اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست وزیر الجزائر: با بحران چند بعدی مواجه هستیم

نخست وزیر الجزائر از مردم کشورش خواست به جای حضور مداوم در خیابان‌ها و تظاهرات، با دولت برای تحقق مطالباتشان همکاری کنند.

نخست وزیر الجزائر: با بحران چند بعدی مواجه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالعزیز جراد» نخست وزیر الجزائر کشورش را با «بحران چند بعدی» رو‌به‌رو خواند و از مردم خواست که تقاضاهای خود را از دولت و حضور مداوم خود در خیابان‌ها را کاهش دهند.

جراد در اظهاراتی به خبرگزاری رسمی الجزائر گفت: «در برابر حجم تکالیف و چالش‌های فعلی و همچنین جدی بودن اوضاع اقتصادی و اجتماعی کنونی در کشور از همه طرف‌ها انتظار می‌رود که برای برون رفت از این بحران چند بعدی بسیج شوند و در ماموریت سنگین ساخت کشوری جدید که همه فرزندان این سرزمین آرزوی آن را دارند شریک شوند، زیرا الجزائر متعلق به همه فرزندانش است».

نخست وزیر الجزائر گفت: «این امر می‌تواند عاقلانه‌تر باشد که روند طرح مطالبات و شلوغ کردن خیابان‌ها(با برپایی تظاهرات) کاهش یابد زیرا تنها به وخیم‌تر شدن اوضاع فعلی منجر می‌شود و بدون اینکه راه حل‌های مشخص برای مشکلات مختلفی که شهروندان زن و مرد با آن روبه‌رو هستند، ارائه دهد».

«کمال بلجود»، وزیر کشور الجزائر روز سه‌شنبه گفت که اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی و عربی تلاش دارند ثبات و امنیت الجزائر را برهم بزنند.

به گفته بلجود، برخی گروه‌های خارجی از عناصر معروفی که اهداف واضحی دارند، حمایت می‌کنند. این عناصر تلاش می‌کنند الجزائر را ویران کرده و آن را به عقب برگردانده و کشور را وارد مشکلات عدیده‌ای کنند.

الجزائر طی بیش از یک سال گذشته شاهد تغییرات سیاسی گسترده‌ای بود. این تغییرات با آغاز تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین آغاز شد و او نهایت با فشار مردم و گروه‌های سیاسی مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبون به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. با این حال تظاهرات همچنان در برخی از شهرهای الجزائر ادامه دارد.

از جمله خواسته‌های معترضان آزادی‌های فردی، گروهی، حقوق بشر و برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت و براندازی نظام سیاسی این کشور که از زمان استقلال و رهایی از استعمار فرانسه در سال ۱۹۶۲ در آن حاکم است، شامل می‌شود.

به باور این کارشناس، نظام حاکم بر الجزائر دست به اصلاحات محدودی زده است، اما بروز نشانه‌های بحران اقتصادی عمیقی در آینده نزدیک و کاهش قیمت سوخت مانع از دستیابی الجزائر به صلح اجتماعی از طریق فروش خوب نفت می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول