اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

توصیه های مهم آیت الله اعرافی برای مقابله با کرونا

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی به مردم و مسئولین نکاتی مهم و کلیدی جهت مقابله و پیشگیری از هجوم کرونا ویروس بیان کرد.

توصیه های مهم آیت الله اعرافی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله اعرافی در پیامی نکاتی مهم و کلیدی جهت مقابله و پیشگیری از هجوم کرونا ویروس بیان کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز و شریف، جوانان پرشور و سرافراز، مسئولان محترم شهرستان، مسئولان محترم بهداشت و درمان ، پزشکان و پرستاران گرامی، کارکنان ارجمند بیمارستان و خانه‌های بهداشت ، روحانیون و طلاب و حوزویان بزرگوار ، کارگران گرامی و صاحبان محترم صنایع، بازاریان و اصناف گرامی، کارکنان و مدیران محترم ادارات و نهادها ،  گروه‌های اجتماعی ،فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، و همه شهروندان ارجمند میبد قهرمان و سرافراز

بار دیگر همه ما در برابر آزمونی دیگر قرارگرفته‌ایم و آن هجوم کرونا به سمت آرامش و سلامت ملت ایران و مردم شریف یزد و میبد است و فائق آمدن بر آن به توکل بر خدا و عزم ملی و اراده‌ای همگانی است ، ضمن عرض سپاس به محضر همه شما سروران و یکایک شهروندان و به‌ویژه همه پزشکان و پرستاران گرامی و سلامت یاران فداکار و کادر درمان و بهداشت بیمارستان‌ها و مسئولان محترم شهرستان ، نکاتی را یادآور می‌شوم:

یکم :

رویکرد الهی و اخلاقی و آسمانی و عرفانی به همه پدیده‌ها و این پدیده مهاجم و درس‌آموزی و الهام گیری از آن و تبدیل این تهدید به فرصتی الهی و معنوی و تضرع و ابتهال به پیشگاه قدسی حضرت باری‌تعالی و پناه آوردن به قرآن و اهل‌بیت پیامبر صلی‌الله علیهم و دعا و توسل و انابه و استغفار و اعمال این ماه‌های شریف وظیفه همه ما است و تعطیلی موقت و محدود برنامه‌های عمومی مراسم‌های دینی و اعتکاف و نمازهای جمعه و جماعت و دعاها نباید روح عبادی و معنوی را در جامعه تضعیف نماید بلکه باید با توجه بیشتر و تدابیر جدید این بعد تقویت شود و وظیفه روحانیت و خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش و نهادها و اشخاص فرهنگی در این زمینه بسیار مهم است. .

دوم :

توجه و عنایت کامل به دستورها و توصیه‌های مسئولان محترم شهرستان و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و رعایت همه توصیه‌های بهداشتی و اجتماعی، طبعاً فرماندهی این امر به دست این عزیزان است و همه باید همراهی نمایند و البته وظیفه آن‌ها نیز بهره‌گیری از همه تجارب و ظرفیت‌ها و رعایت همه جوانب و ابعاد فرهنگی و اجتماعی موضوع است.

سوم :

تبدیل این تهدید به فرصتی اجتماعی و فرهنگی و انقلابی در راستای ارتقای همبستگی و دوستی و صمیمیت و ایثار و فداکاری ، در این قصه باید همه شهر و بخش‌ها و روستاها به یک شبکه به‌هم‌پیوسته و منسجم برای صیانت از سلامت و امنیت و آرامش روحی و روانی درآید.

چهارم :

تجربه گران‌بهای بسیج در همه مراحل انقلاب و دفاع مقدس اکنون باید در خدمت سلامت و امنیت و آرامش مردم قرار گیرد و همه ظرفیت‌های بسیج و نهادها و صنایع و اصناف و گروه‌های فعال دینی و فرهنگی و رسانه‌ای و روحانیت و مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها و تمام توان مردمی باید با مسئولان محترم شهرستان و مسئولان بهداشت و درمان هماهنگ و برای همه شرایط و سخت‌ترین موقعیت‌ها پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نمایند و آمادگی کامل داشته باشند و کوتاهی در این زمینه از هیچ‌کس پذیرفته نیست و بنده به حوزه و روحانیت و نهاد و دفتر امام‌جمعه تأکید کرده‌ام و همه اختیارات سپرده‌ام.

پنجم :

آرامش روحی و امنیت روانی و پیشگیری از افسردگی و اضطراب برای شرایط فعلی  و روزگار پس از بحران باید مهم گرفته شود و این امر نیازمند ارائه مشاوره و راهنمایی‌های درست و منطبق بر فرهنگ دینی و منطق علمی است و در این زمینه وظیفه نهادهای  حوزوی و دانشگاهی و دینی و علمی و روحانیت و پزشکان و مشاوران محترم حساس و مهم است.

ششم:

همه مسئولان و ادارات در این شرایط رسالت سنگینی دارند و هیچ عذری در کوتاهی در انجام وظائف محوله از آنان پذیرفته نیست و همه باید با هدایت فرماندار محترم  و دفتر تمام تلاش خود را درمهار بحران و حل مشکلات مردم مجاهدت نمایند و حتی‌الامکان با تدابیر و طرح‌های جدید و ابتکاری در پاسخ به مردم و حل مشکلات آنان  باملاحظه شرایط ویژه کوشا باشند و این شرایط را فرصتی برای اصلاح نظام اداری و آموزش و تجاری و صنعتی و تقویت رویکرد معنوی  و اخلاق اداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجازی و غیرحضوری و فناوری‌های نوین و دولت و شهر الکترونیک قرار دهند .

هفتم:

لازم است مجدداً بر تکریم و احترام ویژه نسبت به عزیزان پزشک و پرستار و همه سلامت یاران فداکار و کادر درمان و بهداشت تأکید و ضرورت رسیدگی و تأمین نیاز آنان را یادآور شوم و از یکایک آنان تشکر و برای آنان عزت و سرافرازی و سلامت و پاداش الهی مسألت نمایم.

هشتم :

بر توسعه کمک و مساعدت به ارتقای سیستم بهداشت و درمان شهرستان و استمرار و افزایش کمک‌های خیرین سلامت در این زمینه ودرزمینه تجهیزات و نیز رسیدگی به درمان نیازمندان تأکید می‌نمایم و ضمن تقدیر و سپاس فراوان از همه خیرین سلامت آنان را به عزمی نو و همت و مساعدت بیشتر فرامی‌خوانم.

نهم :

ضمن تأکید بر رعایت حال کارگران گرامی و طبقات نیازمند و فعالان اقتصادی و اصناف ، باید همه بکوشند این بحران کمترین اثر سوء بر رونق اقتصادی درآمدهای مردم بگذارد و خسارت‌ها درزمینهٔ تولید و تجارت و صادرات به حداقل برسد و با تدابیر لازم همه این امور استمرار یابد و خسارت‌ها جبران شود.

دهم:

همه باید همکاری نمایند و سختی‌های این دوره را بپذیرند و در همه مراحل مشارکت نمایند و تمام دستورات و توصیه‌ها و محدودیت‌های رفت‌وآمد و قرنطینه فردی و اجتماعی را رعایت نمایند تا به فضل الهی شهرها و روستاهای ما با سهولت و آرامش و کمترین خسارت و تلفات از این بحران عبور کند ان‌شاءالله.

ونیز بر ضرورت پیگیری مصوبات شورای تأمین و شورای سلامت و توصیه‌های این‌جانب در آن جلسات و سایر تماس‌ها تأکید بلیغ می‌نمایم

از خداوند متعال سلامت و عزت و امنیت و آرامش و شفای مریضان و دفع بلا و سعادت و توفیقات الهی را برای شما خواهانم.

ولله الحمد و له الشکر اولاً و آخرا.

اللهم اجعلنا فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید آمین رب العالمین.

علی‌رضا اعرافی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول