اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

واکنش ستاد احیای امر به معروف به کلیپ جنجالی

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تذکر لسانی با دعوا و درگیری متفاوت است و اینگونه اقدامات مورد تأیید ستاد امر به معروف نیست.

واکنش ستاد احیای امر به معروف به کلیپ جنجالی

میرزایی سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس درخصوص انتشار ویدئویی مربوط به درگیری یک خانم و آقا در خیابان که به اسم امر به معروف و نهی از منکر در شبکه های مجازی منتشر شده است، گفت: ما هم این ویدئو را دیده‌ایم، اما مشخص نیست که اصلا این ویدئو برای امر به معروف باشد یا خیر چون هیچ صوتی وجود ندارد و ما هم اولا باید بررسی کنیم.

وی افزود: اما این اظهارنظر ما منوط به همان چیزی است که دیده ایم و به فرض اینکه امر به معروف بوده است یعنی فرض می‌کنیم که این خانم در ابتدا موردی را مثل حجاب رعایت نکرده و آن آقا قصد داشته که  این خانم امر به معروف کند صورت می‌گیرد و حالا با این فرض باید مواردی را بدانیم.

میرزایی گفت: آقایی رد می شود و خانمی در حال تماس تلفنی است.فرض می‌کنیم این آقا به این خانم تذکری می‌دهد و گویا خانم چیزی مثل فحش می‌گوید که آقا به سمت خانم بر میگردد و آقا شروع می‌کند به لگد زدن و خانم از خودش دفاع می کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: با فرض اینکه خانم مسئله ای را رعایت نکرده است آن آقا فقط وظیفه داشته تذکر بدهد و برود زیرا در لسان مقام معظم رهبری آمده است که «تذکر بدهید و بروید».

وی گفت: این آقا باید تذکر می داده و می رفته است. حتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند فرض کنید کسی که به او تذکر می‌دهید فحش هم به شما داد شما فرضاً چند فحش هم خوردید باید تذکر بدهید و بروید.

میرزایی تصریح کرد: حالا با این توصیف تا آنجایی که این آقا تذکر داده، امر به معروف تلقی می‌شود اما از آنجایی که بر میگردد سمت این خانم و با او درگیر می شود دیگر اسمش امر به معروف نبوده و از آنجا دعوا و درگیری است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: از اینجا به بعد ضرب و شتم است و این آقا هم اشتباه می‌کند که با خانم درگیر می‌شود و ما اصلا اسم این را امر به معروف نمی‌گذاریم و به هیچ عنوان هم از چنین فردی حمایت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در اینگونه پرونده‌ها اسمش را امر به معروف نمی‌گذاریم و به هیچ عنوان از این افراد بعد از ایجاد پرونده حمایت نمی‌کنیم و این آقا از جایی که برگشته کار اشتباهش شروع شده است.

میرزایی در پاسخ به این سوال که حرف شما معنایش این است که فحاشی خانم مجوزی برای بازگشت آقا و درگیری آن نیست گفت: دقیقا همین طور است چون از اینجا به بعدش می شود موضوع شخصی. آقا فحش شنیده است و قصد داشته جواب آن را بدهد.

وی خطاب به کسانی که علاقه‌مند به امر به معروف لسانی هستند، گفت: عزیزانی که قصد تذکر دارند باید این نکته را توجه‌ کنند که مقام معظم رهبری تاکیدشان این است که باید تذکر بدهیم و برویم و اینگونه بازگشت‌ها درست نیست، زیرا در متن جامعه جای بحث کردن و فضای اقناعی نیست.

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: مردم در کف خیابان مشکلاتی دارند که اصلا حوصله بحث ندارند برای مثال چک‌شان برگشت خورده و این بازگشت‌ها باعث جدل می شود و مشکلات دیگری ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در همین مورد اگر من به این صحنه می‌رسیدم و می‌دیدم که یک خانم دارد با یک آقایی دعوا می‌کند حتما آن آقا را می زدم چون در قاموس ما اینگونه است که نباید یک خانم کتک بخورد.

میرزایی گفت: این رفتارها در جامعه ما دو قطبی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد تنش در جامعه می‌شود و باید از چیزهایی که ایجاد تنش می‌کند جلوگیری کنیم و نگذاریم مشکلات متعددی پیش بیارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: لذا از همه عزیزان می‌خواهیم که در مواجهه با این موضوعات تذکر بدهند و بروند حتی اگر فرد مورد نظر فحاشی کرد برنگردند و به راه خود ادامه بدهند زیرا وظیفه ما نهی از منکر است نه رفع از منکر. رفع منکر وظیفه پلیس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول