اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دادسرای انتظامی در ۱۶ استان راه اندازی شد

دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه در ۱۶ استان راه اندازی شد.

دادسرای انتظامی در ۱۶ استان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، با هدف تمرکز زدایی ۱۶ مجتمع انتظامی مرکز وکلای  قوه قضائیه و در جهت سلامت مراجعه کنندگان افتتاح شد.

این دادسراهای انتظامی بصورت هم زمان و غیرحضوری افتتاح شده است.

بنا به پیشنهاد دادستان انتظامی مرکز؛ احکام ۳۶نفر از دادیاران انتظامی مراکز استانها توسط رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه امضا و ابلاغ شد.

در این مراسم که با حضور دادستان و جمعی از مسئولین مرکز برگزار شد؛ دادسرای انتظامی ۱۶ استان کشور بصورت هم زمان و غیر حضوری افتتاح، و احکام دادیاران ابلاغ شد.

از این پس در ۱۷ استانی که دادسرای انتظامی راه اندازی شده است، بصورت مستقل و غیر متمرکز پرونده های انتظامی بررسی خواهد شد و دیگر پرونده های مرتبط با این ۱۷ استان در مجتمع انتظامی مرکز مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

افتتاح غیر حضوری و همزمان دادسرای انتظامی ۱۶ استان بصورت همزمان، به نوعی تبدیل تهدید به فرصت است؛ به نحوی که از این پس نیازی به حضور مراجعه کنندگان این استانها از نقاط دور و نزدیک به تهران نخواهد بود و همین امر در سلامت مراجعه کنندگان در شرایط فعلی و آتی تاثیر به سزایی دارد.

به گفته دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه؛ در راستای تمرکز زدایی، دادسرای انتظامی ۵ استان دیگر به زودی افتتاح می شود.

استانهایی که دارای دادسرای مستقل استانی شده اند، شامل: البرز، اصفهان، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی ،خوزستان،زنجان، فارس، قزوین،کردستان، لرستان، مرکزی  همدان، یزد و هرمزگان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول