اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زائران تا پایان فروردین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: امسال شرایط مشهد به گونه‌ای است که از زائران خواهشمندیم حداقل تا پایان فروردین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند، چون مسافرت موجب انتقال بیماری می‌شود.

زائران تا پایان فروردین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، محمدصادق براتی در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون پنج جلسه طی هفته گذشته برای پیشگیری از کرونا برگزار شده و براساس گزارش کمیته‌های ستاد پیشگیری از کرونا بخش خصوصی و دولتی همراهی خوبی دارند و برنامه‌ها به نحو احسن اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های خروج از بحران اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها همکاری و تعامل خوبی دارند و با ادامه همین روند از بحران خارج خواهیم شد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: امسال شرایط مشهد به گونه‌ای است که از زائران خواهشمندیم حداقل تا پایان فروردین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند، چون مسافرت خانواده‌ها موجب انتقال بیماری می‌شود.

براتی با بیان اینکه در تمامی مبادی ورودی مشهد شامل فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری مشهد، مسافران تب سنجی  و غربالگری می‌شوند، گفت: با هماهنگی صورت گرفته تب سنجی برای مسافران به مقصد مشهد در مبدا نیز انجام می‌شود تا از انتقال ویروس جلوگیری و چرخه جابه جایی ویروس کرونا قطع شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فضاآرایی شهری توسط شهرداری مشهد اظهار کرد: مشهد مانند هر سال فضاآرایی شهری و نصب المان‌های شهری را انجام می‌دهد اما امسال این اقدامات برای مجاوران خواهد بود بنابراین از مردم سراسر کشور خواهشمندیم به مشهد تشریف نیاورند.

وی افزود: اقامت در زائرسراها، مهمانسراهای دولتی و دیگر مراکز اسکان غیر رسمی را تعطیل کرده‌ایم، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز نظارت را تقویت کرده تا اگر مراکزی پذیرش دارند پلمب شود.

براتی با اشاره به لغو رزروهای گردشگری و مراکز اقامتی اظهار کرد: براساس بخشنامه تمام لغو رزروها باید بدون جریمه انجام شود میراث فرهنگی، نظارت کند که همه کنسلی‌های هتل‌ها و بلیت‌ها بدون دریافت وجه انجام شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی درباره فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی در استان اظهار کرد: دستورالعمل برای نحوه فعالیت این واحدها ابلاغ شده است در صورتی که می‌توانند این دستورالعمل را رعایت کنند فعالیت کنند و اگر حتی یک بند را هم نمی‌توانند اجرا کنند از پذیرش مسافرخودداری نمایند تا برای زائر و مسافر مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: در حال حاضر در ورودی‌های استان محدودیت اعمال شده اما اگر ورودی مسافر ادامه یابد، ممنوعیت اعمال خواهد شد.

براتی با تاکید بر اینکه وضعیت استان در شرایط قرمز قرار دارد ادامه داد: نوروزگاه‌ها که درچندین نقطه استان قرار بود برگزار شود لغو شده و در هیچ نقطه‌ای از استان برنامه تجمعی نخواهیم داشت.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآورشد: این ستاد امسال با حداقل‌ها فعال خواهد بود و ادامه مسیر خواهد داد تا زمانی که شرایط استان به وضعیت عادی برگردد.

انتهای پیام/ 70061/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول