اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

پیشوای آمریکا: دونالد ترامپ فریبکار و دیکتاتور صفت

ترامپ پس از تبرئه، اهانت های متعدد قابل استیضاح خود را مضاعف کرده است. اما دمکرات ها که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، تحقیقات خود را پیرامون استیضاح وی را دو برابر نکرده اند. به جای آن از اوامر صادره از سوی رییس مجلس نانسی پلوسی تبعیت کرده و ساکت نشسته اند.

پیشوای آمریکا: دونالد ترامپ فریبکار و دیکتاتور صفت

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ فریبکار و دیکتاتور صفت، مست قدرت است. اقدامات مستبدانه و بی قانون ترامپ آشکارا در حال تخریب ارکان جمهوری و قانون اساسی ماست. به محض به پایان رسیدن دادگاه استیضاح و تبرئه ترامپ از سوی درباریان سست عنصر جمهوریخواه در کنگره (جز سناتور میت رامنی)، انتقام تنها چیزی بود که ذهن هذیان زده ترامپ را پر کرد.
ترامپ با نادیده گرفتن هشدارهای مشاورانش از هر سو در حال تاخت و تاز و ارسال امواجی از توئیت های همراه با بد دهانی است. به خاطر داشته باشید که این پیشوای آمریکایی در حال تحکیم قبضه کنترل خود و استفاده از قدرت ریاست جمهوری برای در هم شکستن تمام مخالفت هاست. به خاطر داشته باشید که ترامپ آخر جولای اعلام کرد: «من یک بند دوم دارم که در آنجا این حق به من داده شده که به عنوان رئیس جمهور هر کاری که می خواهم انجام دهد.» او شوخی نمی کرد ای مردم آمریکا.

ترامپ  منصوبان فعلی خود را - بعلاوه کسانی که کنار کشیده اند یا برای پاکسازی تصفیه شده اند- شوک زده می کند. او بدون هیچ شاهد و مدرکی سازمان های اطلاعاتی و اف بی آی را به دسیسه چینی علیه خودش متهم می کند! ترامپ هم به وزارت دادگستری و هم دادستان کل ویلیام بار حمله کرده، زیرا چهار دادستان وزارت دادگستری  که مسئول پرونده مجرم محکوم شده و مشاور ترامپ راجر استون بوده اند، توصیه هایی مبنی بر مجازات این فرد به وزارت دادگستری و دادستان کل داده بودند. بار در واکنش گفته است که اگر ترامپ مدام در کارش مداخله کند، غیرممکن است که او بتواند کارش را انجام دهد.

همانطور که من و مارک گرین در کتاب جدیدمان «رئیس جمهورجعلی: کدگشایی از دستکاری، فساد و مزخرف بودن ترامپ»- توصیف کرده ایم، ترامپ بازنده همیشه با متهم کردن مخالفانش به تقلب، شارلاتان بازی و شیادی از آنها انتقام می گیرد. رسانه هایی که هیچگونه حق پاسخگویی را برای طعمه های ترامپ قائل نیستند نیز ارعاب های او را تشدید می کنند. 
اما آزاردهنده ترین مسئله سکوت نیروهای صاحب نفوذ از گفتن این حقیقت است که آمریکاییان این حق را دارند تا به تلاش ترامپ برای خودکامه شدن واکنش نشان دهند.
ترامپ پس از تبرئه، اهانت های متعدد قابل استیضاح خود را مضاعف کرده است. اما دمکرات ها که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، تحقیقات خود را پیرامون استیضاح وی را دو برابر نکرده اند. به جای آن از اوامر صادره از سوی رییس مجلس نانسی پلوسی تبعیت کرده و ساکت نشسته اند.
ترامپ مرتب به قضاتی که علیه او حکم می دهند یا جرات به چالش کشیدن اعمال غیرقانونی وی را به خود می دهند حمله می کند. با این حال  آنچه که از سوی مجامع پرشمار مربوط به قضات و انجمن های دیگر مدافع حقوق زندانیان شاهدیم سکوت است و سکوت. «انجمن زندانیان آمریکا» که 194 هزار عضو دارند همچنان در خواب به سر می برد. تمام اعضای آن، این به اصطلاح «ماموران دادگاهی»، وکیل هستند و باید با مسئولیت های خود برای حفظ حاکمیت قانون آشنا باشند.
حزب ترامپ پیشینه ای طولانی و شرورانه در سرکوب رای دهندگان دارد (که در مستند «سرکوب شده: جنگ با رای دهندگان» به قلم رابرت گرین والد مستند شده است). این اقدامات ضد دمکراتیک باید جرایمی جدی قلمداد شوند. با این حال اعضای «انجمن ملی دولتمردان آمریکا» عمدتا آمادگی لازم را برای دفاع از حقوق رای دهندگان و شمارش صحیح آرا ندارند. برخی از این دولتمردان در حال کمک و تشویق این جرایم انتخاباتی هستند. برای مثال برایان کمپ فرماندار فعلی جرجیا از قدرت خود به عنوان وزیر جرجیا برای سرکوب رای دهندگان سیاه پوست استفاده کرده و در مسیر راهیابی به کاخ فرمانداری در سال 2018 مرکب تقلب شده است.

ترامپ هم اکنون همان کاری را انجام می دهد که تمام دیکتاتورها وقتی به قدرت می رسند انجام می دهند: او در حال پاکسازی سازمان های دولتی از صدای تمام منتقدانی است که صرفا خواهان انجام کار خود هستند. این کارکنان دولتی مرتکب «اشتباه» اجرای قوانین سلامتی و ایمنی برخلاف خواست فرمانده کل شده اند، چرا که او می خواسته  با عدم اجرای آنها به رفقای شرکتی خود و اهدا کنندگان کمک های مالی بزرگ سود برساند. اتحادیه های کارکنان دولتی به قدرکافی برای مبارزه و توضیح میزان لطماتی که ترامپ مستبد با اعمال خود به مردم - رای دهندگان ترامپ و رای دهندگان به غیر ترامپ به یکسان - وارد می آورد تلاش نمی کنند. ترامپ و اعوان و انصارش با  تضعیف حفاظت هایی که مرگ و میرها، مجروحیت ها و بیماری ها را کاهش می دهند، دوباره در حال تبدیل آمریکا به جایی خطرناک تر هستند.
 هر چه که باشد، هوایی که نفس می کشید، آبی که می آشامید، خودرویی که می رانید یا سم هایی که در محیط کارتان به بدنتان وارد می کنید، خدمه شرکت گرا و مخرب ترامپ در حال به زانو درآوردن سازمان های فدرال هستند. در حالی که قانون شکنان شرکتی خزاین و هتل های ترامپ را با ثروت های جدید پر می کنند، او امکان فرارهای مالیاتی بزرگی را برای آنها فراهم می آورد که  به تخریب بیشتر زیرساخت ها می انجامد. کلمه «فساد» نمی تواند به طور کامل توصیف کننده وضعیت فعلی باشد؛ اینکه چگونه این خودبزرگ بین اهانت گر در حال پاره پاره کردن کشورمان، روندهای دمکراتیک ما و هنجارهای اخلاقی ماست. حفاظت های لازم برای کودکان، سالخوردگان، کهنه سربازان و کارگران، همگی  گرفتار تیغ حذف کننده ترامپ می شوند.
چه کسی در برابر این قلدر ترسناک که قصد دارد دستاوردها و آرمان ضد سلطنتی خود انقلاب آمریکا را به حال سابق بازگرداند خواهد ایستاد؟ برخی در رسانه ها زنگ های هشدار را به صدا در خواهند آورد. ترامپ با حس کردن این تهدید، در روند واگذاری قراردادی بزرگ به آمازون از سوی دولت مداخله کرده است، چرا که جف بزوس مالک واشنگتن پست است که مقالات بسیاری را در مورد تعدیات ضد قانونی ترامپ منتشر کرده است. کمیته کارزار جمهوریخواهان ترامپ به تازگی  پرونده شکایت از پیش بازنده ای را علیه نیویورک تایمز گشوده است. در این پرونده ترامپ چه برنده شود و چه بازنده، هدف او ارعاب رسانه هاست.

به گفته  افرادی که قبلا در این نهاد شاغل بوده اند، این تاکتیک ها در حال کارگر افتادن روی جرومو پاول رئیس بانک مرکزی و خود این بانک است. در نتیجه بانک مرکزی متعهد با  پایین آوردن نرخ های بهره به قیمت زیان پس اندازکنندگان شده است. همچنین این ارعاب در مورد نمایندگان دمکرات مجلس نمایندگان نیز که نمی خواهند زندگی شان به دست یک شکارچی جنسی وحشی نابود شود کارگر افتاده است. متاسفانه این قانونگزاران خواستار تحقیقات قضایی مجلس پیرامون رفتار ترامپ با زنان نمی شوند. رسیدگی به پرونده های شبه جرم معتبر قبلی نیز توسط وکلای ترامپ به تاخیر افتاده اند.
سکوت جبونانه باراک اوباما از همه حیرت انگیزتر است. او در کتاب جدید و بسیار خوب خود «پیروزی تردید» از قول دکتر دیوید مایکلز رئیس سابق «سازمان سلامت و ایمنی شغلی» از «تمایل پرزیدنت ترامپ برای وارونه کردن هر چیزی که دولت اوباما انجام داده» می نویسد، از اینکه «اگر اوباما از کاری حمایت کرده باشد، ترامپ با آن مخالفت خواهد کرد، فارغ از اینکه چه تبعاتی به دنبال دارد.»
تبعات آن جیوه و آلودگی سوخت دیزل بیشتر در ریه های شماست، متان مرگبار بیشتری است که از هم گسیختگی آب و هوایی را تسریع می کند و خاکستر زغال سنگ بیشتر برای تنفس کودکان است. دولت ترامپ حتی از سرمایه گذاری کافی در علوم پزشکی که می تواند جان شما را نجات دهد نیز قصور کرده است. پیش از آنکه ویروس کرونا از راه برسد، ترامپ خواستار کاهش جدی بودجه مرکز کنترل از بیماری ها شده بود، همان کاهش بودجه ای که کنگره جلو آن را گرفته است. حتی بدتر از آن دولت ترامپ تیم واکنش بیماری های همه گیر آمریکا را برای صرفه جویی در پول اخراج کرده است! بودجه سالانه مرکز کنترل از بیماری ها تنها معادل سه روز هزینه های پنتاگون است که ترامپ باز هم آن را افزایش می دهد.
اما در این میان اوباما کجاست؟ در مورد موسیقی نقد می نویسد، فیلم می سازد، در فستیوال های ان بی ای با حضور ستارگان ریز و درشت شرکت می کند، خود را برای «جنون  مارس» آماده می کند. اوباما  یکسره در حال لذت بردن از ایام خود است. در مورد استقاده از جایگاه سیاسی بالای او در نظر سنجی ها و دنباله روهای بسیار زیادش در توئیتر(که بسیار بیشتر از ترامپ است) برای مقابله با اقدامات ترامپ چه؟ اوباما اگر برای حفظ سلامت و موجودیت مردم آمریکا دست به کاری نمی زند، دست کم باید به فکر محافظت از میراث خود باشد. 
نویسنده: رالف نیدر (Ralph Nader)  وکیل و نویسنده
منبع: https://b2n.ir/375291

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول