اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مردم پنجشنبه آخر سال از حضور در آرامستان‌ها اجتناب کنند/ توزیع نذورات ممنوع

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: مردم در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از حضور در آرامستان بیرجند خودداری کنند.

مردم پنجشنبه آخر سال از حضور در آرامستان‌ها اجتناب کنند/ توزیع نذورات ممنوع

محسن کدخدا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر لزوم مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی تأکید و اظهار داشت: مردم از حضور در مراسم‌های عزاداری و تجمع‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع جنازه اموات باید تنها با حضور اعضای خانواده و اقوام درجه یک برگزار شود، بیان داشت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت امکان، تا اطلاع ثانوی و تا فراهم شدن شرایط مناسب از برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در آرامستان‌ها خودداری کنند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از حضور در آرامستان‌ها برای برگزاری مراسم مختلف ترحیم و ختم تا رفع شرایط بحرانی خودداری کنند چرا که حضور در آرامستان‌ها در شرایط کنونی تهدیدی برای سلامت بازماندگان است.

کدخدا همچنین با تأکید بر اجتناب از حضور در آرامستان‌ها در روز‌های پایانی سال، عنوان کرد: هر چند تأکیدات ما بر خودداری از حضور در آرامستان‌ها در روز‌های پایانی سال است اما معدود افرادی هم که به آرامستان‌ها می‌روند از آوردن کودکان، کهن‌سالان و افرادی که ناراحتی‌های تنفسی دارند خودداری و از توزیع مواد خوراکی با عناوین نذورات و خیرات پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: تمامی تجهیزات و بخش‌های مختلف از جمله غسالخانه، سالن‌های تدفین و انتظار شست‌وشو و ضدعفونی می‌شوند و آموزش‌های لازم در این رابطه به‌تمامی کارکنان شاغل در این سازمان داده شده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: سلامتی مردم در حال حاضر مهم‌ترین مقوله برای ما محسوب می‌شود و از همه شهروندان می‌خواهیم ما را در اجرای این مهم یاری و هزینه‌های مراسم مختلف یادبود اموات را صرف امور خیریه کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول