اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه: در کنار متحدانمان آمریکا را از خاورمیانه بیرون می‌کنیم

مشاور رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین ضمن تایید اخبار حاکی از تلاش کشورهای عربی برای نزدیک شدن به دمشق بر حمایت کشورش از جبهه مقاومت برای اخراج آمریکا از غرب آسیا تاکید کرد.

سوریه: در کنار متحدانمان آمریکا را از خاورمیانه بیرون می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با برنامه گفت‌وگوی ویژه «لعبه الامم» در شبکه خبری المیادین به تشریح تحولات میدانی و سیاسی مربوط به استان ادلب سوریه پرداخت و خبرهای اخیر درباره تلاش کشورهای عربی تحت رهبری مصر برای نزدیکی به دمشق را تایید کرد.

شعبان در ابتدا رهبری سوریه را در هماهنگی دائمی با متحدان خود در ابعاد سیاسی و نظامی با همه جزئیات آن توصیف کرد.

شعبان تصریح کرد: «دمشق به طور کامل و همیشگی با تهران و حزب الله در هماهنگی سیاسی و نظامی است».

وی در عین حال گفت: «ستون پنجم همواره در راستای اهدافی ضد سوری درباره دوستان و متحدان آن تردید ایجاد می‌کند»

مشاور بشار اسد رابطه میان تهران و دمشق را تاریخی و راهبردی خواند و گفت: «برای ایران و روسیه حاکمیت و استقلال سوریه اولویت است».

شعبان درباره توافق آتش‌بس به امضا رسیده میان روسای جمهور روسیه و ترکیه بر سر ادلب را سومین مکمل توافق آستانه خواند و گفت: «این توافق مشمول بندهایی محرمانه نیست».

او افزود: «توافق مسکو همچنین آزادسازی مناطقی بیشتر نظیر اریحا و جسر الشغور را فراهم می‌کند».

مشاور رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: «اردوغان در صحبت‌های خود اغراق می‌کند و برای مقامات آمریکایی هم شرم آور است که به منطقه تحت کنترل تروریست ها بیایند.»

شعبان افزود: «آمریکا گروه‌های القاعده و داعش را تحت پوشش خود قرار داد و عجیب نیست اگر جبهه النصره را هم تحت پوشش و حمایت خود  قرار دهد».

او اقدامات اردوغان در منطقه را در راستای منافع اسرائیل خواند و گفت: او با مسئله فلسطین تجارت می‌کند و رویای اشغال خاک سوریه را در سر دارد.

مشاور رئیس جمهور سوریه گفت: «ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر بیش از دو هزار کیلومتر از خاک سوریه را آزاد کرده و تلفاتی رابه افراد مسلح و ترکیه‌ای‌ها وارد کرد».

شعبان همچنین گفت: «برگزاری دیداری میان اسد و اردوغان در حالی که ترکیه مناطقی از خاک سوریه را اشغال کرده است ممکن نیست».

مشاور رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: «چیزی که ما به آن چشم دوخته‌ایم آزادسازی ادلب از تروریسم و بازگشت آوارگان به شهر و دیارشان است».

او تاکید کرد: «ما ادلب را آزاد خواهیم کرد و تروریسم را در همه سوریه شکست خواهیم داد و حاکمیت را در همه مناطق سوریه تقویت خواهیم کرد».

شعبان با بیان اینکه کشورش از روابط با همه کشورهای عربی استقبال می‌کند، سفر اخیر هیئت لیبیایی به دمشق را هم در همین راستا خواند.

مشاور رئیس جمهور سوریه سفر سرلشکر «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر در راس هیئتی به دمشق را تایید کرد و گفت که این مقام مصری با مقامات سوری دیدار کرده است.

او افزود: کشورهایی عربی و اروپایی حالا متوجه شده‌اند که اردوغان خطری برای منطقه و دنیاست.

شعبان مواضع الجزائر در قبال سوریه را هم ستود اما گفت که هنوز هماهنگی دوجانبه ای میان دو کشور وجود ندارد.

مشاور رئیس جمهور سوریه درباره ساکنان منطقه شرق فرات در سوریه نیز گفت: ملت سوریه در شرق فرات با اشغالگران آمریکایی مبارزه می کنند و دولت سوریه حامی این مقاومت است.

او نبرد ارتش سوریه در شرق فرات را در دشواری و پیچیدگی با نبرد ادلب برابر خواند و گفت: این نبرد احتیاج به زمان دارد اما ما نیروهای آمریکایی را از سوریه اخراج خواهیم کرد.

شعبان در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت سوریه از متحدانش در جبهه مقاومت در نبرد برای اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول