اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تلخ و شیرین «کرونایی» و 2 هفته هیجانی در کهگیلویه و بویراحمد؛ از دسته‌گل استاندار تا شایعات بلوار قرنی+فیلم و عکس

کهگیلویه و بویراحمد 2 هفته پرهیجان همزمان با شیوع ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است.

تلخ و شیرین «کرونایی» و 2 هفته هیجانی در کهگیلویه و بویراحمد؛ از دسته‌گل استاندار تا شایعات بلوار قرنی+فیلم و عکس

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسرین عابدیان‌پور- یاسوج واژه کرونا ویروس به معنی تاج یا هاله است؛ این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است از این رو کروناویروس را ویروس تاج‌دار نیز می‌نامند.

به گزارش فارس؛ در دسامبر ۲۰۱۹ برای اولین بار در شهر ووهان استان هوبئی چین، پس از اینکه مردم بدون علت مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن‌ها و درمان‌های موجود مؤثر نبودند، نوع جدیدی از کروناویروس با همه‌گیری در انسان شناسایی شد.

با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی آن نام رسمی انتخاب کرده‌ است «کووید ۱۹» که اشاره‌ای دارد به «کرونا»، «ویروس»، «بیماری» و سال ۲۰۱۹ و برآوردهای نخستین نشان می‌دهد که درصد مرگ و میر این ویروس بین ۲ تا ۳ درصد مبتلا شدگان است.

به گزارش فارس؛ بعد از شیوع این ویروس در کشور که تاکنون همه استان‌ها را درگیر کرده در استان کهگیلویه و بویراحمد به تناسب کمتر از سایر استان‌ها شاهد شیوع این ویروس بوده‌ایم که در تازه‌ترین اعلام دستگاه‌های متولی با احتساب یک نفر مبتلا به کرونا در روزهای اولیه و دو نفر جدید اکنون تنها 3 نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده‌اند که دو نفر بهبود یافته و نفر دیگر نیز در حالت خوب و امیدبخش اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.

در همین خصوص در سامانه فارس من به عنوان پل ارتباطی میان مردم و خبرگزاری فارس یکی از سوژه‌های ثبت شده با عنوان «از اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد گزارش تهیه کنید» است.

در ادامه این سوژه آمده است: بالاخره کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد هم رسید و به گفته مسولان دو نفر مبتلای به کرونا در استان وجود دارد از خبرنگار فارس می‌خواهیم از همکاری و تعامل دستگاه‌ها برای مقابله با این بیماری گزارش تهیه کنید.

به گزارش فارس با شیوع این ویروس در استان بیمارستان دکتر قربانعلی جلیل به عنان پایلوت بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در استان معرفی شد و افراد مشکوک به این بیمارستان منتقل شدند.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که همزمان با انتشار ویروس در استان ایجاد شد شایعاتی بود که در فضای مجازی در خصوص بیمارستان شهید جلیل یاسوج واقع در بلوار قرنی این شهر منتشر شد و خود باعث بروز مشکلات بعدی برای این بیمارستان و کادر درمانی و در کل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گردید.

نشست‌ها و جلسات ستاد پیشگیری ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شخص استاندار برگزار شده و تصمیمات و اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

 محمد حسین‌زاده در بازدید از خانه مسافرهای استان با اشاره به اهمیت رعایت موارد بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا گفته که تا اطلاع ثانوی هرگونه پذیرش مسافران و گردشگران در خانه‌ مسافرهای کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد افزود: بر اساس دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع ثانوی اسکان مسافر در مکان‌های گردشگر‌پذیر استان نیز ممنوع است.

حسین‌زاده تصریح کرد: تیم‌های نظارتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد به صورت روزانه از مکان‌های گردشگری استان بازدید می‌کنند.

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز به همراه خبرنگاران در راستای پیشگیری از ویروس کرونا هتل‌ها و مهمانسراهای شهر یاسوج را مورد بازرسی قرار داد و مقرر شد تا اطلاع ثانوی از پذیرش هرگونه مسافر و رزرو اتاق‌ها خودداری شود.

 

 

یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با اشاره به اینکه به محض تایید هر مورد مبتلا به ویروس کرونا موضوع توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، بیان کرد: روزانه موارد مشکوک جدید اضافه، اقدامات اولیه درمانی انجام و آزمایش‌ها لازم نیز انجام می‌شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در استان باید به اورژانس دهدشت، بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان و بیمارستان شهید جلیل یاسوج مراجعه کنند گفت: بعد از بررسی اولیه در صورت نیاز به بستری بیشتر به بیمارستان شهید جلیل منتقل می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وسایل مورد نیاز از جمله ماسک برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مدت دو هفته تهیه شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی همکاری مردم برای کمک به جلوگیری از شیوع این ویروس را استمداد می‌کند و می‌گوید: همکاری مردم در زمینه رعایت بهداشت فردی و کاهش تردد در شهر و حضور نیافتن در جشن‌های شادی و مراسم سوگواری مطلوب بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با این ویروس اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا پست قرنطینه در پلیس راه دهدشت - بهبهان تدارک دیده شده است، افزود: کار غربالگری، تست اولیه و آموزش‌هایی در خصوص شناخت ویروس کرونا به مسافرانی که به شهرستان کهگیلویه وارد می‌شوند در حال انجام است.

طیب‌زادگان بیان کرد: در این مرکز از ساعت 7 صبح تا 22 کار غربالگری اولیه انجام می‌شود و تاکنون بیش از 2 هزار و 500 نفر در این مرکز غربالگری شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه تاکنون مورد مشکوک به کرونا در این شهرستان مشاهده نشده اضافه کرد: در صورت مشاهده، فرد یا افراد با علایم مشکوک در فضای پیش بینی شده قرنطینه و برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام می‌شوند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا یا همان کوئید 19 دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیکار ننشسته و از طریق تصویر و فیلم هشدارهای لازم را برای پیشگیری از این ویروس می‌دهد.

 

 

استاندار با دسته گل به استقبال سربازان سفیدپوش «جلیل» می‌رود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با حضور در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، ضمن عیادت از بیماران، در جریان روند رسیدگی به آنها قرار گرفت و اظهار داشت: همه امکانات استان برای کنترل این ویروس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

حسین کلانتری در این بازدید از وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد ابراز رضایتمندی کرده و می‌گوید: مجموعه بهداشت و درمان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند که ما به نمایندگی از مردم شریف استان دست بوس خدمت گزاران عرصه سلامت به خصوص پرستاران هستیم.

وی ضمن تقدیر ویژه از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، پرستاران و پرسنل بیمارستان شهید جلیل یاسوج یادآور شد: تاکنون تنها یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان گزارش شده که در این راستای تمام تلاش خود را جهت فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم بیمارستان جهت پیشگیری و کنترل بیماری در استان بسیج می کنیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه تلاش کادر پزشکی و پرستاری در مبارزه با کرونا ستودنی است، خاطرنشان کرد: مجموعه اجرایی استان تمام تلاش خود برای تامین  امکانات مورد نیاز مردم و کادر درمانی استان برای مقابله با این ویروس را به کار می گیرد و در آینده نزدیک سایر درخواست ها و مطالبات جامعه پرستاری و پزشکی استان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم جهت رفع مشکلات انجام می شود.

وی افزود: متخلفین، منتظر اشد مجازات باشند با کسانی که در این برهه حساس که سلامت مردم در خطر است، مایحتاج شهروندان را، احتکار ، یا گرانفروشی می‌کنند بدون اغماض برخورد جدی صورت خواهد گرفت.به گزارش فارس؛ اما در اثنای شیوع کرونا خبرهای خوبی از اقدامات ضد مردمی محتکران نمی‌شنویم محتکرین این ویروس‌های خطرناک‌تر از کوئید 19؛ براتعلی صالحی با بیان اینکه داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی زیر ذره بین  سازمان تعزیرات حکومتی  قرار دارند، از کشف مقادیر قابل توجه دستکش توسط بازرسان تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گشت بازرسی تعزیرات  از یک عرضه کننده کالای پزشکی ، طی عملیات سراسری مقابله با احتکار کنندگان کالا مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی کشف شد.

وی بابیان اینکه در این زمینه محل کسب پلمپ شد گفت: ماسک‌ها در محل کشف بین مردم توزیع شد و دستکش ها هم بعد از روند قانونی بین مردم توزیع می‌شود. 

صالحی گفت: در گشت مشترک سازمان صمت با رویکرد تشدید نظارتها و بررسی تمام داروخانه ها و تجهیزات پزشکی و بهداشتی کل استان با مراجعه به واحد پزشکی تقاضای دستکش و ماسک نمودند که با جواب نداریم و نصب دست نوشته ماسک نداریم مواجه شده که در بررسی انبار مشخص شد مقادیر ماسک و تعداد۸۰۰۰ هزار جفت دستکش موجود بوده و از عرضه خودداری می‌کرد کشف و ضبط گردید.

براتعلی صالحی  اظهار داشت: با ملتهب شدن بازار با همکاری دستگاه قضایی ،سازمان صمت، نیروی انتظامی،سپاه،دستگاه امنیتی،بازرسی ها به وفور باشدت و، حدت تمام در بازار یاسوج و دیگر شهرهای استان انجام شده، و عملکرد سازمان تعزیرات ‌و دیگر دستگاهها با متخلفان و کسانی که در بازار نابسامانی ایجاد کنند بسیار قاطع است و نه تنها با محتکران تحت عنوان محتکر برخورد می شود بلکه آنها اخلال گران نظام در اقتصاد جامعه شناخته خواهند شد.

هنرمندان هم به جرگه سربازان مقابله به شیوع کرونا می‌پیوندند و هنرمند و مستندساز برجسته کهگیلویه و بویراحمد و خالق مستندهای ماندگاری همچون گاودانه و دست بافته‌های مادری این روزها پیام‌هایی در راستای مقابله اصولی با کرونا و جلوگیری از شایعات تولید می‌کند.

 

 

حسن غفاری هنرمند و عکاس برجسته کشور در نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت فعلی اپیدمی ویروس کرونا آورده است: حال که بر سفره کرونا نشسته‌ایم  و مجالی برای گفت و شنید فراهم شد چند کلامی را با شما در میان خواهم گذاشت.

ایامی است که با تهدید این ویروس دغدغه زندگی‌مان به دغدغه زنده ماندمان تنزل یافته است. او نمی داند که ما انسان‌ها تنها همین کره خاکی را برای سکونت داریم و ما می دانیم که او میل به انتقال و تکثیر فراوان دارد و هیچ مرز و جغرافیا، ملیت و نژاد، فقیر وغنی، دین‌دار و بی‌دین نمی شناسد و همه را بایک چشم نگاه می کند و همچنین می‌دانیم که شاه کلید بازگشت به  زندگی عادی  سرلوحه قرار دادن زیست آگاهانه است.

 جناب استاندار، مستحضر هستید زندگی ایلی و عشیره‌ای، فرهنگ اجتماعی مردم این استان آنها را به عادات و رفتارهای خاص مبتلا می کند. استانی که در ظاهر به سرعت در پی نشانه سازی‌های نوگرایانه شهری است بدون آنکه بستر فرهنگی و رفتاری مورد نیاز چنین جوامعی در آن فراهم شده باشد که تدارکش مستلزم تلاش مستمر نهادهای آموزشی است. 

غفاری می‌نویسد: جناب آقای استاندار؛ میهمانی های شبانه خواستگاری‌ها، عصرهای پنجشنبه‌های قبرستان ها، مراسم‌های خاکسپاری و مجالس فاتحه خوانی که معمولا بار عاطفی شدیدی دارند از جمله عوامل ایجاد آسیب های جبران ناپذیری است که این روزها با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای محیط مناسب با رشد و انتقال این ویروس در هفته سخت تاکید شده می تواند موجب اوج گیری این بیماری شود و عواقب جبران ناپذیری در سلامت افراد، اقتصاد و روابط اجتماعی برای مردمان کهگیلویه و بویراحمد همراه داشته باشد.

رویارویی بی تعارف با این واقعیت که همه ما می توانیم نقش ناقل قاتل سالمندان و عزیزانمان باشیم را جدی‌تر بگیریم و در هفته‌های پایانی سال بدون تعارف با فرهنگ سازی احترام به حریم شخصی افراد زندگی را در زنده ماندن معنی کنیم.

همزمان با انتشار ویروس کرونا در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور و نیاز به پیشگیری از این ویروس خطرناک امام جمعه یاسوج و نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به مردم در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و دستورات مسوولان هشدار می‌دهد.

اقدام جهادی شرکت معروف سینره در بحبوحه شیوع کرونا

به گزارش فارس؛ بخش خصوصی هم  احساس وظیفه می‌کند و برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس افیونی کرونا آستین همت بالا می‌زند

شرکت طبیعت زنده تولید کننده محصولات برتر آرایشی و بهداشتی در کشور واقع در شهر یاسوج با برندهایی نظیر سینره پس از بروز ویروس کرونا در کشور به کمک حوزه بهداشت و درمان آمد و تولید ژل‌های ضد عفونی کننده را آغاز کرد.

روح‌الله تقی‌زاده مدیر کارخانه طبیعت زنده با بیان اینکه هماهنگی میان شرکت طبیعت زنده و استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهت این کار صورت گرفته اظهار کرد: قرار شد که ژل شست‌وشو و ضد عفونی کننده در برنامه تولید این شرکت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر بحث سلامت و امنیت مردم از همه چیز مهم‌تر است افزود: برای اجرای هر کاری به زیرساخت‌هایی نیاز است از جمله این که باید مواد اولیه این کار پیش بینی و تهیه شود و دوم این که زیرساخت ها لازم جهت بسته‌بندی ژل فراهم گردد و عملیات فنی ساخت آن نیز که خود بحثی مجزای از دیگر موارد مورد نیاز است.

 

مدیر کارخانه طبیعت زنده ادامه داد: از همه مهم‌تر و سخت‌تر برای ساخت چنین محصولی می‌بایست مجوزهای لازم گرفته می‌شد که در همین یکی دو روز کار اخذ مجوز انجام شد و فرمولاسیون را انحام دادیم و در نهایت مواد اولیه ساخت ژل را آماده کردیم و تولید از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه قبل از هر چیز بازار استان را باید مد نظر قرار دهیم و این ژل به دست هم استانی‌ها برسد افزود: در مرحله بعد که مدت زمان زیادی هم نمی‌برد این ژل در دسترس عموم مردم کشور قرار خواهد گرفت  به یاری پروردگار از هفته آینده این ژل در اختیار دیگر استان‌ها قرار خواهد گرفت.

تقی‌زاده به تولید روز اول اشاره کرد که تعداد 6 هزار عدد محصول 500 سی‌سی ساخته شده افزود: معمولا این ژل‌ها در بسته‌های 100 تا 150 و در نهایت 200 سی‌سی باید قرار گیرد اما چون این روزها به دلیل سرایت ویروس کرونا استفاده زیاد شده در بسته‌های 500 سی‌سی این کار انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که به دلیل استفاده زیاد مردم آیا می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد افزود: برای تولید روزانه 20 هزار عدد پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

تقی‌زاده گفت: هر چند که از نظر زیرساخت‌ها در مضیقه هستیم اما با همه توان برای کمک به ریشه‌کنی این ویروس همپای سایر دستگاه‌ها و مسوولان پای کار خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه خط تولید سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ما در سایه تولید این ژل قرار گرفته افزود: می‌دانید که کارخانه طبیعت زنده یکی از بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را در کشور با برند سینره تولید می‌کند که هم در داخل و هم در بازارهای خارجی یکی از پر طرفدارترین محصولات به شمار می‌رود.

تقی‌زاده گفت: این ژل یک آنتی باکتریال بسیار مقاوم در برابر ویروس است که با برند درماکیلین وارد بازار می‌شود.

مدیر کارخانه طبیعت زنده در ادامه با بیان اینکه کارخانه در سال 78 راه‌اندازی شده است افزود: خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی در این کارخانه داریم که به کشورهایی از آسیا و اروپا و حاشیه خلیج فارس محصول صادر می‌کند.

وی تهیه این ژل را از مصادیق اقدام جهادی دانست که کار 15 تا 20 روزه ایجاد زیرساخت‌های تهیه ژل تنها در مدت 2 روز انجام شد و این محصول خوب و مقاوم در برابر ویروس کرونا به زودی در سراسر ایران در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

 

وقتی استاندار قهر می‌کند؟!!

خاطره به یاد ماندنی اینکه در روز درختکاری به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان در حالی آغاز شد که به مانند همیشه با بی‌تدبیری مسوولان همراه بود.

به گزارش فارس بی‌تدبیری از این جهت که مانند همیشه کارناوالی از خودروهای اداری در این برنامه  به راه افتاد.

به گزارش فارس حضور خودروهای اداری در این برنامه به گونه‌ای بود که هر رهگذری که از جاده یاسوج ۰ سی‌سخت عبور می‌کرد این سوال را داشت که اینجا چه خبر است؟ آیا اتفاقی افتاده که چنین خودروهای اداری پشت سر هم در حال حرکتند؟.

خبرنگاران در همین حین از استاندار سوال کردند که آیا چنین وضعیتی و راه‌اندازی کارناوال اداری در روزهای مشکل‌ساز کرونایی اقدامی درست است که استاندار نیز به چنین وضعیتی واکنش نشان داد و به نشانه اعتراض به عملکرد دست اندرکاران این برنامه از نیمه راه به حالت قهر برنامه روز درختکاری را ترک کرد.

 

 

به گزارش فارس؛ دست آخر این که آخرین نشست پی‌گیری وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور مسوولان مربوطه و البته با حضور مهمان ویژه یعنی نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

در این نشست از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته شد که تست کرونای 3 نفر در استان مثبت اعلام شده است.

به گزارش فارس در حالی پرویز یزدانپناه اعلام کرد که نفر مبتلا به ویروس شده‌اند که تا روز گذشته تصور همه بر این بود که با ترخیص یک نفر مبتلا به کرونا از بیمارستان دیگر هیچ موردی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و تا  اندازه‌ای دستورات و پیام‌های بهداشتی را جدی نگرفتند.

گرمسیری‌ها بی‌خیال کرونا شده‌اند؟!!

در این نشست فرمانده انتظامی استان تذکر داد و گفت: باید به مردم گفته شود تا بدانند و رعایت کنند چرا که همچنان در برخی از مناطق استان نشست‌های روزانه و شبانه و مراودات قبلی پابرجاست و رعایت چندانی نمی‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه به کشف 10 هزار لیتر الکل توسط ماموران انتظامی استان اشاره کرد و گفت: باید جلوی این اقدامات گرفته شود تا همین نصفه پیراهنی هم که بر تن داریم کسی از تنمان بیرون نیاورد و ملزومات استان را قاچاق نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با بیان اینکه که در خصوص ژل و مواد ضدعفونی کننده نارضایتی‌هایی در استان داریم اظهار کرد: همین مواد ضدعفونی کننده در مراکز درمانی استان کفاف پرسنل خودمان را هم نمی‌دهد و مجبوریم که گران‌تر خریداری کنیم.

وی به اقدام خوبی که طی هفته آینده در استان صورت خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: سی‌.تی‌.اسکن بیمارستان جلیل راه‌اندازی خواهد شد.

یزدانپناه با بیان اینکه احتمال شیوع کرونا تا 15 فروردین وجود دارد اظهار کرد: پیش‌بینی راه‌اندازی بخش در بیمارستان‌های امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج کرده‌ایم چرا که ممکن است که بیمارستان جلیل به تنهایی برای آینده جوابگو نباشد.

یزدانپناه از مسوولان متولی نظارت‌ها خواست تا نظارت بیشتری بر فعالیت نانوایی‌های استان داشته باشند و در ادامه از جوابگو بودن سامانه 190 خبر داد که مردم می‌توانند با تماس با سامانه سوالات خود را مطرح کنند.

میرمحمدی مدیرکل اجتماعی استانداری هم از صدا و سیمای استان انتقاد کرد که چرا برنامه‌هایی با محتوای روانشناسی پخش نمی‌شود و بیشتر برنامه‌ها به صورت کلیشه‌ای است.

وی گفت: تقریبا از شهرستان‌های استان به غیر از یاسوج غافل شده‌ایم و تنها چیزی که از شهرستان‌ها فرستاده می شود صورتجلسه است.

صدا و سیمای استان بمباران اخبار و اطلاعات کرده است

صدا و سیما هم در پاسخ به این انتقاد از این که این همه کار شده و  صدا و سیمای استان بمباران اخبار و اطلاعات کرده است گفت که 7 هزار و 570 دقیقه برنامه در همین زمینه پخش کرده‌ایم که در قالب 16 عنوان برنامه است و فقط 2 هزار و 400 دقیقه آن برنامه تلویزیونی بوده است.

اقدام جالب سی‌سختی‌ها/کمیته مردمی جلوی هرگونه مسافر مشکوکی را می‌گیرند

رئیس پدافند غیر عامل استان از کاری خوب و ارزنده در 2 منطقه سی‌سخت و پاتاوه خبر داد که ستادهای مردمی تشکیل شده و خود مردم به صورت خودجوش مسافران و غریبه‌ها را به مراکز بهداشتی تحویل داده و یا به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تعطیل شدن همه جلسات و نشست‌ها در استان خبر داد و گفت: اگر در جایی کسی بخواهد مقابل اقدامات پیشگیری از کرونا موضع‌گیری کند قطعا از توان حاکمیتی استفاده می‌کنیم.

وی از کنترل 6 نقطه ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت: به طور جدی همه مبادی تحت کنترل شبانه‌روزی قرار دارند.

کلانتری از مردم خواست تا برنامه‌هایی مثل عروسی‌ها و فاتحه‌خوانی‌ها را تعطیل کنند به طوری که برخی افراد رعایت کرده و برای خاکسپاری اموات تنها اعضای خود خانواده شرکت کرده‌اند که اقدامی خوب برای جلوگیری از پیشگیری بیماری است.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول