خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: با بهرهگیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیطهای یادگیری پویا و به منظور فعالسازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن درخانه، بستههای آموزشی، فرهنگی و تربیتی در کانالهای مجازی ارتباطی با دانشآموزان با نیازهای ویژه استان ارائه میشود.
وی خاطرنشان کرد: با فراهم آوردن بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان و دانشآموزان در 31 مدرسه و مرکز مجازی علاوه بر محتوای درسی مهارتهای زندگی و حرفهای به دانشآموزان دختر و پسر با نیاز ویژه استان آموزش داده میشود.
وی گفت: با توجه به ایجاد وقفه تحصیلی و در راستای جبران عقب افتادگی درسی، کلاسهای اثر بخش مجازی برای حدود 500 دانش آموز دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفهای و دوره دوم حرفهای در حال برگزاری است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایهای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهمترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمانهای جوامع مختلف یادآور شد: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به فرد در راستای توسعهی کامل استعدادها و نیز شناخت توانمندیهای خلاق خود است.
رنجبر با تأکید براینکه حرفهآموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقای سطح خودباوری دانشآموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، عنوان کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری دانشآموزان را قادر میسازد تا دانش، ارزشها و نگرشهای خود را به تواناییهای بالفعل تبدیل سازند.
وی اضافه کرد: مهارت زندگی مهارت شخصی و اجتماعی است که دانشآموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندیهای خود با موقعیتها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند.
انتهای پیام/2330/72