اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حمایت دادستان شیراز از محدودیت تردد/ 190 هزار محصول احتکاری در فارس کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب شیراز تاکید کرد:‌برای افزایش سلامت افراد جامعه چنانچه تصمیم دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت بر ایجاد محدودیت تردد به استان فارس باشد دادستانهای حوزه های قضایی استان به عنوان حافظان قانونی حقوق عمومی از این اقدام جهت حفاظت ازسلامت شهروندان حمایت و پشتیبانی قضایی خواهند کرد.

حمایت دادستان شیراز از محدودیت تردد/ 190 هزار محصول احتکاری در فارس کشف شد

حیدر آسیابی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: باکسانی که مانع اجرای مقررات بهداشتی در جامعه شوند و بهداشت عمومی را به مخاطره اندازند مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان شیراز همچنین اعلام داشت با کسانی که با راه اندازی منازل مبله اسکان مسافران را در این ایام فراهم آورند نیز برخورد قاطعی خواهیم نمود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: به فرموده رهبری در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت خواهیم کرد ودر صورت اعلام نیاز از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با این ویروس کلیه ظرفیت های قانونی را بکار خواهیم بست

آسیابی در ادامه به موضوع کشف انبار احتکار دارو و اقلام بهداشتی با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: از این انبار 190 هزار قلم انواع دارو و صد هزار مورد دستکش، ماسک و پد الکلی کشف شد.

دادستان مرکز استان فارس تصریح کرد: کشفیات مذکور جهت توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت.

آسیابی با اشاره به تشکیل پرونده برای 190 هزار محصول احتکاری در اداره تعزیرات استان فارس در رابطه با احتکار اقلام بهداشتی، در مجموع از کشف پنجاه هزار ماسک،هفت هزار و چهارصد ژل ضدعفونی، ۱۵۴ هزار جفت دستکش، هفت هزار و هفتصد لیتر الکل خبر داد.

وی افزود: همچنین در پرونده دیگری با همکاری اداره اطلاعات استان فارس سه هزار و هشتاد لیتر الکل احتکار شده کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز تاکید کرد: با بازرسی‌ها و نظارت‌های ویژه در حال تلاشیم تا از سوءاستفاده و سودجویی برخی از افرد جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به برخی از گران‌فروشی‌ها و احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و زیرمجموعه‌های مرتبط به آن روزانه مقادیر زیادی محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک را در استان تولید و توزیع می‌کنند تا از این طریق نیز بتوان جلوی برخی از تخلفات را گرفت.

آسیابی خاطرنشان کرد: امید است با همکاری بیشتر مردم و تلاش مسئولان بتوان در مقابله با ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام داد و آن را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه باید برای کنترل این ویروس بین تمام دستگاه‌ها هماهنگی و همکاری ایجاد شود، عنوان کرد:باتوجه به اینکه اماکن گردشگری در استان فارس تعطیل شده اند همچنین هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان نیز در راستای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس، تعطیل شده‌ و برای ایام نوروز ارایه خدمت نخواهند داشت از هموطنان تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی و ریشه کن شدن کرونا به استان فارس سفرنکنند.

انتهای پیام/981008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول