اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آبیاری هوشمند فضای سبزیزد تحولی نوین در دل کویر کم باران

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد یکی از مصادیق کاهش مصرف آب در آبیاری فضای سبز شهر یزد را استفاده از سیستم آبیاری هوشمند و کنترل از راه دور عنوان کرد.

آبیاری هوشمند فضای سبزیزد تحولی نوین در دل کویر کم باران

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، استان کویری یزد از یک‌سو با کمبود منابع آب‌های جاری و سفره‌های زیرزمینی مواجه است و از سوی دیگر به دلیل پایین بودن میزان بارش باران در طول سال، با کمبود فضاهای سبز طبیعی و پایین بودن سرانه فضای سبز برای شهروندان مواجه است.

اکثر شهرستان‌های استان یزد ازجمله مرکز استان سال‌هاست به دنبال راهکارهای افزایش فضای سبز شهری، نگهداری و حفظ آن و نیز بهره‌مندی از دستگاه‌های آبیاری قطره‌ای برای کاهش مصرف آب است.

سیستم آبیاری هوشمند یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در مقیاس‌های کوچک مانند باغچه‌ی خانه و مقیاس‌های بزرگ مثل فای سبز شهری، زمین فوتبال و کشاورزی کارآمد است.

*طرح جدید شهرداری در آبیاری هوشمند فای سبز

محمد صفدر پور، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد گفت: ازجمله دلایل گرایش به سیستم هوشمند آبیاری در فضای سبز، صرفه‌جویی بالای آب در این روش و انعطاف‌پذیری این نوع سیستم با شرایط گوناگون زمین و برابری با نوع نیاز گیاه در میزان مصرف آب به شمار می‌رود.

وی افزود: سیستم هوشمند آبیاری نصب‌شده در فضای سبز میدان امام علی (ع) و خطوط اصلی منتهی به این میدان شامل بلوار کوثر، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و بخشی از بلوار جانباز بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد ریال اجرا شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تصریح کرد: سیستم نصب‌شده در این میدان مجهز به سامانه وایرلس و حس‌گر رطوبت‌سنج خاک، امکان آبیاری، برنامه‌ریزی دقیق و کنترل از راه دور به‌وسیله موبایل و وب‌سایت را فراهم نموده است.

وی ادامه داد: این امر علاوه بر منظم‌تر شدن شیوه آبیاری، باعث کمتر شدن نیروی کار و نیز صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول