اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از تشکیل گروه‌های ضدعفونی بسیج تا ممنوعیت پذیرش مسافر

تشکیل ۱۰ گروه ضدعفونی در دامغان و ممنوعیت پذیرش مسافر در شهرستان‌های مختلف تنها بخشی از اخبار کرونا در استان سمنان است.

کرونا در سمنان/ از تشکیل گروه‌های ضدعفونی بسیج تا ممنوعیت پذیرش مسافر

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دامغان همگام با سایر دستگاه‌ها و مراکز فعال در مقابله با ویروس کرونا به مقابله با این موضوع اقدام کرده و اهم اقدامات انجام‌شده شامل ایجاد هشت ایستگاه سلامت در سطح شهرستان و توزیع ماسک و دستکش رایگان بین مردم و آگاه‌سازی در مورد ویروس و تشکیل ۱۰ اکیپ دو نفره برای ضدعفونی کردن مغازه‌ها، معابر و عابر بانک‌هاست.

توزیع ۵۰۰ پک بهداشتی بین اقشار ضعیف جامعه و توزیع ۶۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی و تنقلات شب عید بین نیازمندان هم انجام‌شده است.

توزیع مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای محلول‌پاشی محدوده استحفاظی، حسینیه‌ها، تکایا و پایگاه‌های بسیج نیز انجام می‌شود.

ظرفیت‌های خالی برای افزایش تولید مواد ضدعفونی

جلسه بررسی ظرفیت‌های واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان سمنان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه استان سمنان، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برگزار شد.

رستم سعداللهی، رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی برای افزایش تولید مواد ضدعفونی در این استان وجود دارد، گفت: در صورت تسهیل مجوزها می‌توان واحدهای کوچک‌تر را فعال کرد.

وی بیان کرد: باید در امر مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاری توسعه جدید واحدهای با ظرفیت‌های پایین‌تر اقدام و می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش ظرفیت تولید استفاده کرد.

پذیرش مسافر در شهمیرزاد ممنوع است؛ خبر دهید

بخشداری شهمیرزاد اعلام کرد: پیرو دستور فرماندار شهرستان مهدی‌شهر پیرامون ممنوعیت پذیرش مسافر در مراکز بوم‌گردی، مهمانسراها، کمپ‌های تفریحی و همچنین منازل شخصی، از شهروندان و روستائیان بخش شهمیرزاد تقاضا می‌شود در صورت مشاهده از طریق تماس با شماره‌های ۳۳۶۶۲۴۲۴ و ۱۱۰ گزارش‌های خود را ارائه دهند.

مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد پذیرش میهمان ندارد

مدیریت مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد هم اعلام کرد: با عنایت به دستور اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان مبنی بر ممنوع بودن پذیرش میهمان از 12 اسفندماه، از آن تاریخ هیچ میهمانی در مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد پذیرش نشده است.

در ضمن با توجه به شایعات موجود در جامعه، بخشدار شهمیرزاد به‌اتفاق شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی و نماینده مرکز بهداشت از مجتمع فرهنگیان بازدید به عمل آورده و موضوع عدم پذیرش میهمان مورد تأیید قرار گرفت.

شایسته است همشهریان با توجه به وضع فعلی کشور از ایجاد استرس در مردم خودداری کنند.

انعقاد اجاره‌نامه کوتاه‌مدت برای غیربومیان در سمنان ممنوع شد

حمید گرامیان، رئیس اتحادیه املاک شهرستان سمنان نیز در دستورالعملی به تمام مشاوران املاک شهرستان سمنان تصریح کرده است: از سوی عده‌ای از همکاران گزارش شده که تعداد قابل‌توجهی از مسافران استان‌های مختلف در شهر سمنان و شهمیرزاد دنبال اجاره برای مدت کوتاه هستند؛ با توجه به‌احتمال آلودگی و انتقال ویروس از شهرهای دیگر به استان و احتمال پراکندگی و نشر ویروس کرونا و به خطر افتادن همشهریان، اکیداً از انجام عقد اجاره با غیربومیان در حال حاضر که به قصد مهاجرت کوتاه‌مدت استان سمنان را انتخاب کرده‌اند، خودداری شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که قبل از زمان این دستورالعمل، اجاره‌ای را منعقد کرده‌اید، فوراً مراتب را به اتحادیه املاک اطلاع دهید.

جلوگیری از انتشار کرونا در شرکت برق سمنان

علیرضا رکابدار، رئیس اداره نظارت بر خدمات عمومی شرکت برق منطقه‌ای سمنان به تشریح فعالیت‌های این شرکت در پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت و با اشاره به اقدامات مناسب در هنگام شیوع این ویروس گفت: هم‌زمان با شیوع این ویروس، با همکاری همه معاونت‌ها و دفاتر حراست، روابط عمومی و ایمنی شرکت، تمهیداتی به‌منظور جلوگیری از انتشار این ویروس در شرکت گرفته شد.

وی تهیه دستکش‌های طبی و پلاستیکی، ماسک، پد الکلی، دستمال کاغذی، مایع ضدعفونی را از اقدامات اولیه این طرح دانست و افزود: به‌منظور رعایت بهداشت فردی، پنج هزار پد الکلی بین همه کارکنان به‌صورت روزانه توزیع می‌شود و نیز 15 عدد مایع ضدعفونی در بخش‌های مختلف شرکت نصب شده است.

رکابدار ضدعفونی تمام اتاق‌ها و راهروها و ساختمان شرکت را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد و گفت: برای ارتباط کمتر پرسنل خدماتی با کارکنان برای تمام اتاق‌ها فلاکس آبجوش تهیه و به همراه چای و قند بسته‌ای روزانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر خدمات عمومی شرکت برق منطقه‌ای سمنان ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت و همه معاونان و کارکنان در همیاری و همکاری در اجرای هرچه بهتر این اقدامات اظهار کرد: امیدواریم که به همین زودی با رعایت بیشتر بهداشت فردی و محیطی بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم.

انتهای پیام/74001/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول