اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حرفه و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در فضای مجازی پویا ارتقا می‌یابد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان با پویاسازی آموزش‌های مجازی ارتقا می‌یابد.

حرفه و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در فضای مجازی پویا ارتقا می‌یابد

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: با بهره‌گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و به منظور فعال‌سازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن درخانه، بسته‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی در کانال‌های مجازی ارتباطی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با فراهم آوردن بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان و دانش‌آموزان در 31 مدرسه و مرکز مجازی علاوه بر محتوای درسی مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان دختر و پسر با نیاز ویژه استان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: با توجه به ایجاد وقفه تحصیلی و در راستای جبران عقب افتادگی درسی، کلاس‌های اثر بخش مجازی برای حدود 500 دانش‌ آموز دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم حرفه‌ای در حال برگزاری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف یادآور شد: رسالت آموزش و پرورش  توان بخشیدن به فرد در راستای توسعه‌ی کامل استعدادها و نیز شناخت توانمندی‌های خلاق خود است.

رنجبر با تأکید براینکه حرفه‌آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقای سطح خودباوری دانش‌آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، عنوان کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.

وی اضافه کرد: مهارت زندگی مهارت شخصی و اجتماعی است که دانش‌آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی‌های خود با موقعیت‌ها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول