اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کمبودهای مراقبتی و حفاظتی برای پرستاران گیلانی/ سه پرستار آسمانی شدند

درگیر شدن مستقیم و حتی چند شیفته سفیران سپیدپوش در مراکز درمانی گیلان در جنگ رودررو با کرونا تاکنون سه قربانی گرفته و باید مسؤولان نسبت به کمبودهای حفاظتی و مراقبتی آنها به صورت جدی پاسخگو باشند.

کمبودهای مراقبتی و حفاظتی برای پرستاران گیلانی/ سه پرستار آسمانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با شیوع کرونا ویروس در ایران و به‌تبع در استان گیلان، تمامی کادر درمانی جهاد گونه در تقابل و پیشگیری با این میهمان مهاجم ناخوانده درآمده و با قرار گرفتن در بالین بیمار، تلاش کردند تا بر درد و آلام آن‌ها بکاهند.

هرچند تاکنون هیچ واکسن و یا دارویی برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس موجود نیست اما پزشکان و کادر درمان با داروهایی که بیماری‌های مشابه کرونا نظیر آنفولانزا را درمان کرده، برای مداوا جایگزین کرده‌اند.

استان گیلان در آمارهایی که هرروز اعلام می‌شود جزو دو استان با آمار بیشترین ابتلای به کرونا ویروس را به خود اختصاص داده و علیرغم اینکه هشدارهای ستاد ملی مبارزه با این ویروس هرروز تشدید می‌شود و امروز نیز به دستور استاندار در قرنطینه نسبی به سر می‌برد، شمار مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از کرونا در گیلان بسیار هولناک است و وضعیت این استان شمالی را به حالت قرمز درآورده است. 

گسترش کرونا ویروس در گیلان نه‌تنها مردم بلکه اعضای کادر درمان استان اعم از پزشکان و پرستاران در خط مقدم با این ویروس را نیز هدف گرفته و تاکنون یک پزشک و سه تن از پرستاران براثر ابتلای قطعی با این ویروس جان خود را ازدست‌داده‌اند هرچند که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز براثر ابتلا با این ویروس در حال مبارزه بوده و هیچ خبری از روند بیماری و بهبودی وی در دسترس نیست.

به نظر می‌رسد در گیلان علیرغم عدم توجه مردم و جدی نگرفتن هشدارهای بهداشتی، باید امکانات زیرساختی درمان در استان نظیر تأمین امکانات حفاظت شخصی ازجمله برای پزشکان و پرستاران نیز تقویت شود.

ذبیح نیکفر، رئیس مجمع نمایندگان گیلان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگویی که با فارس داشته از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا کرده تا امکانات بیشتری را برای پرستاران در اختیار مراکز درمانی قرار دهد.

به گفته نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت، گیلان نیازمند وسایل موردنیاز حفاظت شخصی جهت ممانعت از اپیدمی کرونا ویروس است و نباید تنها توجه متولیان سلامت تأمین تخت و امکانات موردنیاز نظیر آی سی یو متمرکز شود.

جان باختن پرستاران یکی پس از دیگری در گیلان که اکنون به سه تن رسیده موجب شده تا عضو گیلانی کمیسیون بهداشت از پزشکان و پرستاران فعال در سراسر کشور بخواهد تا در جهت ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران مبتلابه کرونا ویروس به کمک کادر درمانی فعلی استان بشتابند.

نرجس خانعلی‌زاده، غلامرضا وثوقی‌کیا و شیخ مرادی سه پرستاری بودند که جان خود را در روند درمانی بیماران کرونایی از دست داده‌اند.

اما سؤالی که در افکار عمومی ایجادشده و فعلاً نیز کسی به آن پاسخ نداده، چرایی جان باختن تعدادی از پرستاران و پزشکان در گیلان است که در هیچ استان دیگری، درگیر این اپیدمی نمی‌شود و لازم است در این راستا همان‌گونه که ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس حامی منافع مردم است، به فکر جان و جسم سربازان سلامت در سنگرهای درمانی نیز باشد.

فوت پرستاران در مراکز درمانی گیلان علاوه بر اینکه جامعه پزشکی را متأثر کرده، موجب شده تا خانواده پرستاران مشتاق و مهر آفرین با تزلزل روحیه مواجه شوند و شرایط خدمت مجاهدانه را هم از طرف خود و هم از سوی خانواده‌ها غیرقابل‌پذیرش بدانند هرچند مقام پرستار و ایثارگری‌های آن‌ها در طول تاریخ نشان از عزم پولادین و حضور فعالانه آن‌ها در عرصه جهاد سلامت خبر داده و چیرگی خستگی‌ناپذیرشان بر همگام آشکارشده است.

درگیر شدن مستقیم و حتی چند شیفته سفیران سپیدپوش در مراکز درمانی گیلان در جنگ رودررو با ویروس مهاجم کرونا که اکنون موجب شده تا سه تن از آن‌ها خود را فدای حوزه سلامت کنند لازم است به امکانات و تجهیزات لازم و مکفی مسلح شوند تا بیش‌ازپیش ما شاهد تلفات و جان باختن کادر درمانی در این استان ایثارآفرین نباشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول