اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خطر کرونا در کمین؛ از بررسی دستگاه‌ها تا ورود سمن‌ها

خطر کرونا این روزها بیش از همیشه در کمین است؛ مسؤولان از بررسی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اجرای برنامه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر می‌دهد و ورود سمن‌ها به این حوزه را ضروری می‌دانند.

خطر کرونا در کمین؛ از بررسی دستگاه‌ها تا ورود سمن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، برخی افراد در جامعه همچنان ویروس کرونا را به شوخی می‌گیرند و این رویه‌ها بسیار نگران‌کننده است.

۱۲۳ داوطلب هلال‌احمر برای اجرای طرح تب‌سنجی و غربالگری در جاده‌های استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس مستقر شده‌اند و در یک هفته گذشته، ۱۱ هزار و ۷۰۳ نفر در جاده‌های استان از سوی جمعیت هلال‌احمر غربالگری و تب‌سنجی و ۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

ارتقای نگرش، بینش و مهارت خانواده‌ها، شاغلان و... برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس باید تداوم یابد؛ مقابله با کرونا ویروس شوخی‌بردار نیست و باید با تمام قوا برای ریشه‌کنی کرونا ویروس اقدام شود.

مقایسه تطبیقی عملکرد مردم در کشورهای درگیر کرونا نشان می‌دهد که مردم کشورمان باید نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش این ویروس حساس‌تر عمل کنند.

بررسی کرونایی دستگاه‌ها

قاسم شریفی، رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در همین زمینه می‌گوید: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا ویروس باید افزایش یابد و از اتخاذ رویه‌های خودسرانه خودداری شود.

وی تصریح کرد: بعضی از شهرستان‌های استان در بحث مقابله با کرونا ویروس در هفته‌های قبل به‌صورت خودجوش در تلاش بودند که این رویه از چند روز گذشته به‌صورت ساماندهی شده در حال انجام است.

اهمیت مقابله با کرونا ویروس مانند شرایط جنگی است و باید با تمام توان برای رفع چالش‌های کنونی اقدام کرد

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌ها برای مقابله با کرونا ویروس رصد خواهد شد و در چارچوب قانونی گزارش‌هایی در این ارتباط تهیه می‌شود.

شریفی بیان کرد: اجرای مقابله با کرونا ویروس در دستگاه‌های اجرایی، ۲۸ شاخص دارد که عملکرد کمیته‌ها با این شاخص‌ها بررسی می‌شود.

همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد؛ امری مهم

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم گفت: بهره‌گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای مهار کرونا ویروس اجتناب‌ناپذیر است و باید مسؤولان در این مقطع زمانی پای کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته بهداشت و سلامت کارگروه مبارزه با کرونا در استان سمنان با جدیت تمام برای در گام اجرایی قرار گرفتن مصوبه‌های استانی کارگروه مقابله با کرونا اقدام کنند.

بینایی تصریح کرد: در چارچوب قانون وظایف کمیته‌های مختلف برای مقابله با کرونا ویروس مشخص است و باید به‌صورت ساماندهی شده برای اجرای مصوبه‌ها تلاش شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: درگیری مردم در بحث کرونا ویروس باید به حداقل برسد و بهداشت و سلامت مردم اولویت مسؤولان در این مقطع زمانی است.

۱۲۳ داوطلب هلال‌احمر برای اجرای طرح تب‌سنجی و غربالگری در جاده‌های استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس مستقر شده‌اند 

بینایی اضافه کرد: اهمیت مقابله با کرونا ویروس مانند شرایط جنگی است و باید با تمام توان برای رفع چالش‌های کنونی اقدام کرد.

رئیس کمیته بهداشت و سلامت کارگروه مبارزه با کرونا در استان سمنان گفت: باید سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و مهار کرونا ویروس پای کار باشند و با عزم همگانی کرونا ریشه‌کن خواهد شد.

 انتهای پیام/74002/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول