اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توزیع نان رایگان در روزهای کرونایی/ نانوایی که برای رفع بلا از جامعه دست به دعا شد

شیوع ویروس کرونا گرچه این روزها مدافعان سلامت را بیش از همگان به تکاپو انداخته است در این میان یک نانوای گرگانی برای رفع بلا از جامعه اسلامی در روزی که به نام پدر مزین است دست به دعا شد و اقدام به توزیع نان رایگان بین مردم کرد.

توزیع نان رایگان در روزهای کرونایی/ نانوایی که برای رفع بلا از جامعه دست به دعا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شیوع ویروس کرونا گرچه این روزها مدافعان سلامت را بیش از همگان به تکاپو انداخته است، اما در میان کسانی هستند که سهمی هر چند کوچک در خدمت به مردم داشته باشند، یک نانوای گرگانی برای رفع بلا از جامعه اسلامی در روزی که به نام پدر مزین است دست به دعا شد و اقدام به توزیع نان رایگان بین مردم کرد.

 ولادت حضرت علی (ع) بهانه‌ای می‌شود برای کسانی که به نیت سلامت مردم و دفع بلا از جامعه اسلامی دست به دعا شوند، می‌گویند دعای پدر مستجاب می‌شود اگر به نیتی خالص شده باشد، در این روزهای کرونایی؛ شنیدن اخبار خوب حال ما را خوب‌تر می‌کند، یک روز توزیع نان رایگان آن هم به نیت رفع بلا از جامعه توسط نانوای گرگانی که پدر است و دلش برای سلامت مردم در سنگر دیگری می‌تپد شنیدنی است.

در حدیثی از امیرمومنان امام على (ع) آمده است «ادفعوا امواج البلاء عنکم بالدعاء قبل الورود البلاء» امواج بلا را قبل از ورود آن با دعا دفع کنید.

یک نانوای گرگانی در خصوص توزیع نان رایگان به مردم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید:‌ به یکدیگر رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند، مردم در این روزهای کرونایی به سختی گذران زندگی می‌کنند اگر هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد به مردم رحم کند خدا هم در دنیا و آخرت دست او را می‌گیرد.

این پدر مهربان به تاسی از امیرمومنان که با مردم به نیکی رفتار می‌کرد حالا دست به دعا برداشته و برای دفع این ویروس منحوس که زندگی مردم را دچار مخاطره کرده به امام علی (ع) توسل می‌جوید تا به واسطه ائمه اطهار، خداوند نظری کرده و گره از کار مسلمانان باز شود.

این روزها که کاسبی برخی افراد به واسطه ویروس کرونا از رونق افتاده؛ شاید تلنگری باشد برای بازنگری در رفتار و کردارمان، اینکه به جوهره انسانیت بیشتر توجه کنیم، بدانیم که زندگی لحظه‌ای گذراست و ما برای ماندن به این دنیا نیامدیم، زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.

این نانوای گرگانی بر این باور است که بی‌غمی عیب بزرگی است و دور از ما باد، به عنوان یک نانوا دوست دارم سهمی در سنگر خدمت به مردم داشته باشم، شاید در این روزهای سخت که برخی کارمندان به مرخصی می‌روند، ساعت کاری آنها کم می‌شود، کسی کمتر متوجه تلاش نانوایان باشد، اما این قشر زحمتکش برای تامین نان این ماده غذایی اصلی و قوت لایموت سفره ایرانی در روزهای کرونایی در تلاش است که نان باکیفیت در سفره مردم قرار بگیرد.

آری روزهای کرونایی با همه سختی‌هایی که به ما نشان داده؛ روی سکه دیگری هم دارد و آن همدلی و همراهی مردم با مردم است؛ مردمانی که بی‌ادعا همچون روزهای دفاع مقدس بدون هیچ چشمداشت برای دفاع از این انقلاب سر از پای نشناختند و خادم این ملت شدند، آری همه در هر لباسی می‌توانند خادم مردم باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول