اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سوری: آمریکا در پی انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق است

نماینده پارلمان سوریه هشدار داد که آمریکا در تلاش است عناصر وابسته به داعش را از طریق راههای مختلف، از سوریه وارد عراق کند.

نماینده سوری: آمریکا در پی انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جوخدار» نماینده پارلمان سوریه درباره تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا در مرزهای عراق و سوریه هشدار داد.

جوخدار به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت که آمریکا با تحرکات مشکوک خود در نوار مرزی عراق و سوریه و حمایت از گروههای تروریستی در تلاش است جنگ را ادامه دهد.

وی تأکید کرد، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا حملات هوایی خود را در نوار مرزی سوریه و عراق افزایش داده است.

این نماینده سوری تأکید کرد، آمریکا در تلاش است گروههای تروریستی جدیدی که وابسته به داعش هستند را از طریق راههای مختلف، از سوریه وارد عراق کنند.

ائتلاف آمریکا شامگاه گذشته مواضع نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق را در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه بمباران کرد. در همین ارتباط، آمریکا در راستای حمایت از داعش و تضعیف الحشد الشعبی، اخیرا شماری از فرماندهان الحشد را تحریم کرد.

«عباس العرداوی» کارشناس مسائل امنیتی عراق نیز گفت که واشنگتن از طریق اعمال تحریم علیه شماری از فرماندهان الحشد، قصد دارد، گروه‌های وابسته به الحشد را «جنایتکار» جلوه دهد.

این کارشناس عراقی تأکید کرد که چنین تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای خارج کردن الحشد از مرزهای عراق و سوریه بدین خاطر است که بتواند عناصر داعش را بار دیگر به عراق بازگرداند.

درباره حمایت آمریکا از داعش نیز منابع خبری اعلام کردند که نظامیان تروریست آمریکایی ۱۳ آذر ماه جاری بیش از ۶۰۰ زن و کودک عضو خانواده‌های داعش را از اردوگاه «الهول» به عراق انتقال دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول