اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

جوانی از جم، «مرد تولد ایران»!

جوانی در شهرستان جم به مرد تولدی ایران معروف است که با وجود دست‌های خالی توانسته برای یک هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان جشن تولد بگیرد و لبخند و شادی به مردمان شهرش هدیه داده است.

جوانی از جم، «مرد تولد ایران»!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جوانی در شهرستان جم به مرد تولدی جم معروف است و در اکثر مراسم‌های تولد برای نوجوانان و جوانان این شهرستان حضوری فعال دارد و بیشتر اوقات خود او برگزار کننده جشن‌های تولد است و با دستان خالی سهم بزرگی در شادی و نشاط جوانان این منطقه ایفا می‌کند.

خبرنگار فارس در شهرستان جم گفت‌وگویی با وی ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید:

فارس: خودتان را کامل معرفی کنید.

حسین رضایی هستم ۲۳ ساله اهل روستای نیلاب شهرستان جم و عضو جمعیت هلال احمر، مربی رشته ورزشی رزمی ام.ام.ای و در تعزیه روستای حسین آباد نیز عضو اعضای اصلی برگزاری این مراسم هستم و در حال حاضر در کارگاه تولید نان فانتزی شهر جم مشغول به کار هستم.

فارس: چند سال است که در هلال احمر فعالیت دارید؟

رضایی: حدود سه سال و نیم است که به صورت رسمی در جمعیت هلال احمر شهرستان جم فعالیت می‌کنم و طی این مدت در ایام نوروز در پایگاه‌های ایمنی و سلامت جاده‌ای و کمپ جوانان حضور دارم و در طول سال نیز با توجه به اینکه عضو تیم جستجو در ارتفاع و فضای معلق هستم در عملیات‌های نجات کوهستانی افراد فعالیت دارم. خیلی خوشحالم که در این سازمان می‌توانم به هم‌نوعان خود کمک کنم و طی این مدت چندین دوره قهرمانی در مسابقات رفاقت مهر کشور و به عنوان جوان برتر هلال احمر در شهرستان انتخاب شده‌ام.

فارس: دلیل اینکه وارد هلال احمر شدید چه بود؟

رضایی: برای کمک به هم‌نوعان و علاقه زیادی که به کارهای امدادی و پزشکی دارم وارد هلال احمر شده‌ام و حتی به خاطر علاقه زیادی که به کارهای پزشکی دارم و حضور فعال در عملیات‌های نجات جمعیت هلال احمر به دکتر معروف شده‌ام و خیلی‌ها من را به لقب دکتر صدا می‌زنند. یک خاطره اگر بخواهم برای اینکه چرا وارد جمعیت هلال احمر شدم را تعریف کنم این است که منزل ما در جاده جم به ریز وجود دارد و چند متری قبل‌تر از منزل پدری‌ام دو پیچ خطرناک وجود دارد که در طول ایام هفته مرتبا شاهد تصادف هستیم و آنجا زیاد آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی می دیده‌ام و در گذشته نیز خودم تلاش می‌کردم تا به هر طریقی که شده بتوانم به حادثه دیدگان کمک کنم و همین موضوع سبب شد تا به کارهای پزشکی و امدادی علاقه‌مند شوم و این راه را برگزیده‌ام و انتظاری که از مسؤولان دارم نیز این است که هرچه سریع‌تر به وضعیت جاده جم به ریز توجه بیشتری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

فارس: از تولد گرفتن‌های‌تان برای‌مان بگویید.

رضایی: همیشه دوست داشتم جوانان و نوجوانان را شاد ببینم و به نظرم بهترین و لذت‌بخش‌ترین شادی افراد در روز تولدشان است و به همین دلیل تلاش کردم تا در روزهای شاد افراد مختلف در کنارشان باشم و با گرفتن جشن تولدها افراد را خوشحال کنم و در حال حاضر می‌توانم بگویم در نیمی از جشن تولدهایی که در شهرستان برای نوجوانان و جوانان گرفته شده حضور داشته و سهم زیادی در برپایی جشن تولدها داشته‌ام.

فارس: از چند سالگی به فکر تولد گرفتن برای دیگران افتادید و دلیل‌اش چه بود؟

رضایی: از ۱۷ سالگی و حدودا شش سال قبل این کار را شروع کردم و در این مدت بارها به دلیل مشکلات مالی دل‌سرد شدم اما خدا را شاکرم که خداوند همیشه هوای من را داشته و با قدرت به این کارم را ادامه دادم چون خوشحال کردن افراد بسیار برایم مهم است و با اینکه در حال حاضر نیز شغل ثابتی ندارم ولی با حداقل حقوقی که می‌گیرم آن را صرف این کار می‌کنم تا شادی و لبخند بر لبان جوانان و نوجوانان باشد و آن‌ها از راه سالم شاد و خوشحال باشند و دور هم جمع شوند. در این راه به دلیل مشکلات مالی خیلی اوقات اذیت شدم ولی با توکل به خدا هزینه‌ها از طرف برخی خیرین جمع آوری شد.

فارس: تاکنون چند تولد برای دیگران گرفته‌اید؟

رضایی: راستش هیچ وقت به فکر جمع آوری آمار و ارقام نبوده‌ام و اینقدر تولدها زیاد بوده توی این مدت که تعدادش از دستم در رفته است ولی می‌توانم بگویم بالای یک هزار و ۷۰۰ مورد بوده و در حال حاضر اکثر جمی‌ها من را به نام تولد می‌شناسد.

فارس: به شما می‌گویند مرد تولدی جم، به نظرتان می‌توانید لقب مرد تولدی ایران را به خود اختصاص دهید؟

رضایی: بله، فکر نمی‌کنم کسی در ایران اینقدر به اندازه من در تولد شرکت کرده باشد و یا خود او سهمی در اجرای آن داشته باشد. باز هم می‌گویم برایم خیلی با ارزش است که لبخند بر لب مردم‌مان شهرم می‌بینم هر چند در این راه و اجرای این برنامه‌ها مشکلات مالی زیادی پیش راهم بوده است.

فارس: یک خاطره تلخ و شیرین از تولدهایی که گرفته‌اید، بگویید.

رضایی: مگر می‌شود که در شادی تلخی وجود داشته باشد؟ خدارو شکر تاکنون تلخی‌ای از این یک هزار و ۷۰۰ جشن تولدی که برپا کرده‌ام و یا حضور داشته‌ام به وجود نیامده است و همه خاطراتی که وجود داشته شیرین بوده است و اینقدر شیرینی‌ها زیاد بوده که نمی‌توانم کدام را بگویم.

فارس: برای کودکان نیازمند هم تولد گرفته‌اید درست است؟

رضایی: بله با کمک برخی خیرین برای کودکان نیازمند و اقشار ضعیف جامعه نیز جشن تولد برگزار کرده‌ایم و شیرین‌ترین مرحله کار ما همین جشن‌های تولد بعضا ساده‌ای است که برای کودکان و نوجوانان این خانواده ها گرفته‌ایم که بسیار شادمان هستم که خانواده‌های آنان را برای یک شب هم که شده در کنار هم شاد هستند که این کار بسیار ارزشمند است. در دین اسلام نیز بارها تاکید شده که انسان‌هایی که توانایی شاد کردن افراد ضعیف را دارند نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند و امیدوارم همه کسانی که می‌توانند در کنار خیرین به خانواده‌های کم‌بضاعت کمک کنند تا آن‌ها نیز به شادی زندگی کنند و سرپرست خانوارها شرمنده زن و بچه خود نشوند. متاسفانه در روستاهای شهرستان جم اکثر خانواده‌ها از قشر متوسط یا ضعیف جامعه هستند که مسؤولان واقعا به هر طریقی که شده باید به آن‌ها کمک کنند. بعضی از خانواده‌ها نان شب هم ندارند و فرزندان‌شان نیز شغلی ندارند که امیدواریم به آن‌ها توجه بیشتری شود و مشکلات آن‌ها رفع شود.

فارس: تاکنون چند بار برای خود شما تولد گرفته‌اند؟

رضایی: امسال بالغ بر ۳۵ بار من را سوپرایز کرده‌اند و از همه کسانی که برای من تولد گرفته‌اند قدردانی می‌کنم، به هرحال من در خیلی از تولدهای افراد گوناگون حضور دارم و آن‌ها نیز تلاش می‌کنند تا در روز تولد من، مرا خوشحال کنند هر چند راضی به این همه محبت دوستان نیستم.

فارس: چه اقدامی در تولدی که برای افراد مختلف می‌گیرید برای شما لذت‌بخش‌تر است؟

رضایی: حقیقتا کیک زدن به صورت افراد را خیلی دوست دارم و هیجان و شادی زیادی در برنامه‌های تولد ایجاد می‌کند. اخیرا در جم رسمی هم شده که در جشن تولد تخم مرغ را روی سر کسی که تولدش است می‌شکنند اما به نظرم زدن بخشی از کیک به صورت فردی که تولدش است هم خاطره‌انگیز است و هم شادی‌ای خاص را به برنامه‌ها هدیه می‌دهد.

فارس: خیلی از جوانان و نوجوانان به خاطر شادی‌ای که به آن‌ها هدیه داده‌اید شما را دوست دارند، چه احساسی دارید؟

رضایی: من فقط در راه رضای خداوند و برای اینکه لبخند روی لبان جوانان و نوجوانان و مردم شهرم ببینم این اقدام را انجام می‌دهم و از نظر اسلام و حدیث پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: خنده بر هر دردی درمان است و با توجه به علاقه به کارهای پزشکی و امدادی به نظرم بهترین راه حل برای اینکه افراد را از بیماری دور کنیم همین ایجاد خنده است که متاسفانه در کشورمان کمتر به آن توجه شده است و همه باید کاری کنیم تا با خنده، بیماری‌ها و دردها از کشورمان بیرون روند.

فارس: به نظرتان مسؤولان از چه راه‌هایی می‌توانند مثل شما دل جوانان را شاد کنند؟

رضایی: مسؤولان باید با حل مشکلات اقتصادی و کمترکردن فشار اقتصادی به روی خانواده‌ها، حل مشکلات اشتغال جوانان، کاهش هزینه‌ها برای حضور نوجوانان و جوانان در کلاس‌های ورزشی و علمی و فرهنگی می‌توانند با سرگرم کردن و مشغول کردن جوانان و نوجوانان به کارهایی که دوست دارند آن‌ها را شاد کنند و در کل باید به جوانان و خواسته‌هایشان توجه شود.

فارس: این روزها بحث شیوع بیماری کرونا در جامعه و دنیا بسیار داغ است شما به عنوان یک امدادگر هلال احمر چه درخواستی از نوجوانان و جوانان دارید؟

رضایی: از همه نوجوانان و جوانان و مردم عزیزمان می‌خواهم تا نکات بهداشتی را رعایت کنند و از ترددهای غیر ضروری در نقاط شلوغ و اماکن عمومی جدا خودداری کنند. به هر حال با توجه به تعطیلی مدارس و سینماها و کلاس‌های فرهنگی و ورزشی کار خیلی سختی است که جوانان و نوجوانان بخواهند تمام وقت در منزل باشند و معمولا این قشر از جامعه طاقت ماندگاری تمام روز در منزل را ندارند ولی باید تلاش کنند تا همه با هم به صورت متحدانه و با همدلی بالا اگر کل کشور دست به دست هم بدهند و نکات بهداشتی را رعایت کنند قطعا ما بر ویروس کرونا پیروز می‌شویم و دوباره مثل گذشته می‌شود با خیال راحت در خیابان‌ها رفت و آمد کرد به سینماها و ورزشگاه‌ها رفت و حتی جشن‌های تولد برگزار کرد. جا دارد از زحمات شبانه روزی تمامی کادرهای پزشکی کشور که در خط اول مبارزه با این ویروس هستند قدردانی ویژه کنم و امیدوارم همیشه سالم و موفق باشند.

فارس: چرا به شما دکتر می‌گویند؟

رضایی: به خاطر علاقه زیاد من به کارهای پزشکی و نجات‌دادن جان افراد است. خیلی دوست داشتم که دکتریا پرستار شوم ولی به خاطر برخی مشکلات شرایط ادامه تحصیل برایم فراهم نبود ولی همین که با حضور در جمعیت هلال احمر می‌توانم به کسانی که مشکل دارند و یا نیاز به نجات دارند امدادرسانی و کمک می‌کنم برای بسیار ارزشمند است. یک بار به خاطر همین نجات دادن افراد نیز در وسط شهر برایم تولد گرفتند. یکی از دوستانم به من زنگ زد و گفت که تصادف کرده و آدرس را به من داد که در کنار میدان فاضل جمی بود. من هم سریع خود را به محل حادثه رساندم در صورتی که وقتی به آدرس رسیدم متوجه شدم حادثه‌ای وجود ندارد که به یک باره کیک تولد به صورتم زدند در وسط شهر و برایم تولد گرفتن که واقعا جا خوردم ولی به هر حال خوشحالم که حادثه‌ای رخ نداده بود و آن‌ها قصد سوپرایزکردن من را داشتند.

فارس: سخن پایانی...

رضایی: از شما خبرنگار خبرگزاری فارس که این مصاحبه را ترتیب داده‌اید تشکر می‌کنم از همه دوستان که به من لطف دارند نیز قدردانی می‌کنم و از همه خیرین و به خصوص اعضا و رئیس جمعیت هلال احمر که در برنامه‌های کمک به هم‌نوعان و گرفتن جشن تولد با من همراهی کرده‌اند نیز بسیار ممنونم و امیدواریم همیشه بر لبان مردم کشورم لبخند ببینم و مشکلات مردم نیز رفع شود.

گفت‌وگو: رضا رئیسی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول