اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتظار ما افزایش آمار بیماران کرونایی در زنجان است

رئیس دانشکاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه فرایند بیماران بستری در استان زنجان هنوز شیب تند ندارد ولی پیش‌بینی و انتظار ما برای روزهای آینده، افزایش آمار بیماران است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها روند صعودی ابتلا به بیماری در استان طی چند هفته آینده ادامه یافته و در هفته دوم و سوم فروردین‌ماه اوج خواهد کرد هر چند امیدواریم چنین نشود.

انتظار ما افزایش آمار بیماران کرونایی در زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا در استان اظهار کرد: از جمله این اقدامات آماده کردن 670 تخت تخت بیمارستانی برای مواجهه با این بیماری است که 30 تخت از این مجموع تخت icu بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بخش‌های مختلف از جمله دیالیز و شیمی‌درمانی بیمارستان ولی‌عصر به مراکز دیگر منتقل شده است، افزود: با توجه به شرایط و پیش‌بینی افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا، مراکز درمانی استان خود را برای این موجهه آماده کرده‌اند.

وی با تاکید بر دشواری‌های موجود برای مواجهه و کنترل بیماری کرونا افزود: پیش‌بینی ما افزایش شیوع بیماری کرونا در استان بود هر چند شیب شیوع بیماری خیلی تند نیست، ولی در نهایت این اتفاق خواهد افتاد.

قزلباش تنها راه سودمندی اقدامات انجام شده را عدم ابتلا به بیماری اعلام و تصریح کرد: حضور هر بیمار بستری در بیمارستان به منزله عدم موفقیت همگانی محسوب می‌شود هر چند امید من به کوتاه شدن دوره درگیری ما با این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رنج سنی مبتلایان به بیماری کرونا را همه‌گیر دانست و گفت: ولی در مجموع همه می‌دانند که تعداد کودکان دارای علائم کم یعنی بستری انگشت شمار و در عوض افراد بالای 40 سال بالا است.

وی آمار بیماران مشکوک و بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان را بیش از 400 نفر در طول این مدت عنوان کرد و گفت: حدود 170 بیمار از این مجموع  مشکوک به کرونا بستری هستند که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایشات و اقدامات درمانی، در مورد وضعیت آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به حال خود رها نشده و امور آن‌ها پیگیری خواهد شد.

قزلباش با تاکید بر اینکه فرایند بیماران بستری در استان زنجان هنوز شیب تند ندارد ولی پیش‌بینی و انتظار ما برای روزهای آینده، افزایش آمار بیماران است، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها روند صعودی ابتلا به بیماری در استان طی چند هفته آینده ادامه یافته و در هفته دوم و سوم فروردین‌ماه اوج خواهد کرد هر چند امیدواریم چنین نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد روند تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز در سطح استان گفت: سعی کردیم وسایل بهداشتی و حفاظتی در بیمارستان ها روال مطلوبی داشته باشد و وسایل مورد نیاز تهیه شده و در حد نیاز در اختیار کادر درمان قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، آمار بیماران مبتلای قطعی در استان زنجان را 101 نفر اعلام و تصریح کرد: مجموع فوتی‌های استان هم هفت نفر بوده  که جدا از آمار کلی ارائه شده نیست.

قزلباش  با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ردیابی اقلام بهداشتی تولید شده در کشور فراهم نیست، ادامه داد: هر چند امروز اقداماتی در حال انجام است ولی با توجه به افزایش هزینه‌ها امکان ادامه آن فراهم نیست ولی در مجموع می‌توان به عنوان یک فرصت به این مهم توجه کرد البته افراد سودجود به دنبال ماهیگیری از وضعیت موجود هستند و در این حیطه برخوردهایی هم با متخلفان انجام شده است و امور نظارتی در این حوزه باید تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز افزود: با وجود این حجم از اقدامات انجام شده، احساس می‌شود تغییرات زیادی در رفتار مردم ایجاد نشده هر چند بی‌تاثیر نیست ولی به نظر باید ملموس‌تر باشد و گرنه مشکلات افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد لزوم ایجاد امید در بین مردم گفت: مردم باید بدانند که این بحران جهانی است ولی در مجموع ما آرامش را حق مردم می‌دانیم ولی خوب این بماری اثرات اجتماعی و اقتصادی بر جای گذاشته و خواهد گذاشت، از طرف دیگر تا کنون هیچ موضوعی تا این حد جهان را درگیر نکرده بود هر چند مطمئنم از این بحران عبور خواهیم کرد و همه باید سعی کنیم که تلفات و هزینه‌ها برای عبور از این بحران کاهش یابد و ما به طور قطع توان عبور از این بحران را داریم.

قزلباش با تاکید بر تلاش جهانی از جمله دانشمندان ایرانی برای یافتن راه درمانی بیماران کرونایی تصریح کرد: در این مورد خبرهایی هم رسیده است ولی تا زمان قطعی شدن ماجرا زمان نیاز است و نمی‌توان به موارد اعلامی تا گرفتن تاییدیه علمی اطمینان کرد،  چرا که این بیماری ناشناخته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول