اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای طرح ترافیکی در محدوده بازار کرمان

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: از شنبه 24 اسفندماه طرح عبور و مرور خودروها براساس زوج و فرد بودن رقم آخر پلاک در محدوده بازار کرمان که بیشترین ترافیک و مراجعه کننده را دارد، اجرا می‌شود.

اجرای طرح ترافیکی در محدوده بازار کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استاندار کرمان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا با گرامیداشت 22 اسفد ماه، روز بزرگداشت شهدا برای خانواده شهدا آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

 محمدجواد فدائی با گلایه از برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد: انتشار برخی از مطالب نادرست، اشتباه و غیرواقعی در فضای مجازی به شکل جاهلانه و یا عامدانه، موجب می‌شود که از کارهای اصلی خود باز بمانیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: خواسته ما از رسانه‌ها این است که به مطالبی که منتشر می‌کنند، توجه لازم را داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: کنترل مرزها و ورودهای استان، جلوگیری از ورود و خروج کاروان‌های زیارتی، تعطیلی مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها و اسکان نوروزی در مدارس، عدم آمادگی استان برای پذیرش مسافران نوروزی در جلسات ابتدایی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم‌گیری و مصوب شده و به رسانه‌ها نیز اعلام کردیم تا به اطلاع عموم برسانند.

 فدائی تصریح کرد: با تصمیم ستاد مدیریت کرونا و همچنین ابلاغ وزارت میراث فرهنگی اقامتگاه‌ها تعطیل هستند و تنها هتل‌هایی که ضوابط بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند در حد مسافران معمول و اداری دایر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما بعضا در فضای مجازی مطالبی غیرواقعی منتشر می‌شود که به آفتی تبدیل شده است.

استاندار کرمان با اشاره به تعطیلی مدارس و ارائه آموزش‌ها به شکل مجازی و از طریق صدا و سیما عنوان کرد: جلوگیری از اتلاف وقت دانش‌آموزان برای ما مهم است و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صدا و سیما باید همکاری کامل را برای تداوم امر آموزش با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان یک سری فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در راستای مقابله با بیماری‌ کرونا دارند که لازم است دستگاه‌های اجرایی با آنها همکاری و همراهی داشته باشند.

استاندار کرمان از کادر درمانی استان، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند قدردانی کرد و گفت: کادر درمانی کشور این روزها خود را سپر بلای مردم قرار داده‌اند و همه ما قدردان آنها هستیم.

وی از رسانه‌ها نیز به‌واسطه انتشار صحیح اخبار و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به اخبار منتشره توجه داشته باشند و اجازه ندهند افرادی مغرض و یا جاهل حاکم بر سیستم اداری، اجرایی و نظام شوند.

استاندار کرمان، اجرای طرح ویژه تحویل کالاها به‌صورت پستی جهت کاهش تردد شهروندان در شرایط فعلی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب کردیم که اصناف تا جای ممکن، فروش اینترنتی را راه‌اندازی کنند.

اکبری مدیرکل پست استان کرمان در این رابطه عنوان کرد: روزانه 15 هزار مرسوله در سطح استان کرمان از طریق پست توزیع می‌شود.

وی ابراز داشت: کالاهایی که به شکل اینترنتی و الکترونیکی از شرکت‌های طرف قرارداد پست خریداری می‌شود، ماموران پست تحویل گرفته و پس از ضدعفونی درب منزل تحویل می‌دهند و آمادگی همکاری با سایر اصناف را داریم.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، پیشنهاد اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها را در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار کرمان در توضیح این طرح گفت: پیشنهاد شورای ترافیک استان است که طرح عبور و مرور خودروها براساس زوج و فرد بودن رقم آخر پلاک در محدوده بازار کرمان که بیشترین ترافیک و مراجعه کننده را دارد، اجرا شود.

آیت‌اللهی‌موسوی افزود: این طرح از شنبه 24 اسفند ماه از ساعت 16 تا 20 اجرایی خواهد شد و محدوده اعمال ترافیکی هم مشخص شده و اطلاع‌رسانی می‌شود و کنترل و نظارت لازم هم از سوی راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است؛ با مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، برگزاری هرگونه مراسم چهارشنبه‌سوری ممنوع بوده و نیروی انتظامی با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین ضمن توصیه اکید به شهروندان برای عدم برگزاری آیین پنجشنبه آخر سال و حضور بر مزار درگذشتگان مصوب کرد، طرح ترافیکی پنجشنبه آخر سال با همکاری راهنمایی و رانندگی در محدوده آرامستان‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول