اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دستاوردهای فناورانه دانشگاه علم و صنعت ایران

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در سال رونق تولید دانشگاه‌ دستاوردهای فناورانه خوبی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و امیدوارم بتوانیم با همین روند پیش برویم و در سال جهش تولید با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

دستاوردهای فناورانه دانشگاه علم و صنعت ایران

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره رونق تولید و فعالیت‌های این دانشگاه گفت: وظیفه دانشگاه به نوعی فرهنگ‌سازی در این زمینه بود. فعالیت‌های فناورانه مورد توجه همکاران مان قرار گرفت و رونمایی‌هایی در نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی شکل گرفت که نشان از عزم همکاران هیات علمی برای انجام این کار بود.

فعالیت‌های خوب دانشگاه در حوزه مدیریت تولید و کسب‌وکارها

وی افزود: درخصوص اقتصاد مقاومتی و نقش بانک‌ها در توسعه درواقع رونق تولید بود که با حضور رئیس بانک مرکزی صورت گرفت و دانشگاه در این سال سعی کرد در حوزه‌های مختلف اعم از بحث‌های مدیریت تولید و کسب وکارها وارد کار شود و با سازمان‌های ذی‌ربط مذاکرات خوبی انجام دهد و در بسیاری از موارد برای افزایش بهره‌وری و راندمان شرکت‌های تولیدی قراردادهای خوبی منعقد شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: از بعد فنی هم رونمایی‌هایی صورت گرفت و برای اینکه کشور را از واردات اجناس خارجی، تجهیزات و وسایل خارجی بی‌نیاز کنیم گام‌های خوبی برداشتیم و رونماهایی داشتیم. 

طراحی و ساخت سرنگ مخصوص جراحی قلب باز در ایران 

ذاکری ادامه داد: ما در سال ۹۸ توانستیم سرنگ مخصوص جراحی قلب باز را در ایران توسط همکاران با تاییدیه‌ای که از وزارت بهداشت گرفته شد را در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان  به  مرحله طراحی و ساخت برسانیم به طوری که عمل های جراحی بسیاری به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: با حمایت جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانستیم این دستاورد را به تولید انبوه برسانیم و دانشگاه برای اینکه بتواند از این شرکت‌ها حمایت کند صندوق خطرپذیر را ایجاد کرد که یک چهارم از سرمایه این صندوق وابسته به دانشگاه است. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت با توجه به اینکه شرکت‌های دیگری نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند، گفت: توانستیم از سرمایه این شرکت‌ها در تجاری سازی محصول کمک بگیریم و برای اینکه بتوانیم زیست بوم دانشگاه را تغییر دهیم که بتواند از ایده تا محصول را حمایت کند صندوق خطرپذیر را شکل دادیم و تجاری سازی شکل گرفت و به تولید انبوه رسیدیم.

ذاکری افزود: با مراجعاتی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم توانستیم مجوزهای انحصاری بودن و اجازه ورود چنین کالاهایی را به داخل کشور را بگیریم.

وی گفت: امیدوارم فعالیت‌های همکارانمان در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه با همین روند پیش برود و در سال جهش تولید نیز با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول