده‌ها، مخصوصاً کودکان و نوجوانان هستند که فارغ از شایعات، هم برخورد منطقی و صحیح با این بیماری را یاد بگیرند و هم از بازی و تفریح لذت ببرند، یکی از آن‌ها، شرکت شادرام است که با تکیه‌بر دانش روانشناسی کودک، هنر، خلاقیت و تجربه در برهه‌های گوناگونی مانند زلزله، سیل و امروز هم بیماری کرونا، فعالیت‌های مؤثری داشته‌اند.

بازی با کرونا!

در همین راستا محمدکاظم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شرکت درمان پویان فراسوی، توسعه‌دهنده شرکت شادرام، به‌عنوان  یکی از تولیدکننده بازی‌های درمانی در حوزه بازی‌های جدی است، بنیان‌گذار شرکت، مرحوم دکتر نجفی، فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و همچنین بنیان‌گذار بازی‌های جدی در ایران و به‌نوعی پدر این حوزه است.

مسؤول گروه شادرام ادامه داد: این شرکت در عرصه های مختلف سعی دارد طبق نیاز روز حرکت کند، به‌عنوان مثال هنگام زلزله کرمانشاه و یا سیل‌های شهرهای مختلف کشور، سمت بازی سوگ رفتیم که در مورد کودکانی بود که پدر، مادر و یا یکی از عزیزان خود را براثر سوانح طبیعی و یا غیرطبیعی از دست داده‌اند تا بتوانند با این سوگ کنار بیایند.

وی با اشاره به طراحی بازی مشابهی در حوزه طلاق درگذشته گفت: از سوی این گروه در حوزه طلاق  سعی بر آن شد تا کودکانی که پدر و مادر آنها از هم جدا می‌شدند را هدف بازی‌های قرار دهیم تا ضمن شناخت ابعاد روان‌شناختی آن‌ها کنترلی بر مسأله روانی پیش‌آمده باشد.

با بازی « برو کرو» آشنا شویم

نجفی در ادامه به بیان جزییات بازی « برو کرو» پرداخت و اذعان داشت: امروز هم براساس همان نیازهای روزبه سراغ کرونا آمدیم که البته پیشنهاددهنده آن دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که درنهایت این طرح امروز با مشارکت معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین گروه بانی شو  برای تولید محتوا پزشکی و گروه شادرام برای تولید محتوا روانشناختی در تولید و طراحی قرار دارد.

مسؤول گروه شادرام تصریح کرد: اسم این بازی ابتدا «شکست کویید ۱۹» گذاشته و نهایت نام تجاری «برو کرو» برای آن انتخاب شد، این بازی در تلاش است که با آموزش نکات بهداشتی در درجه اول به کودکان و نوجوانان و در درجه بعد به بزرگسالان، از شیوع کرونا پیشگیری کند و از سوی دیگر به آموزش مقابله و برخورد صحیح با استرس و اضطراب این بیماری برای مبتلایان و حتی عموم مردم بپردازد. 

وی متذکر شد: در حال حاضر در مورد این ویروس در کشور ما و دنیا مقدار زیادی اطلاعات تأیید نشده وجود دارد اما در این بازی از اطلاعات تأیید شده و مطمئن استفاده‌شده است، بازی به شکل بازی‌های صفحه‌ای با کارت، مهره وتاس  و به‌صورت رومیزی یا همان بردگیم است که در مراحل بعد قرار هست نرم‌افزار آن‌هم تولید شود.

نجفی بابیان آنکه گروهی بازی کردن ممکن است مقداری مشکل ایجاد کند تصمیم گرفته شد، بازیکنان  این بازی را اعضای یک خانواده در نظر بگیریم، افزود:  رونمایی از ابازی «برو کرو» در انتهای اسفندماه جاری خواهد بود و پیرامون قیمت فروش هم تا بحث تجاری‌سازی پیش نرود، نمی‌توان با قطعیت قیمت تعیین کرد اما تأکید بر آن است که قیمت نهایی بازی معقول باشد تا افراد مختلف بتوانند آن را تهیه کنند، درواقع شرکت برای این بازی به فکر سود تجاری نیست و برای قیمت نهایی بازی، هزینه تمام‌شده را در نظر می‌گیرد و این موضوع، در شرایطی که قیمت بازی‌های فکری بالا است، هزینه بازی را کاهش می‌دهد.

اسم، ایرانی، رسم، انسانیت

به نظر می‌رسد در مشکلات و بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و کرونا، عده‌ای که همیشه درصحنه کار برای خدا بوده‌اند، اما سروصدا و ادعایی ندارند، که بیشتر کشور ما را همین افراد تشکیل می‌دهند و اهمیتی ندارد چه اسمی دارند، سپاهی، پرستار، کارگر یا کارمند، مهم رسم انسانیت و اخلاق در فرهنگ ایران اسلامی است.

البته عده‌ای هم صرفاً به دنبال سیاهی هستند و فقط بدی می‌بینند، های¬وهو می‌کنند و فحش می‌دهند، نمی‌دانم برای فالوور است یا ریال سعودی و دلار آمریکایی، شاید هم تابعیت، نمی‌دانم! اما میدانم این سیاهی‌ها در مقابل سیل مهربانی و طوفان انسانیت ایران و ایرانی دوام نمی‌آورد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج30/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول