اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در روزهای کرونایی/ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی از افزایش 23 درصدی مصرف آب در اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در روزهای کرونایی/ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

مهدی هاشمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه ۹۹.۸۵ درصد از جمعیت استان از آب شرب شهری برخوردار هستند، اظهار داشت: جمعیت پوشش شبکه آب و فاضلاب شهری استان ۴۶۰ هزار مشترک است.

وی ارتقای کیفی، استمرار خدمات آب و فاضلاب و پوشش خدمات به تمامی شهرهای استان را از اهداف مجموعه آب و فاضلاب ذکر و بیان داشت: هم‌اکنون تأمین و توزیع خدمات شرکت آبفا در ۲۸ شهر استان خراسان‌جنوبی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز این مشترکین از طریق ۱۳۴ حلقه چاه تأمین می‌شود، تصریح کرد: سرانه مصرف آب در استان به ازای هر نفر ۱۹۷ لیتر در شبانه‌روز پیش‌بینی و تعیین شده است.

هاشمی‌مقدم از افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: بخشی از این افزایش مصرف به شیوع ویروس کرونا در استان و توصیه برای شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت بهداشت فردی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه‌تکانی آخر سال نیز در افزایش مصرف آب تأثیر داشته است، افزود: نیاز است شهروندان در مصرف بهینه آب اهتمام لازم را داشته باشند و از باز گذاشتن شیر آب به‌مدت طولانی بخاطر شستن دست‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هرچند تاکنون با قطعی آب در محله‌های شهری مواجه نشده‌ایم، تبیین کرد: تمام تأسیسات استان فعال و در شرایط فعلی با حداکثر ظرفیت آب را تأمین می‌کنیم تا در ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل نشویم.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه تمهیداتی برای گذر از روزهای پیک مصرف آب اتخاذ و اجرایی شده است، بیان داشت: مشترکان مواردی از قبیل قطعی آب، شکستگی کنتور و سایر حوادث مرتبط را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ اطلاع داده و در خصوص این امور مراجعه حضوری به واحدهای تابعه این شرکت ضرورت ندارد.

وی همچنین از شست‌وشو و گندزدایی مخازن آبی استان خبر داد و مطرح کرد: وی اظهار کرد: شست‌وشو و گندزدایی مخازن آب در راستای ارتقاء کیفیت آب شرب یک امر ضروری است که انجام این مهم یکی از برنامه‌های اصلی و پیش‌بینی شده امور آب و فاضلاب می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی از شهروندان خواست تا نسبت به مصرف آب به‌صورت بهینه اقدام کنند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فرهنگ مردم ما  خانه‌تکانی و غبارروبی منازل در روزهای پایانی سال پیشینه دیرین دارد لذا از مشترکان خواستاریم مصارف غیرضروری از جمله خانه تکانی را به زمان دیگری موکول کنند تا در این برهه حساس با قطعی آب مواجه نشویم.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول