اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تست مثبت آزمایش کرونا در نهاوند از ۲ نفر به ۶ نفر رسید/ افزایش افراد مشکوک به کرونا

مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت: بر اساس آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تست آزمایش ۶ نفر در نهاوند مثبت اعلام شده است .

تست مثبت آزمایش کرونا در نهاوند از ۲ نفر به ۶ نفر رسید/ افزایش  افراد مشکوک به کرونا

 مومنعلی دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: بر اساس آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تست آزمایش ۶ نفر در شهرستان نهاوند مثبت اعلام شده است.

وی گفت: البته این آمار توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده اما آنچه از این آمارها مهمتر است این است که در اثر عدم رعایت موارد ایمنی تعداد افراد مشکوک که در سطح شهرستان بستری‌اند افزایش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند با مقدم خواندن بحث پیشگیری بر درمان افزود: در شرایطی که در سطح کشور آمار مبتلایان رو به افزایش است مردم باید با پیشگیری مانع از گسترش آن شوند در غیر اینصورت اعلام آمار مشکلی را حل نمی‌کند.

وی افزود: برای کنترل این بیماری لازم است زنجیره ارتباط انسانی قطع شود تا بتوان از انتشار آن جلوگیری کرد و راه قطع این زنجیره ارتباطی خودداری مردم از حضور در مراسم ختم، مساجد، عروسی‌ها و جمعه آخر سال و سایر مواردی است که می‌تواند باعث انتقال این ویروس به سایر افراد شود.

دارابی از آغاز طرح نظارت و کنترل ورود مسافران به نهاوند خبر داد و افزود: به منظور کنترل و نظارت بر سلامت افرادی که به نهاوند وارد می‌شوند این طرح در مبادی ورودی شهرستان اجرا شده که بر اساس آن کسانی که مشکوک به نظر برسند ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

وی بار دیگر با تاکید بر خودداری مردم از ترددهای غیرضرور گفت: در شرایط کنونی بهترین راه ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت به دیگر شهرهاست که باید به طور جدی مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند در پایان گفت: پرسنل بیمارستان به ویژه پرستاران و پزشکان با تمام وجود برای بهبود بیماران تلاش می‌کنند اما اگر مردم رعایت نکنند و همچون گذشته به رفت و آمدهای خود ادامه دهند ما نمی توانیم به نتایج امیدوارکننده‌ای دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول