اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لغو اسکان مسافر در مدارس چهارمحال و بختیاری/دانش‌آموزان آموزش مجازی را جدی بگیرند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان گفت: اسکان مسافر در مدارس استان فعلا متوقف شده و هیچ رزرواسیون و مرکز آماد‌ه‌ای برای ارائه خدمات وجود ندارد.

لغو اسکان مسافر در مدارس چهارمحال و بختیاری/دانش‌آموزان آموزش مجازی را جدی بگیرند

فرحناز قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: اسکان مسافر در مدارس استان فعلا متوقف شده و هیچ رزرواسیون و مرکز آماد‌ه‌ای برای ارائه خدمات وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای لغو پذیرش مسافر در استان منتظر تصمیم مسؤولان هستیم.

راه‌اندازی 17 مرکز تلفنی برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان توضیح داد: 17 مرکز تلفنی همه روزه به جز جمعه‌ها تحت عنوان «صدای دانش‌آموز» از ساعت 9 تا 12 آماده پاسخگویی به سوالات والدین و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است.

قائدامینی افزود: 17 مرکز در مناطق مختلف آموزش و پرورش در مرکز استان‌ و شهرستان‌ها نیز با عنوان «صدای مشاور» برای پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان مقطع متوسطه و همچنین کاهش استرس و اضطراب از امروز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص آموزش‌های غیرحضوری دروس اظهار داشت: ما به آموزش‌هایی که از طریق شبکه سراسری آموزش ارائه می‌شود اکتفا نکردیم و به‌صورت ویژه در حال تولید محتوا برای دانش‌آموزان استان هستیم.

تکثیر درس‌نامه مکتوب برای دانش‌آموزانی که به رسانه الکترونیک دسترسی ندارند

وی از آماده شدن درس‌نامه‌های مکتوب برای 30 درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان خبر داد و گفت: این درس‌نامه‌ها برای آن دسته از دانش‌آموزانی است که به رسانه‌های الکترونیک دسترسی ندارند.

قائدامینی ادامه داد: محتوای این درس‌نامه‌ها شامل مطالبی است که طبق بودجه‌بندی باید در فاصله 22 بهمن تا 29 اسفند تدریس می‌شد، جزوات آماده تکثیر است و به زودی به دست مدیران مدارس می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کلاس‌های مجازی دوره متوسطه شروع شده تشریح کرد: در مواردی ضعف‌هایی وجود دارد که ناشی از نداشتن امکانات مناسب است اما به طورکلی محتوا مستمر آماده می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

برگزاری کلاس به صورت ویدئوکنفرانس در مدرسه‌ای در شهرکرد

وی خاطرنشان کرد: در شهرکرد مدرسه‌ای وجود دارد که برنامه منظم تدریس را هر روز، به صورت زنده و ویدئو کنفرانس ارائه می‌دهد و حتی دانش‌آموزان را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد.

قائدامینی تصریح کرد: اولیا و دانش‌آموزان بدانند این آموزش‌ها رسمی است و باید جدی گرفته شود چراکه مدیران و کادر مدارس هرروز در ساعت اداری حاضر می‌شوند و روند آموزش را پیگیری می‌کنند، البته برای معلمانی که در منزل امکان ارائه خدمات دارند اجباری برای حضور در محیط آموزشی وجود ندارد.

پخش برنامه «آموزش تعطیل نیست» از شبکه جهانبین

مدیرکل آموزش و پرورش توصیه کرد: دانش‌آموزان حتی‌الامکان در خانه بمانند، از کرونا نترسند و در عین حال نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

وی در پایان به پخش برنامه «آموزش تعطیل نیست» از شبکه استانی جهانبین اشاره کرد و افزود: این برنامه از امروز به روی آنتن می‌رود و برای طرح مباحث آموزشی، مشاوره‌ای و مدیریت زمان در این شرایط درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول