اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

همه رسانه های بیگانه در خط مقدم علیه ایران

کارشناس مسائل رسانه گفت:‌هدف رسانه های بیگانه از جو سازی علیه ایران این بوده که همان گونه که چین به عنوان کشور صادر کننده کرونا در دنیا قرار گرفت، ایران باید به عنوان کشور تشدید کننده شناخته شود.

همه رسانه های بیگانه در خط مقدم علیه ایران

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، علیرضا داوودی کارشناس مسائل رسانه، در برنامه انعکاس رادیو گفت و گو، با بیان اینکه جنگ رسانه ای که رسانه های بیگانه درباره کرونا علیه ایران ایجاد کرده اند، سه محور داشته است، گفت: محور نخست مرتبط با پایه های علوم شناختی بود که وارد جنگ شناختی شدند، محور دوم جنگ روانی بود و سومین محور و اقدام نیز مدیریت برداشت بود.

وی بیان کرد: هدف رسانه های بیگانه از جو سازی علیه ایران این بوده است که همان گونه که چین به عنوان کشور صادر کننده کرونا در دنیا قرار گرفت، ایران باید به عنوان کشور تشدید کننده و شتاب دهنده این ویروس در افکار عمومی جهان شناخته شود.

این کارشناس مسائل رسانه از ابعاد مختلف اقدامات رسانه های بیگانه فارسی زبان و غیر فارسی زبان علیه ایران گفت و اظهار کرد: یکی از ابعاد کار رسانه ای رسانه های بیگانه ایجاد خود تحقیری در ایرانیان است و این همان بلایی بود که سر چینی ها آوردند یعنی تلاش داشتند کاری کنند چینی ها احساس کنند مسئولیت و گناه سرایت و درگیر شدن مردم دنیا با کرونا بر دوش آنها است. همین محور را نیز علیه ایرانیان به کار بردند و تلاش داشتند نشان دهند کشورهایی که کرونا گرفتند به دلیل حضور ایرانیان بوده است.

وی از هماهنگی رسانه های فارسی بیگانه و غیر فارسی زبان گفت و عنوان کرد: همه رسانه ها علیه ایران شروع به یک فعالیت رسانه ای سنگین کرده اند و در میان کشورهای درگیر دیگر با این ویروس در بایکوت قرار گرفتند. به عنوان مثال عربستان سعودی، ترکیه، فطر، کویت و برخی از کشورهای اروپایی با اینکه کرونا در آنها نیز وجود دارد، سکوت کردند و از نظر رسانه ای، ایران بعد از چین دومین کشور درگیر مطرح می شود.

داوودی بیان کرد: کنترل اخبار منتشر شده راجع به سایر کشورهای درگیر کرونا و افزایش اخبار کنترل نشده راجع به ایران سبب ایجاد چنین فضایی علیه ایران شده است و آنها تلاش دارند ایران را در افکار عمومی مردم جهان یک کشور در تشدید شیوع عامل ویروس کرونا معرفی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول