اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ابتلای ۳۵ نفر در خراسان‌جنوبی به کرونا/ تولید ماسک توسط ۲ شرکت تولیدی آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مجموع 172 نمونه ارسال شده و نمونه‌‎های آزمایش شده در آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان 137 نمونه منفی، 35 مورد مثبت و 9 مورد مثبت تکراری بوده است.

ابتلای ۳۵ نفر در خراسان‌جنوبی به کرونا/ تولید ماسک توسط ۲ شرکت تولیدی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب به خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: ارسال نمونه‌های مبتلایان و افراد مشکوک کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی به دو صورت انجام شد که در مرحله اول نمونه‌ها به تهران ارسال و جواب آزمایشات دریافت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بعضا نمونه‌ها تجمیع و سپس نتیجه آزمایشات از تهران اعلام می‌شد که این موضوع باعث جهش آماری شد، بیان داشت: در مرحله دوم با راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در استان، نمونه‌های افراد مشکوک در مرکز استان انجام و جهت تأیید نتیجه آزمایشات در سامانه بارگزاری و با تأیید انستیتو پاستور اعلام می‌شد.

نمونه‌ای در صف  انتظار نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هر روز افزایش مختصری از افراد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده و تأیید می‌شود، تصریح کرد: بخشی از آمار مبتلایان تا به امروز جواب آزمایشات ارسال شده به تهران و بخشی هم نتیجه آزمایشات انجام شده در مرکز استان می‌باشد.

دهقانی با اعلام اینکه تا پایان شب گذشته هیچ نمونه‌ای در صف  انتظار نبوده و تمام نمونه‌ها بروزرسانی شده است، تبیین کرد: از مجموع 172 نمونه ارسال شده و نمونه‌‎های آزمایش شده در آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان 137 نمونه منفی، 35 مورد مثبت و 9 مورد مثبت تکراری بوده است.

وی با اشاره به خبر اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر 44 مورد مثبت کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: از این تعداد آمار 9 مورد تکراری بوده به‌گونه‌ای که وقتی آمار از مرکز اعلام می‌شود اسامی آنالیز و لکه‌گیری می‌شود و تکراری‌ها حذب می‌گردد که در این 44 مورد 9 مورد تکراری بوده است.

۳۵ نفر آمار مبتلایان کرونا/ ۳ نفر فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از مجموع 35 مورد مثبت کرونا در استان خراسان‌جنوبی 19 مورد در بیرجند، هفت مورد در قاین، چهار مورد در زیرکوه، سه مورد در فردوس، یک مورد در طبس و یک مورد در سرایان گزارش شده است، بیان داشت: از این تعداد در گروه سنی 20 تا 29 سه نفر، 30 تا 39 سال شش نفر، 40 تا 49 سال هشت نفر، 50 تا 59 سال 9 نفر، 60 تا 69 سال سه نفر، 70 تا 79 سال سه نفر  و بالای هشتاد سال نیز سه نفر هستند.

دهقانی مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا را در استان سه نفر اعلام و مطرح کرد: یک فرد 55 ساله، یک فرد 91 ساله و یک فرد 74 ساله سه مورد فوتی را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص کمبود ماسک و تولید آن در سطح استان، خاطرنشان کرد: گروه‌های زیادی برای رفع مشکل و کمبود ماسک وارد عرصه شدند که از مجموع نمونه‌های تولیدی تا این لحظه نمونه تولیدی دو شرکت تولیدی استان مورد تأیید قرار گرفت و تولید ماسک استاندارد توسط این شرکت‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول