اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی از گمرک

مدیرکل مرکز واردات گمرک از ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی از گمرکات کشور خبر داد.

ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی از گمرک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک از تدابیر و تمهیدات برای ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی خبرداد.

در این نامه که به گمرکات اجرایی ابلاغ شده، آمده است: با توجه به شرایط کنونی و تاکید بر هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه ها و ارگان ها در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات در خصوص ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با این حوزه، مراتب به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می گردد.

١- کلیه گمرکات اجرایی مکلف به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص فوری اظهارنامه های در جریان شامل ملزومات مورد نیاز وارده جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله کیت های تشخیصی، انواع ماسک تنفسی، دستکش ، الکل اتیلیک و ... بوده و ارائه تسهیلات و تسریع در خروج کالا نیز تاکید می گردد.

۲- کلیه گمرکات اجرایی مکلف به پیگیری خروج کالاهای مورد اشاره در بند ۱ که تشریفات آنها به پایان رسیده و بنا به عللی هنوز از گمرکات ترخیص نشده اند می باشند.

۳- آمار و اطلاعات کالاهای مورد اشاره در بند ۱ از مراجع تحویل گیرنده کالا ( انبارهای عمومی و سازمان مناطق آزاد و ویژه و ...) پیگیری و در صورت عدم اظهار کالا مراتب را به قید فوریت به منظور پیگیری از مراجع ذیصلاح به این دفتر ارسال نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول