اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان با اعلام صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل عمد ، از رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس خبر داد.

رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مظفر حمزه ئی ظهر امروز اعلام کرد: در آستانه میلاد باسعادت اسوه عدالت و جوانمردی امیرالمومنین حضرت علی (ع)، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس، یک فقره پرونده قتل عمد منجر به صلح و سازش شد و زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس از مجازات رهایی یافت.

وی در خصوص جزئیات این پرونده اظهار داشت:در سال ۱۳۸۹ پرونده ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان مطرح شد و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: در پی صدور این حکم، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس بر اساس وظیفه ذاتی خود بلافاصله و در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند و پس از برگزاری چندین جلسه با حضور اولیاء دم، خوشبختانه این کوشش‌ها به بار نشست و منجر به جلب رضایت برای این جوان ۳۲ ساله شد.

وی عنوان کرد: با رویکرد جدید دستگاه قضایی و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص لزوم ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف، خوشبختانه این مجموعه به موفقیت های مهمی در این عرصه دست یافته است.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول