اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کرونا هم مانع آزمایش کاوشگر مریخ چین نشد

مرکز کنترل هوافضا پکن امروز اعلام کرد: چین پیش از مأموریت اکتشافی به مریخ، آزمایش کاوشگر را انجام داده است.

کرونا هم مانع آزمایش کاوشگر مریخ چین نشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، مرکز کنترل هوافضا پکن امروز اعلام کرد: چین پیش از مأموریت اکتشافی به مریخ، آزمایش کاوشگر را انجام داده است.

طبق اعلام این مرکز، این آزمایش تحت تأثیر اپیدمی ویروس کرونا قرار نگرفته و کادر فنی نیز برای اطمینان از موفقیت این مأموریت بسیار تلاش می‌کنند.

طبق برنامه ریزی، نخستین مأموریت اکتشاف مریخ چین در سال جاری و تا چند ماه آینده انجام خواهد شد؛ کوئی شیائوفنگ، رئیس تیم مأموریت گفت: گرچه این مأموریت پر از چالش است، اما امید به مؤفقیت آن همچنان ادامه دارد. 

یه پی جیان پژوهشگر ارشد علوم و کاوش‌های فضایی پژوهشگاه فناوری فضایی چین اخیراً اعلام کرد:چین با یک پرتاب سه هدف پژوهش علمی را تحقق خواهد بخشید که نخست دیده بانی سراسر کره مریخ، دوم، فرود کاوشگر بر مریخ و سوم حرکت و گشت کاوشگر روی این سیاره است. اگر این کار موفق شود، نخستین بار خواهد بود که بشر با یک مأموریت سه هدف را به انجام خواهد رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول