اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعلل در انتخاب شهردار جایز نیست

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار با حضور 6 عضو کاملا قانونی است، گفت: بنده معتقدم با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و همچنین فصل کاری، باید شهردار تعیین تکلیف شود، چون هر روز تعلل در این موضوع به شهر ضربه می‌زند.

تعلل در انتخاب شهردار جایز نیست

سید رحمان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره آخرین جلسه رسمی و غیرعلنی شورای شهر زنجان و عدم انتخاب شهردار در این جلسه اظهار کرد: طبق قانون، جلسه شورا با 6 نفر از 9 نفر عضو رسمیت دارد و هر جلسه‌ای که با این تعداد برگزار شود، قانونی است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در پی اتفاقات اخیر رخ داده در شورای شهر، چند هفته‌ای جلسات شورا با حضور دو سوم از اعضا برگزار و مصوباتی هم داشت، تصریح کرد: دیروز نیز نظیر همین جلسات با حضور 6 عضو و به منظور انتخاب شهردار برگزار شد اما با توجه به اینکه برخی از اعضا اصرار بر حضور دو عضو علی‌البدل دیگر برای انتخاب شهردار داشتند، این کار به تعویق افتاد.

وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این بحث تصویب بودجه سال آینده، اصلاح متمم و سایر لوایح شورا با حضور 6 نفر از اعضای شورا انجام شده بود؛ موضوعی که کاملا قانونی بود.

احمدی با بیان اینکه حضور 6 عضو از شورای 9 نفره موجب رسمیت جلسات شورا می‌شود و همه تصمیمات آن هم قانونی خواهد بود، گفت: البته این موضوع در زمان شهردار مستعفی قبلی نیز رخ داد و با هفت نفر رای‌گیری و شهردار انتخاب شد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه امروز برخی از اعضای شورای شهر اصرار بر حضور اعضای علی‌البدل و انتخاب شهردار پس از این مرحله دارند، افزود: درباره اعضای علی‌البدل نیز قانون راهکار پیش‌بینی کرده است و قطعا در زمان مقرر اعضای علی‌البدل معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دلیل اعضای شورا بر موکول کردن انتخاب شهردار به حضور اعضای علی‌البدل این است که ممکن است، اعضای جدید شهردار را قبول نکنند، گفت: قانون عطف بما سبق نیست و اعضای علی‌البدل نیز از روز تحلیف خود می‌توانند نظر بدهند.

احمدی تصریح کرد: با این حال تضمینی هم وجود ندارد که وقتی اعضای علی‌البدل حضور پیدا کردند، شهردار با اکثریت آرا انتخاب شود یا آنها گزینه جدیدی برای شهرداری پیشنهاد نکنند.

وی افزود: ممکن است اعضای علی‌البدل حتی به ریاست شورا نیز اعتراض کنند، پس تکلیف در این شرایط چیست؟

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه امروز یک شهر قریب به 500 هزار نفری معطل انتخاب شهردار است، تصریح کرد: بنده به نظر شورا احترام قائلم، اما معتقدم با توجه به اینکه کاندیداها نیز معرفی شده‌اند، پس باید هرچه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه دیروز رسمی بود و انتخاب هر فردی به عنوان شهردار قانونی بود، افزود: بنده معتقدم با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و همچنین فصل کار باید شهردار تعیین تکلیف شود، چون هر روز تعلل در این موضوع به شهر ضربه می‌زند.

احمدی با اشاره به اینکه زمان سرپرستی شهردار نیز در حال پایان است، افزود: به همین خاطر و حساسیتی که بحث حضور شهردار دارد، باید هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان همچنین به سخنان فرماندار زنجان درباره رسمی بودن جلسات شورا با 6 نفر نیز اشاره کرد و گفت: به عقیده بنده باید این اتفاق رخ‌ می‌داد و شهردار در همین بازه زمانی انتخاب می‌شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول