اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

انعقاد قراردادهای دانشگاه‌ امیرکبیر با صنایع بزرگ نفتی

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: همکاری‌های خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت داشتیم و موفق به انعقاد قراردادهای بزرگی با صنایع نفتی و بخش‌های مختلف شدیم.

انعقاد قراردادهای دانشگاه‌ امیرکبیر با صنایع بزرگ نفتی

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره رونق تولید و برنامه‌هایی اجرایی این دانشگاه، گفت: در زنجیره  تولید در بخش میانی قرار داریم. تحقیقات ابتدایی از تحقیقات بنیادی شروع می‌شود و تحقیقات کاربردی از جمله وظایف دانشگاه‌ها است که  بتوانند با تحقیق و فعالیت محصول و فناوری تولید کنند.

وی افزود: پیگیر قراردادهای صنعتی بودیم که بتواند به تولید ملی کند. تولیدی که دانش داخلی دارد و از ارزش افزوده و محاسن بالاتری نسبت به دانش خارجی داشته باشد. 

صنعت مونتاژ ارزش افزوده‌ای برای صنایع و کشور ندارد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال حا ضر صنعت مونتاژ ارزش افزوده‌ای برای صنایع و کشورها ندارد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان می‌گوید اگر دانش دست خودتان باشد اقتصاد رشد پیدا می‌کند و اگر دست دیگری باشد شما فقط مونتاژ کار هستید، گفت: با این روش قطعا نمی‌توان به جایی رسید و باید تلاش کنیم تا قسمت ابتدایی و میانی را برعهده بگیریم و قراردادهای صنعتی را ارتقاء دهیم. 

 انعقاد قرادادهای دانشگاه‌های امیرکبیر با صنایع بزرگ نفتی 

معتمدی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر توانسته با صنایع نفتی و بخش‌های مختلف قراردادهای بزرگی امضا کند و امیدوام با بهتر شدن صنایع دریافت‌های بهتر و بیشتری داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: همکاری خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت و شرکت‌های  تولید کننده برقرار کردیم به طوری که  از ابتدای سال گذشته حدو د ۱۳۰-۱۲۰ واحد رشد و دانش‌بنیان داشتیم که خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ از مرز ۲۰۰ عبور کردیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۹ از مرز ۳۰۰ واحد هم عبور کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول