اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روزهای پرکار کشاورزان مازنی در راه است/ 95 درصد حجم سدهای مازندران آبگیری شد

روزهای پرکار کشاورزان مازندران کم‌کم فرامی‌رسد و کشاورزان مازنی باید تلاش شبانه‌روزی خود را برای سبز کردن شالیزارها به کار گیرند.

روزهای پرکار کشاورزان مازنی در راه است/ 95 درصد حجم سدهای مازندران آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روزهای پرکار کشاورزان مازندران کم کم فرا می‌رسد و کشاورزان مازندران باید کار و تلاش شبانه‌روزی خود را برای سبز کردن شالیزارها به کار گیرند.

این روزها کشاورزی نیست که به زمینش سر نزده باشد و در این میان موضوعی که آنان را نسبت به آغاز فصل زراعی دلگرم می‌کند وضعیت خوب منابع آبی است.

 

کشاورزان مازندران دو سال گذشته سال زراعی را درحالی آغاز کردند که به‌دلیل نداشتن منابع آبی مجبور به ترک زمین شدند و حسرت شالی به دلشان مانده بود ولی امسال بارش‌های خوب آنان را دلگرم کرد.

همه ما اعتقاد داریم هر جا آب هست، آبادانی هم هست و با این اعتقاد و همچنین احتمال سرریز شدن سدهای استان، کشاورزان آستین همت را بالا زده و وارد زمین‌ها شدند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آبگیری ٩۵درصدی حجم مخازن سدهای مازندران، اظهار کرد:  تاکنون از ٣٢٧ میلیون مترمکعب از حجم‌ مخازن سدهای استان حدود ٣١١ میلیون مترمکعب آبگیری شد.

محمدابراهیم یخکشی افزود:حجم سد شهید رجایی ساری 162 میلیون متر مکعب است که ذخیره آب در این سد به 154 میلیون مترمکعب رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 میلیون مترمکعب بیشتر است.

 

وی اضافه کرد: همچنین ذخیره آب در سد دیگر بزرگ استان سد البرز به ١٣٧ میلیون مترمکعب آب رسیده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: بخشی از ذخایر آبی استان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در سدهای استان مدیریت شده است.

 

به گزارش فارس، کشاورزان این روزها با توجه به شرایط آبی خوب و امید سالی پررونق وارد زمین‌های شالیزاری می‌شوند.

انتهای پیام/86034/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول